Новини

В Ужгороді дитяча залізниця не відкриє новий сезон

Сьогодні, 5 травня, «Укрзалізниця» оголосила про початок роботи дитячої залізниці у Києві, Харкові, Дніпропетровську, Донецьку, Львові, Запоріжжі, Рівному та Луцьку. А Ужгородська дитяча залізниця все так залишається за бортом і стоїть бездіяльно вже котрий рік поспіль.



Час від часу дорога біля Ужгородської дитячої залізниці страждає від повеней, оскільки розташована вона на березі річки Уж. Саме тому починаючи з 2000-х років неодноразово робляться спроби її закриття.

У 2008 році, за кілька днів до початку сезону, було оголошено про закриття дороги, аргументуючи тим, що на залізниці дуже мала кількість учнів. Однак рухомий склад залишився на дитячій дорозі, і в середині літа 2009 року вона була реконструйована ентузіастами, а 1 серпня того ж року відкрита знову: акція з відродження дитячої залізниці стартувала 28 червня в Ужгороді на День молоді і День Конституції України. Тоді на Театральній площі волонтери зібрали більше тисячі підписів городян у підтримку акції. Більше сотні ужгородців залишили свої контакти з готовністю попрацювати фізично й таким чином долучитися до справи відновлення залізниці. У свій спосіб дорослих підтримала  малеча – діти ставили фарбовані відбитки долонь на бутафорному паровозику з вагончиками.

Доки активісти обласного осередку «Фронт змін» вели перемовини з керівництвом «Укрзалізниці» щодо можливості відновлення роботи вузькоколійки, ідею підтримали учасники «Студентської республіки-2009». 12 липня вони влаштували спеціальний флешмоб. Галасливий натовп студентів із закликами «Повернемо дітям залізницю» пройшов центральними вулицями Ужгорода. Процесія супроводжувалася надуванням мильних бульбашок, через що місто стало кольоровим і веселим. У такий спосіб учасники закарпатської «Студентської республіки» намагалися привернути увагу ужгородців до проблеми та запрошували їх до волонтерського руху. А те, що спільними зусиллями можна вирішити навіть найважчу проблему, студенти довели на практиці, провівши трохи згодом ще один флешмоб – демонстративно й символічно зіштовхнули на кілька сантиметрів локомотив, вагою в кілька тон. Акція не залишилися непоміченою. 15 липня територію Ужгородської дитячої залізниці впорядковували 130 людей – мешканці міста і  учасники Студентської республіки. 25 липня волонтери знову взялися до роботи. Цього дня завершили очищення від чагарників прилеглих територій, фарбування парканів,  прибирання вокзалу. Зробили пробний запуск потяга. Урочисте відкриття залізниці з насиченою розважальною програмою для малечі відбулося 1 серпня. А проїхатися в маленькому потязі вздовж набережної Ужа до станції «Парк» пасажири мали можливість з 10 години. Інтервали між відправленнями поїзда складають 45 хвилин.

Станом на 2014 рік залізниця знову не функціонує. Нині робляться спроби відновити її роботу, але цьому заважає бюрократична тяганина між Львівською залізницею та владою Ужгорода.

Ужгородська дитяча залізниця наразі перебуває на балансі ДТГО Львівська залізниця. Спроби передати її на баланс Ужгородської міської ради були ще у минулої влади. Тоді міська рада виконала всі умови залізниці, зокрема і про збереження цільового призначення об’єкта. Згодом у рішення дописали і заборону передачі залізниці у приватну власність. Однак залізниця все ж не передала об’єкт.

У січні до міськради надійшла остання відписка міністерства про те, що там не можна нічого відкривати. Але місто по суті ці умови передбачило. Таким чином місто ще не взяло залізницю на баланс фактично, а тільки дало згоду на прийняття її у комунальну власність.

У квітні цього року ужгородці почали відновлювати дитячу залізницю через соцмережу і закликають закарпатців не бути байдужими до цього питання та долучатисядо справи.

Новини інших ЗМІ
Коментувати
Вміст цього поля є приватним і не буде доступний широкому загалу.