Новини

У київському музеї літератури презентували ілюстрації до книжки Олександра Гавроша

Днями у Національному музеї літератури України відбулось відкриття виставки ілюстрацій книжок «Видавництва Старого Лева» під символічною назвою - «Як оживають книги». Серед представлених творів були й ілюстрації київської художниці та журналістки Світлани Фесенко до книжки «Дідо-Всевідо» Олександра Гавроша.

Нагадаємо, що презентація нового видання ужгородського письменника відбулась у травні цього року у рамках ІІІ Міжнародного фестивалю «Книжковий арсенал» в Києві.

Карпатський нуар (з фр. – «чорний» роман) від "Видавництва Старого Лева" – це сім моторошних оповідок для дітей, написаних на основі закарпатського фольклору.  При першому знайомстві  з книжкою увагу привертають ілюстрації , що колоритно  відтворюють образи Яноша Кудлоша, Крікуса-Какуса, Блукаючого вояка, Нерозумного попика та інших героїв. Автору візуального представлення дивовижних історій вдалося посилити емоційне звучання образів та передати дух карпатської традиції.

Минулого місяця нова дитяча книжка Олександра Гавроша увійшла до п’ятірки «Книжки серпня» у огляді «Української правди». Літературний оглядач Ірина Славінська відзначила вагому роль художнього оформлення видання, що «відтінило історії Гавроша та поставило їх на якийсь інший щабель, поза просто "казками".

«Ілюстрації відомої художниці Світлани Фесенко не схожі ні на що з того, що я бачила в дитячих сучасних українських книжках. Візуальний ряд "Діда-Всевіда" неймовірно "наш". Тут видно ретельну роботу з вивчення українського костюму, фольклору, народної архітектури, глибоку роботу з контекстом. Нарешті я не побачила буквальних ілюстрацій – натомість побачила багато авторської гри художниці з текстом… Професійний графік Світлана Фесенко показала, що традиція тут, і з неї можна зробити добрий фундамент.

Тут немає загравання з дитиною, сюскання та тяжіння до "мімішності". Робота з народним візуальним рядом має також потужні алюзії на сучасний контекст. Одним словом, "Дідо-Всевідо" - це одна з найпотужніших прем’єр літа, що сподобається і дітям, і дорослим. Must have, на мою скромну думку. Читати під ковдрою з ліхтариком», - зазначила у огляді Ірина Славінська.

Zaholovok.com.ua вирішив особисто зв’язатися із Світланою Фесенко та розпитати про особливості роботи над ілюстраціями до «Діда-Всевіда».

«Працювалося напрочуд легко, бо цікава і драматична історія уявляється і інтерпретується значно простіше, ніж солодка казка "із счастлівим концом". Одним словом, цікавіше малювати чортів ніж янголів. Але диявол, само собою, у деталях. Якщо чорт гуцульський, то він має індетифікуватися відразу як гуцульський, яким би модерним за композицією та подаванням не був малюнок. І тому прискіплива попередня увага до матеріальних візуальних ознак гуцульської культури під час цієї роботи була головною. Бо якщо на дідові сорочка, то вишивка на ній має бути саме гуцульською, а не полтавською;  якщо карпатський водяний млин, то саме він, а не вітряк з Черніговської губернії.

Над ілюстраціями працювала доволі довго (кілька місяців), але легко, бо чорти, діти, босоркані забажали малюватися під джаз, конкретніше під кул-джаз і свінговий рояль. Такі вони виявилися естети. У тих горах ще й не таке можна зустріти. На те вони і таємничі Карпати. А для себе зрозуміла,що я можу намалювати все. Була б цікава історія. І головне не лінуватися, а працювати. І ця книжка була зайвим цього підтвердженням», - прокоментувала наші запитання художниця.

Наступного тижня «Діда-Всевіда» презентують на ХХ Форумі видавців у Львові. «Видавництво Старого Лева» обіцяє привезти на презентацію справжнього карпатського мольфара. Охочих відчути справжній дух містичних історій Закарпаття, заглянути ув очі сучасного Діда-Всевіда та поспілкуватися із авторами книжки видавництво запрошує на театральний експеримент «Карпатський нуар з Дідом-Всевідом», 14 вересня о 17.00 у чорному залі театру «Воскресіння» (пл. Генерала Григоренка, 5). І не забудьте прихопити з собою ліхтарики :)

Коментувати
Вміст цього поля є приватним і не буде доступний широкому загалу.