Новини

В УжНУ діє інноваційна лабораторія Idea Market

«Idea Market» - механізм активної реалізації співпраці бізнесових організацій та університету.

Інноваційна лабораторія, яка створена на базі економічного факультету ДВНЗ «УжНУ» в рамках реалізації проекту TEMPUS INNOLAB, концептуально ґрунтується на творчому поєднанні «відкритих інновацій», навчання і досліджень, безпосереднього залучення практики на підприємствах на основі використання інноваційної веб-платформи. Вона поєднує практичні запити підприємств та дослідження університетів, які генерують інноваційні зміни, сприяють залученню в наукові дослідження креативних студентів.

Одним із механізмів активної і ефективної реалізації співпраці бізнесу і університету є впровадження і використання на базі інноваційної лабораторії TEMPUS INNOLAB такої комунікаційної технології як «Ринок Ідей/Idea Market», яка реалізує здатність активувати креативну співпрацю, обмін знаннями та механізми соціальних мереж, що впливають позитивно на індивідуальні можливості і продуктивність організації.

«Ринок Ідей/Idea Market» ‒ це спеціальний програмний інструмент, який використовується для підприємств з метою генерування інновацій і працює на основі віртуальних грошей.

В процесі підготовки до етапу генерування інноваційних ідей було проведено ряд робочих нарад представників бізнес-організацій Закарпаття, науковцями та дослідниками університету, а також студентством. Результатом цих зустрічей стала ідентифікація кола проблем, над вирішенням яких зосереджувалася увага учасників проекту.

В експерименті «Ринок Ідей / Idea Market» взяли участь близько 250 студентів з 5 вищих навчальних закладів: трьох українських та двох білоруських.

Одні учасники проекту пропонували покращити продукт, інші – провести більш ефективну маркетингову роботу. Студенти та учасники експерименту одночасно могли виступати як продавцями ідей, так й інвесторами та купляти частку акцій. Для справедливої оцінки діяльності студентів розроблено спеціальну методологію, за якої є добре видимими спекулятивні угоди між студентами для досягнення вищої віртуальної інвестиційної вартості запропонованої ідеї окремими студентами.

У рамках експерименту «Ринок Ідей / Idea Market» для фірми «SOLAR Karpathy» визначено десять переможців, ідеї яких запропоновані підприємству для втілення на практиці. З даних ідей вже підприємством було виділено наступні:

автономні будинки;

енергетична незалежність безпеки доріг;

розширення ринку збуту продукції;

скрізь потрібне світло;

аквапарки та оздоровчі центри;

встановлення сонячних батарей на дахах будинків;

енергозберігаючі будинки тощо

Другий експеримент проходив впродовж жовтня-листопада 2014 року. Участь в експерименті взяло 95 студентів 3-5 курсів економічного факультету ДВНЗ «УжНУ», з який 78 зареєстрували свої ідеї. В рамках експерименту об’єктом для дослідження було обрано ТОВ «Перечинська швейна фабрика», яка співпрацює по схемі “давальницької сировини” із данійською фірмою “Mammut Work Wear A/S”, словацькою фірмою “Неmor fashion” та іншими фірмами Євросоюзу.

Наступним етапом – буде проведення експерименту весною 2015 року для ТОВ «Конвектор», яке спеціалізується на випуску газових конвекторів. Основним завданням гри є вдосконалення дизайну конвекторів для збільшення збуту продукції. В експерименті візьмуть участь студенти економічного, інженерно-технічного, фізичного, інформаційного факультетів ДВНЗ «УжНУ».

Регіональна інноваційна веб-платформа TEMPUS INNOLAB та комунікаційна технологія «Ринок Ідей/Idea Market» на базі інноваційної лабораторії економічного факультету УжНУ дозволяє університету та інноваційним підприємствам співпрацювати одне з одним, залучати студентів та дослідників до завдань, що стоять перед бізнесом. Вона також покликана сприяти кращому розумінню та подальшому розвитку їх інноваційної екосистеми.

До роботи у проекті залучається дедалі більше студентів, які не лише можуть потенційно працювати у компаніях, але й досліджувати спеціалізовані проблеми і потреби підприємств, створювати інновації для виведення на ринок вже діючими підприємствами своїх винаходів і проектів, підвищуючи їхню конкурентоздатність.

Сучасні ж тенденції європейської освіти і науково-дослідного простору вимагають активізації цих процесів, оскільки безпосереднє генерування ідей, знань і технологій, їх вдосконалення і комерціалізація відбуваються лише при реалізації взаємодії університетів, науково-дослідних установ та бізнесу. При цьому кричущим залишається той факт, що освітній і науково-дослідний потенціал українських вишів є надзвичайно високим і визнаним у світі, однак відсутність дієвих механізмів його реалізації на вітчизняних теренах обумовлює «відтік» висококласного людського капіталу.

Окреслені проблеми набувають особливого значення з огляду на посилення євроінтеграційних процесів в Україні. Проблема інтеграції в європейський та міжнародний освітній простір є складною і багатогранною, але значною мірою пов’язаною з необхідністю забезпечення конкурентоздатного якісного освітнього, науково-дослідного, інтелектуального продукту, що відповідає міжнародним стандартам і може бути комерціалізованим.

 

Автор: Анна Семенюк
Новини інших ЗМІ
Comments Коментувати
Вміст цього поля є приватним і не буде доступний широкому загалу.
CAPTCHA
Мета цього запитання — довести, що ви є реальним відвідувачем і запобігти автоматизованим розсиланням спаму.