Правоохоронці констатують, що в Україні дедалі популярнішим стає спосіб контрабанди наркотиків через контори, що мають "дах" у владних і силових колах. Осіб, які намагаються перевірити такий імпорт - звільняють або залякують.
Так, нещодавно одеське управління СБУ та Південна митниця переможно відрапортували про затримання 38 кг кокаїну, які намагалися провезти через Іллічівський порт, сховавши в серцевині свіжих ананасів. За розмитнення фруктів відповідала одна з "модних" компаній з серйозним прикриттям, пише "Сегодня". На думку співробітника одеської прокуратури, який попросив не називати його імені, наркобарони з країн Латинської Америки вибрали дану фірму провезення наркотиків не випадково.
"Організатори наркотрафіку уважно відстежують ситуацію в європейських портах, вишукуючи будь-які лазівки для провезення забороненого вантажу, минаючи митний огляд. Інформація про те, що в Одеському та Іллічівському портах успішно діє корупційна схема під назвою - розмитнення через "модних брокерів", відома наркобаронам. За велику грошову винагороду фірма безперешкодно завозить та розмитнює будь-який вантаж",- стверджує джерело видання.
Будь-яка спроба оглянути вантаж такої фірми може спричинити за собою негайне звільнення для надто завзятого митника або співробітника СБУ - оскільки таких брокерів покривають великі чини в Києві. Митниця і СБУ їх не чіпають. Тому наркоторговці вирішили скористатися таким зручним коридором в Одесі. Така схема, на думку правоохоронця, діє вже більше року. Як розповідають самі брокери, вантажі так званих модних фірм на митниці практично не доглядають. "Ці контейнери перевіряють формально, за методом "відкрив-глянув-закрив". Майже всі ці фірми-пільговиків везуть контрабанду - в митних деклараціях пишуть недостовірні дані про вантаж, вписуючи ті товари, мита на які мінімальні. Вантажоодержувачі воліють платити чорним налом по 10-15 тисяч за розмитнення брокерам. Ті, в свою чергу, платять тверду таксу з кожного контейнера в залежності від номенклатури товару великим чинам в митниці", - запевняє брокер.
При цьому, займатися чесним розмитненням вантажів в одеських портах стало зовсім невигідно, оскільки тих, хто не хоче давати хабарі, просто надовго затримують у порту. Їх вантажі доглядають і вивантажують по кілька разів. У результаті чесні брокери і вантажоодержувачі несуть великі збитки через штрафні санкції порту за простої.