Новини

Ужгородський депутат просить Генпрокуратуру зайнятися нардепом Ковачем

Активіст ужгородського Євромайдану, депутат міської ради Ярослав Шафарь направив Генеральній прокуратурі України звернення, у якому  просить відкрити досудове розслідування про можливе вчинення 16 січня 2014 року кримінального правопорушення народним депутатом Василем Ковачем за ст. 109, ст. 351, ст. 358 та ст. 366 КК України. Йдеться насамперед про голосування депутатом за закони, які були прийняті 16 січня 2014 ВР.

Подаємо текст звернення:

  

"ПОВІДОМЛЕННЯ

про вчинення кримінального правопорушення народними депутатами України

 16 січня 2014 року Верховною Радою України (далів – ВРУ) на пленарному засіданні було прийнято вцілому ряд законопроектів (джерело – офіційний сайт http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/radan_gs09/ns_pd2?day_=16&month_=01&year=2… ). Так, було прийнято уцілому ряд законопроектів, а саме:

 Вказаними законопроектами, які були проголосовані народними депутатами України, пропонується змінити порядок проведення демонстрацій, мирних зібрань та відповідальності за їх проведення, також змінено порядок притягнення до кримінальної та адміністративної відповідальності, введено порядок заочного кримінального провадження, змін щодо публікації інформації у мережі Інтернет, необхідності ліцензування окремих видів діяльності, звільнено від відповідальності ряду працівників правоохоронних органів, тощо.

Таким чином, всі зазначені зміни тим чи іншим способом стосуються основоположних прав громадянина, визначених розділом 2 Конституції України, якими я особисто та повсякденно користуюсь, а, отже, наслідком прийняття вказаних законів є порушенням моїх прав та охоронюваних законом інтересів.

Вважаю, що при прийнятті вказаних рішень від 16 січня 2014 року  рядом народних депутатів України можливо допущено кримінальні правопорушення, які підпадають під дії Кримінального кодексу України та які, на мою думку, полягають у наступному.

 Порушення порядку особистого голосування

Так, в Конституції України, в частині 3 статті 84 записано: "Голосування на засіданнях Верховної Ради України здійснюється народним депутатом України особисто".

В ч. 2 статті 37 Закону "Про статус народного депутата України" сказано, що відкрите голосування здійснюється кожним народним депутатом особисто за допомогою електронної системи в такий спосіб, що унеможливлює голосування замість народного депутата іншою особою.

Згідно з ч. 3 ст. 47 закону «Про Регламент Верховної ради України» голосування здійснюється народним депутатом особисто за допомогою електронної системи шляхом голосування "за", "проти" або "утримався" в залі засідань Верховної Ради.

 

У той же час, частина 1 статті 361 КК України передбачає, що «несанкціоноване втручання в роботу електронно-обчислювальних машин (комп'ютерів), автоматизованих систем, комп'ютерних мереж чи мереж електрозв'язку, що призвело до витоку, втрати, підробки, блокування інформації, спотворення процесу обробки інформації або до порушення встановленого порядку її маршрутизації, - карається штрафом від шестисот до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або обмеженням волі на строк від двох до п'яти років, або позбавленням волі на строк до трьох років, з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до двох років або без такого та з конфіскацією програмних та технічних засобів, за допомогою яких було вчинено несанкціоноване втручання, які є власністю винної особи».

Таким чином, голосування народними депутатами України не особисто шляхом використання чужої картки народного депутата є  несанкціонованим втручання в роботу електронно-обчислювальних машин (комп'ютерів) (а саме ЕОМ «Система РАДА»), що призвело до підробки та  спотворення процесу обробки інформації (а саме результатів голосування за проект Закону про Державний бюджет України на 2014 рік реєстраційний номер №3000 (Кузьмук за Біловола – див. таблицю вище) та спотворення результатів голосування за проект Закону про внесення змін до Закону України "Про усунення негативних наслідків та недопущення переслідування та покарання осіб з приводу подій, які мали місце під час проведення мирних зібрань" реєстраційний номер №  3893 (Спіріна за Цибенка – див. таблицю вище)).

У випадку підтвердження вказаної інформації є підстави для порушення кримінального провадження стосовно народних депутатів, які здійснювали незаконне втручання у систему Рада відповідно до ст. 361 КК України.

Окрім того, порушення встановленої Конституцією України процедури ухвалення законів та інших правових актів Верховною Радою  України є  підставою  для  визнання  їх  неконституційними  згідно з рішенням Конституційного Суду від 07.07.1998 № 11-рп/98 та частина перша статті 152 Конституції України.

 

Щодо дій голови лічильної комісії Олійника Володимира Миколайовича, та голів фракції Партії регіонів та Комуністичної партії України.

Відповідно до ст. 17 закону «Про Регламент ВРУ» лічильна комісія обирається для організації голосувань Верховної Ради і визначення їх результатів. Лічильна комісія підраховує голоси під час голосування, за дорученням Верховної Ради в разі необхідності встановлює присутність народних депутатів на пленарному засіданні, а також розглядає звернення народних депутатів, пов'язані з порушенням порядку голосування чи іншими перешкодами в голосуванні, здійснює контроль за використанням електронної системи підрахунку голосів картками. Лічильна комісія обирається Верховною Радою на основі принципу пропорційного представництва депутатських фракцій (депутатських груп). Лічильна комісія обирає зі свого складу голову, заступника голови і секретаря. Засідання Лічильної комісії проводяться гласно і відкрито. У роботі Лічильної комісії не можуть брати участі народні депутати, кандидатури яких внесено для голосування.

Лічильна комісія ВРУ була обрана згідно з постановою ВРУ «Про Лічильну комісію Верховної Ради України сьомого скликання» від 12.12.2012 року №1-VII.

Таким чином, законодавець презюмує те, що лічильна комісія ВРУ є колегіальним органом з набором обов’язків, визначених Регламентом ВРУ.

Дії голови Лічильної комісії ВРУ Олійника В.М. є протиправними, які виявились у порушенні гарантій публічності  роботи Верховної Ради України, в тому числі її Лічильної комісії, які встановлені Законом України «Про Регламент Верховної Ради України».

Так, Олійником В.М. не було забезпечено гласне і відкрите проведення засідання його Лічильної комісії всупереч вимогам ч. 3 ст. 17 Закону України «Про Регламент Верховної Ради України». Хід засідання лічильної комісії ВРУ від 16.01.2014 р, яке повинно було проводитись, ніяким чином не оприлюднювався, внаслідок чого сталися неособисті голосування депутатів та голосування депутатів відсутніх на засіданні від 16.01.2014 року (за повідомленнями преси відсутній депутат Цибенко П.С. – див. таблицю вище).

Також на офіційному веб-сайті Верховної Ради України було опубліковано стенограму пленарного засідання Верховної Ради України 16 січня 2014 року та результати поіменних голосувань депутатів на цьому засіданні, взаємно суперечливі у частині кількості та фракційного розподілу голосів депутатів, поданих за певні рішення, що викликає сумнів у достовірності опублікованих стенограми та результатів поіменних голосувань.

 Окрім того, опубліковані результати поіменних голосувань суперечать тим загальновідомим фактам, які бачили всі бажаючі у прямій трансляції зазначеного засідання по телебаченню, а саме: голови і майже всі депутати з фракцій ВО «Батьківщина», ПП «УДАР», ВО «Свобода» насправді були присутні на пленарному засіданні Верховної Ради України, але всупереч дійсним фактам щодо кожного з них у результатах поіменних голосувань міститься позначка «Відсутній». У стенограмі пленарного засідання офіційно зафіксовано, що об 11 год. 21 хв. головуючий звертається до присутнього А. Яценюка (також позначеного у опублікованих результатах поіменного голосування як «Відсутній») та інших голів фракцій та позафракційних.

Окрім того, відповідно до стенограми пленарного засідання Верховної Ради України 16 січня 2014 року, розміщеної на офіційному веб-порталі Верховної Ради України, при працюючій та увімкненій за розпорядженням головуючого системі «Рада» голосування після 11 год. 17 хв. здійснювалося за допомогою підняття рук, хоча до цього часу здійснювалося за допомогою системи «Рада». Об 11 год. 17 хв. головуючий пояснив: «Я бачу, що зараз перешкоджають голосуванню шляхом і за допомогою електронної системи, тому вношу пропозицію про повернення до голосування. Якщо ця пропозиція не пройде, тоді будемо приймати рішення відповідно до статті 37 Регламенту Верховної Ради і голосування будемо проводити за допомогою підняття рук». Водночас, лічильною комісією не було встановлено відсутність технічної можливості голосування за допомогою електронної системи.

Об 11 год. 19 хв. головуючий розпорядився: «Прошу керівників фракцій разом з Лічильною комісією визначити результати голосування і повідомити головуючому».

Після цього, відповідно до стенограми і відповідно до прямої трансляції засідання, під час голосування за допомогою підняття рук результати голосування підраховувалися не лічильною комісією, а двома головами фракцій П. Симоненком та О. Єфремовим і головою лічильної комісії В. Олійником у наступний спосіб. П. Симоненко та О. Єфремов оголосили дані про присутніх депутатів від Партії регіонів (203 депутати) та від Комуністичної партії України (32 депутати), які, за твердженням зазначених голів фракцій, нібито, «всі голосують за», «всі голосують одностайно, піднімаючи руки» (при цьому головам фракцій було дано слово тільки один раз). Голова Лічильної комісії В. Олійник одноосібно, судячи зі стенограми та з прямої трансляції (оскільки хід засідання лічильної комісії станом на момент подання цього позову не оприлюднювався), підсумував названі головами двох фракцій дані (235 голосів депутатів «за») і надалі механічно оголошував це число (235 голосів депутатів «за») у відповідь на всі прохання головуючого підрахувати результати голосування за допомогою підняття рук.

Дані опублікованої стенограми про те, що проект Закону про внесення змін до Закону України «Про судоустрій і статус суддів» та процесуальних законів щодо додаткових заходів захисту безпеки громадян (№ 3879) «вносився до порядку денного», а потім ще й «приймався за основу та в цілому» двічі (!) – об 11 год. 15 хв. за допомогою системи «Рада» і об 11 год. 21 хв. голосуванням шляхом підняття рук – викликають великий сумнів щодо їх достовірності та законності, а так само викликають сумнів у достовірності оприлюднених відомостей про неможливість голосування на зазначеному засіданні за допомогою системи «Рада». Слід зазначити, що за даними системи «Рада» на засіданні були присутні не 203, як оголошував голова фракції, а тільки 201 депутат з фракції Партії регіонів і «За» цей закон, знов-таки, проголосували не 203, а лише 189 з них.

Пунктом 2 частини другої статті 37 Регламенту Верховної Ради України передбачено, що здійснення відкритого голосування шляхом підняття руки можливе лише у разі відсутності технічної можливості голосування за допомогою електронної системи.

Однак, як мінімум, той факт, що проект Закону про внесення змін до Закону України «Про судоустрій і статус суддів» та процесуальних законів щодо додаткових заходів захисту безпеки громадян (№ 3879) голосувався і за допомогою електронної системи, і підняттям рук, спростовує відсутність технічної можливості голосування за допомогою електронної системи, а також того факту, що закони реєстраційний номер №3832 та № 3893 уже з 12-15 години голосувалися знову через систему «Рада».

Враховуючи те, що Лічильна комісія здійснює контроль за використанням електронної системи на пленарних засіданнях Верховної Ради відповідно до статті 43 Регламенту Верховної Ради України, здійснення відкритого голосування шляхом підняття руки без відкритого та гласного прийняття Лічильною комісією рішення про відсутність технічної можливості голосування за допомогою електронної системи є таким, що здійснюється без встановлених законом підстав (тобто, безпідставно).

Безпідставний перехід ВРУ від голосування за допомогою електронної системи до голосування підняттям рук суттєво звузив зміст гласності засідання Верховної Ради України, а отже, і моє право бути поінформованим про хід цього засідання, зокрема, під час прямої трансляції засідання, оскільки хід голосування у прямій трансляції наочно показується системою «Рада» на великому екрані в залі пленарних засідань Верховної Ради України, а натомість під час голосування підняттям рук не показується, яким чином Лічильна комісія підраховує голоси, оскільки не оприлюднюється хід засідання лічильної комісії.

Окрім того, при голосуваннях руками та голосуваннях через систему «Рада» є певні невідповідності між загальною кількістю членів фракції Партії регіонів та кількістю відсутніх народних депутатів від Партії регіонів на засіданні 16.01.2014 року. Так:

При усіх чотирьох голосуваннях від фракції Партії регіонів України, яка налічує 204 члени, були відсутні постійно одні і ті ж 2 народні депутати – Нетецька О.А. та Повалій Т.М., але при голосуваннях руками від фракції Партії Регіонів було постійно при голосуванні присутні  зі слів Єфремова Олександр Сергійович  та Олійника В.М. 203 із 204 депутатів, що можливо підтверджує інформацію про зловживання з боку Єфремова О.С. та Олійника В.М. Окрім того, народний депутат Оробець Л.Ю. заявляла про відсутність вказаних двох (Нетлецької та Повалій) депутатів у залі засідань ВРУ.

Окремо необхідно зазначити, що перший заступник голови ВРУ Калєтнік І.Г. враховував зазначені результати голосування руками, а також без встановлення технічної неможливості голосування через систему «Рада» перейшов до голосування шляхом підняття рук.

Фактично вказані вище народні депутати України вчинили кримінальні правопорушення передбачені:

Стаття 351 КК України зазначає, що «невиконання службовою особою законних вимог народного депутата України, депутата місцевої ради, створення штучних перешкод у їх роботі, надання їм завідомо неправдивої інформації - караються штрафом від ста до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або арештом на строк до шести місяців, або обмеженням волі на строк до трьох років».

А ст. 358 КК України говорить про те, що «підроблення посвідчення або іншого офіційного документа, який видається чи посвідчується підприємством, установою, організацією, громадянином-підприємцем, приватним нотаріусом, аудитором чи іншою особою, яка має право видавати чи посвідчувати такі документи, і який надає права або звільняє від обов'язків, з метою використання його підроблювачем чи іншою особою або збут такого документа, а також виготовлення підроблених печаток, штампів чи бланків підприємств, установ чи організацій незалежно від форми власності, інших офіційних печаток, штампів чи бланків з тією самою метою або їх збут - караються штрафом до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або арештом на строк до шести місяців, або обмеженням волі на строк до двох років».

Стаття 366 КК України зазначає, що «складання, видача службовою особою завідомо неправдивих офіційних документів, внесення до офіційних документів завідомо неправдивих відомостей, інше підроблення офіційних документів - караються штрафом до двохсот п'ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або обмеженням волі на строк до трьох років, з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років та зі спеціальною конфіскацією».

Завідомо неправдива інформація полягала у наданні Єфремовим О.С. та Симоненком П.С. щодо фактичної наявності народних депутатів у своїй фракції на засіданні у ВРУ 16.01.2014 року. Народний депутат Олійник В.М. надавав неправдиву інформацію щодо кількості проголосованих. У випадку вчинення таких дій – вказані особи вчинили кримінальне правопорушення за ст. 351, 358 та/або 366 КК України.

Таким чином у випадку підтвердження інформації щодо підроблення протоколів лічильної комісії ВРУ, стенограм засідання та поіменних голосувань від 16.01.2014 року притягнути винних осіб до кримінальної відповідальності.

 Окремо необхідно зазначити про дії голови ВРУ – Рибака В.В.

Так стаття 367 КК України передбачає, що «службова недбалість, тобто невиконання або неналежне виконання службовою особою своїх службових обов'язків через несумлінне ставлення до них, що завдало істотної шкоди охоронюваним законом правам, свободам та інтересам окремих громадян, державним чи громадським інтересам або інтересам окремих юридичних осіб, - карається штрафом від двохсот п'ятдесяти до п'ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або виправними роботами на строк до двох років, або обмеженням волі на строк до трьох років, з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років».

Так, відповідно до ч. 2 статті 130 закону «Про Регламент Верховної ради України» - Голова Верховної Ради України підписує поданий на підпис закон не раніше двох і не пізніше п'яти днів з дня його подання, крім випадків, передбачених цим Регламентом.

Враховуючи факт неналежного виконання своїх обов’язків Рибаком В.В. щодо підписання та направлення на підпис до Президента України зазначених вище 12 законопроектів – Рибак В.В. не перевірив особисте голосування народних депутатів, чим вчинив службову недбалість.

 Враховуючи зазначені факти про можливі правопорушення, а також нового законодавчого врегулювання конституційних   прав громадянина, тобто конституційного ладу, потребує перевірка вчинення всіма зазначеними особами кримінального правопорушення передбаченого ст. 109 КК України.

 Враховуючи вищевикладене, керуючись загальнодоступними фактами та подіями, масовими інформаційними повідомленнями засобів масової інформації, відповідно до ст. ст. 55, 214 КПК України,

 

ПРОШУ:

 

1.         Відкрити досудове розслідування про можливе вчинення 16 січня 2014 року кримінального правопорушення :

1.1.      народним депутатом Ковачем Василем Ілічем за ст. 109, ст. 351, ст. 358 та ст. 366 КК України;"

Новини інших ЗМІ
Коментувати
Вміст цього поля є приватним і не буде доступний широкому загалу.