Новини

В Ужгороді закінчилися часи «вивісок без правил» (ФОТОПРИКЛАДИ)

Затверджені ще 22 липня на сесії Ужгородської міської ради правила встановлення вивісок набули чинності вчора, 1 квітня. Інформація про нововведення активно поширювалася у ЗМІ, підприємців та рекламників запрошували на круглі столи, на яких вони разом з громадськими активістами та дизайнерами розбиралися у нових вимогах. На початку березня ініціативна група «Комітет відродження Ужгорода» поширила більше тисячі буклетів з візуальним роз’ясненням правил встановлення вивісок. На думку громадських активістів, вичерпне розтлумачення нових норм допоможе і працівникам рекламних агенцій, і підприємцям. 

«Оскільки раніше правил не було жодних – всі керувалися лише власним смаком, а нерідко його відсутністю. Результат – строкаті пластикові короби, які надійно заховали все найгарніше, що є у історичній частині міста. Ми віримо, що власники крамниць та кав’ярень з розумінням поставляться до нових вимог, приведуть до належного стану вивіски та фасади, від чого їхній бізнес лише виграє», - вважає громадська активістка Вікторія Рижова.

Натомість, далеко не всі фасади на центральних вулицях міста з настанням першого квітня зазнали позитивних змін. Втім, бажання замінити невідповідні вивіски стимулюватимуть штрафними санкціями. «Вкотре наголошую, що всім підприємцям, які ще не затвердили свої вивіски, потрібно прийти в управління архітектури, там їм буде надана консультація. Якщо вивіска відповідає чинним правилам, потрібно буде лише написати заяву та погодити існуючу вивіску і безкоштовно оформити технічний паспорт. Часу на те, щоб привести вивіски до належного вигляду було достатньо і зволікати з цим не варто, адже у разі недотримання правил штрафи сягатимуть від 1700 до 170 000 гривень», - зауважила фахівець органу Охорони культурної спадщини Маріанна Собран.

Прийняття правил встановлення вивісок продиктоване необхідністю покласти край поширеній в Ужгороді практиці фарбувати фасад історичної будівлі під строкату вивіску. Ідеєю повернути рідному місту втрачену привабливість перейнялися й молоді дизайнери, які розробили кілька грамотних рішень для ключових будівель на головних вулицях в історичній частині міста. «Той процес, який зараз відбувається, є вкрай важливим для Ужгорода. Ми нарешті матимемо шанс звертати увагу на гарні речі, а не лише на кричущі подразники. Прикладів, коли вивіски суперечать здоровому глузду є дуже багато – це і оформлення магазину «Бамбіно» на вулиці Корзо, і заклеєна оракалом Аптека на розі вул. Корзо та Волошина і мережа магазинів «Мобілочка»,а також з десяток інших. Втім, це має назавжди відійти в минуле вже найближчим часом», - поділився дизайнер Володимир Павлишин молодший. Він зазначив, що нова вивіска не обов’язково має бути дорогою, головне – її естетична складова, розмір та те, як вона вписується у конкретний фасад. Своє прагнення бачити місто привабливим дизайнер висловив у візуальних прикладах. «Я розробив варіанти оформлення кількох будівель. Це – не проекти, а концептуальні ескізи того, як працює вітрина та вивіска на фасаді».   

Чим активніше підприємці почнуть дотримуватися правил встановлення вивісок, тим швидше ми знову згадаємо, що на балконах мають бути квіти, а не гігантські пластикові лайтбокси, на фасадах має бути видно ліпнину, а не неонові літери, а банерів на історичних будівлях не має бути взагалі. Туристам стане легше побачити справжню красу Ужгорода, а городянам буде неможливо не пишатися своїм рідним містом.

Вікторія Мельник

 

Гість (не перевірено)

Ага, особливо підприемцям, які за власний рахунок мають це робити. Щеодна ідея як згноїть приватний бізнес. А на рахунок европейців не переживайте сильно, після євро вони сюди ні ногою.

вт, 03/04/2012 - 15:21 Постійне посилання
Коментувати
Вміст цього поля є приватним і не буде доступний широкому загалу.