Новини

Ужгородський бюджет продовжує недоотримувати кошти від держави

Цe видно з довідки про підсумки виконання бюджету миста Ужгорода за І півріччя 2014 року.

За січень- червень 2014 року до бюджету міста надійшло доходів на суму 230 мільйона гривень, або 101,8 % від запланованого обсягу. Причому 57,2 % надходжень склали податки і збори, а 42,8 % - трансферти. Це означає, що майже половину доходів місто отримує з держави, а отже, є до певної міри дотаційним, що у свою чергу знижує рівень його самостійності і робить залежним від “подачок” держави.

Перевиконання планового обсягу надходжень загального фонду бюджету міста зумовлено в основному погашенням заборгованості по орендній платі за користування майном комунальної власності та ростом мінімальної заробітної плати .

Втім, тут слід зауважити, що Ужгород перевиконав план доході у більшій мірі за рахунок спеціального фонду, тоді як загальний фонд кошти недоотримав за рахунок трансфертів. Недостатньо коштів держава перерахувала і на спеціальний фонд, отож маємо тут часткове недофінансування.

На практиці це означає, що місту не вистачає коштів на фінансування запланованих програм та заходів. І це вже не кажучи про те, що кошти перераховуються невчасно, тож роботи ведуться вкрай повільно. Окрім того недофіансування спеціального фонду означає що місто не розвивається, адже саме тут закладаються кошти на будівництво доріг, інфраструктури, не кажучи вже про стратегічні напрямки.

Видатки бюджету міста за І півріччя 2014 року по загальному та спеціальному фондах склали 218, 1 мільйона гривень. Тим не менше маємо тут значне недовиконання, як по поточних, так і по капітальних видатках .

Видатки загального фонду склали 199,3 мільйона гривень., або виконання складає 84,1 %. Відповідно до затверджених кошторисів, по мірі надходження доходів в бюджет міста, здійснювалось фінансування видатків на заробітну плату, оплату енергоносіїв, харчування, медикаментів, благоустрій міста та інші поточні видатки.

Структура видатків загального фонду бюджету міста за ІІ квартал 2014 року по основних галузях характеризується даними, наведеними в таблиці:

При цьому на захищені статті та енергоносії спрямовано 129,2 мільйона гривень, що складає 98,1 % від загальної суми видатків без субвенцій. Недофінансування захищених статей обумовлено недостатнім поступленням доходів в бюджет міста.

Станом на 1 липня 2014 року заборгованість по інших захищених статтях (харчування, медикаменти, інші виплати населенню) та поточних видатках виникла в зв'язку з необхідністю першочергового фінансування видатків на заробітну плату та енергоносії, недостатністю коштів на фінансування видатків та непроведення платежів управлінням державної казначейської служби України в Ужгороді.

Є борги у міста і по виплаті допомоги сім'ям з дітьми, малозабезпеченим сім'ям, інвалідам з дитинства та дітям інваліда та прийомним сім'ям. Причина та ж сама - недофінансування з державного бюджету.

Ситуація зі спецфондом взагалі плачевна. Станом на 1 липня фактичні видатки тут склали 10, 9 мільйона гривень, при плані на звітній період 78,6 мільйона гривень (13,83 %).

До прикладу, субвенція на будівництво, реконструкцію, ремонт та утримання вулиць і доріг комунальної власності у населених пунктах запланована на звітній період в сумі 6,6 мільйона гривень, у т.ч. на погашення кредиторської заборгованості за 2013 рік в сумі 473,9 тисячі гривень. Фактично ж місто отримало 672,3 тисячі гривень. Віртуальний залишок коштів на рахунку міського бюджету, отже, складає 5,2 мільйона гривень. А причина все криється у не проведенні видатків управлінням казначейської служби. Між тим заборгованість за попередні роботи станом на 1 липня все ще складає 677,8 тисяч гривень.

З цього маємо ті наслідки, що приватні фірми відмовляються співпрацювати з містом, а комунальні працюють, док не закінчаться кошти на їх рахунках, що, власне, і заморожує виконання будь-яких капітальних проектів.

Новини інших ЗМІ
Коментувати
Вміст цього поля є приватним і не буде доступний широкому загалу.