Затверджені ще 22 липня на сесії Ужгородської міської ради правила встановлення вивісок набули чинності вчора, 1 квітня. Інформація про нововведення активно поширювалася у ЗМІ, підприємців та рекламників запрошували на круглі столи, на яких вони разом з громадськими активістами та дизайнерами розбиралися у нових вимогах. На початку березня ініціативна група «Комітет відродження Ужгорода» поширила більше тисячі буклетів з візуальним роз’ясненням правил встановлення вивісок. На думку громадських активістів, вичерпне розтлумачення нових норм допоможе і працівникам рекламних агенцій, і підприємцям.
«Оскільки раніше правил не було жодних – всі керувалися лише власним смаком, а нерідко його відсутністю. Результат – строкаті пластикові короби, які надійно заховали все найгарніше, що є у історичній частині міста. Ми віримо, що власники крамниць та кав’ярень з розумінням поставляться до нових вимог, приведуть до належного стану вивіски та фасади, від чого їхній бізнес лише виграє», - вважає громадська активістка Вікторія Рижова.
Натомість, далеко не всі фасади на центральних вулицях міста з настанням першого квітня зазнали позитивних змін. Втім, бажання замінити невідповідні вивіски стимулюватимуть штрафними санкціями. «Вкотре наголошую, що всім підприємцям, які ще не затвердили свої вивіски, потрібно прийти в управління архітектури, там їм буде надана консультація. Якщо вивіска відповідає чинним правилам, потрібно буде лише написати заяву та погодити існуючу вивіску і безкоштовно оформити технічний паспорт. Часу на те, щоб привести вивіски до належного вигляду було достатньо і зволікати з цим не варто, адже у разі недотримання правил штрафи сягатимуть від 1700 до 170 000 гривень», - зауважила фахівець органу Охорони культурної спадщини Маріанна Собран.
Прийняття правил встановлення вивісок продиктоване необхідністю покласти край поширеній в Ужгороді практиці фарбувати фасад історичної будівлі під строкату вивіску. Ідеєю повернути рідному місту втрачену привабливість перейнялися й молоді дизайнери, які розробили кілька грамотних рішень для ключових будівель на головних вулицях в історичній частині міста. «Той процес, який зараз відбувається, є вкрай важливим для Ужгорода. Ми нарешті матимемо шанс звертати увагу на гарні речі, а не лише на кричущі подразники. Прикладів, коли вивіски суперечать здоровому глузду є дуже багато – це і оформлення магазину «Бамбіно» на вулиці Корзо, і заклеєна оракалом Аптека на розі вул. Корзо та Волошина і мережа магазинів «Мобілочка»,а також з десяток інших. Втім, це має назавжди відійти в минуле вже найближчим часом», - поділився дизайнер Володимир Павлишин молодший. Він зазначив, що нова вивіска не обов’язково має бути дорогою, головне – її естетична складова, розмір та те, як вона вписується у конкретний фасад. Своє прагнення бачити місто привабливим дизайнер висловив у візуальних прикладах. «Я розробив варіанти оформлення кількох будівель. Це – не проекти, а концептуальні ескізи того, як працює вітрина та вивіска на фасаді».
Чим активніше підприємці почнуть дотримуватися правил встановлення вивісок, тим швидше ми знову згадаємо, що на балконах мають бути квіти, а не гігантські пластикові лайтбокси, на фасадах має бути видно ліпнину, а не неонові літери, а банерів на історичних будівлях не має бути взагалі. Туристам стане легше побачити справжню красу Ужгорода, а городянам буде неможливо не пишатися своїм рідним містом.
Вікторія Мельник
Гарні фотоприклади
Гарні фотоприклади
ОООООО) так краще! всі би так
ОООООО) так краще! всі би так
Ага, особливо підприемцям,
Ага, особливо підприемцям, які за власний рахунок мають це робити. Щеодна ідея як згноїть приватний бізнес. А на рахунок европейців не переживайте сильно, після євро вони сюди ні ногою.
Если хотят быржить в центре
Если хотят быржить в центре города - пусть меняют вывески за свой счет. Платить аренду по 20 баксов за кв.м есть а 200 за вывеску нету? Бред. Таким место на толчке.
Там де престиж, руст, не мали
Там де престиж, руст, не мали б трогати
Кокаїн заганяє нашу мерію в
Кокаїн заганяє нашу мерію в сиву давнину та глубоку історію