У 2026 році планують придбати 100 пасажирських вагонів вартістю 5,7 млрд гривень, серед них ─ перший двоповерховий. Двоповерхові вагони будуть двох видів: нічні ─ зі спальними місцями, і денні ─ з сидячими.Окрім цього, триває електрифікація ділянки євроколії Чоп – Ужгород, яку планують завершити до літа 2026 року.
Як повідомив Заступник Міністра фінансів України Олександр Кава під час зустрічі з керівництвом і членами Американської торговельної палати в Україні (ACC) та представниками українського бізнесу, двоповерхові пасажирські вагони дозволять зменшити витрати на перевезення пасажирів.
«Витрати на обслуговування одно- та двоповерхових вагонів відрізняються приблизно на 10%, тоді як кількість місць у двоповерховому вагоні зростає майже на 80%. Тобто за порівнянних експлуатаційних витрат компанія зможе перевезти значно більше пасажирів. У перспективі модельний ряд двоповерхових вагонів включатиме варіанти як для нічного сполучення ─ зі спальними місцями, так і для денного ─ з місцями для сидіння», ─ сказав він.
Олександр Кава також розповів, що у 2026 році планують розпочати будівництво євроколії від польського кордону до Львова.
«У середньостроковій перспективі євроколія має з’явитися також у Чернівцях та Луцьку. Реалізація цих проєктів планується в межах Connecting Europe Facility (CEF), яка покриває 50% вартості витрат», ─ поінформував заступник Міністра фінансів.
Наразі також триває електрифікація ділянки євроколії Чоп – Ужгород, яку хочуть завершити до літа 2026 року, зазначив Олександр Кава.
Нагадаємо, у вересні 2025 року відкрили нову ділянку євроколії Чоп-Ужгород протяжністю 22 км - її будівництво розпочали навесні 2024 року. Кошторис – 1,3 млрд гривень, з них 50% - європейські кошти, 50% - кредит. Подивитися як виглядає євроколія можна у відео за покликанням. Про графік та ціни на міжнародні квитки до Братислави, Відня чи Братислави тут.
У перспективі Укрзалізниця планує розширити маршрутну мережу до Швейцарії та Німеччини.
*зображення ілюстративне