Новини

Таємниці професії, або як це – бути офіціантом?

З настанням найтеплішої пори року і закінченням навчального процесу в школах та університетах кількість молоді, охочої до тимчасового заробітку, зростає. Опитавши студентів та старшокласників, ми дійшли до висновку, що найбільш популярною вакансією на сезон є офіціант або бармен. З приходом літа у вітринах кафе, ресторанів, пабів і барів починають з’являтися оголошення «Приймемо на роботу офіціантів, барменів», а дівчата і хлопці починають пошуки місця для роботи.

Саме тому ми й вирішили присвятити наш наступний матеріал професії бармена-офіціанта. Для цього ми завітали на чашку кави до Валерії Поляк, що працює офіціанткою в кав’ярні «Кофітель». Дівчина, яка вміє робити каву, збивати піну для капучіно, видавати решту і посміхатися клієнтові одночасно, поряд із виконанням цих справ ділилась із нами секретами своєї професії.

«Головне в професії офіціанта – це не вміння правильно зварити каву чи налити сік у потрібній кількості, це здатність зробити так, щоб людині було затишно і приємно знаходитися в закладі, де ти працюєш. А загалом, до роботи офіціанта входить безліч справ: приймати замовлення і подавати їх клієнтові, варити каву і робити різні кавові напої й коктейлі, підтримувати чистоту в закладі, стежити за тим, щоб на столах завжди були серветки і квіти, спілкуватися із відвідувачами».

Одним із головних мінусів роботи в кафе, на думку Лєри, є вимушене спілкування із неприємними людьми. Буває таке, що відвідувач кафе не зовсім себе контролює – можливо, через поганий настрій або через особливості характеру. В таких випадках важливо зберігати спокій і посмішку на обличчі, адже, як то кажуть, клієнт завжди правий. Окрім того, інколи клієнт нарікає на те, що йому принесли не те, що він просив чи дали решту неправильно. Реагувати гостро на таке не можна, навіть якщо ти і повністю правий, – в подібних ситуаціях варто просто попросити вибачення і зробите те, про що просить клієнт. Це спрацьовує – примхливий відвідувач залишається задоволеним і має бажання повернутись у ваш заклад ще раз.

Ще одним недоліком цієї професії є помітне відчуття втоми після робочого дня, адже доводиться чимало бігати. Однак ця втома є навіть приємною, якщо ти любиш свою роботу і отримуєш від неї задоволення.

Лєра коментує: «Багато людей вибирають професію офіціанта або через нестачу грошей, або від нічого робити. Я вважаю це неприпустимим, адже не можна йти на роботу, де ти щодня спілкуєшся із десятками, навіть сотнями людей, не отримуючи задоволення від неї.  Є навіть такий вислів: «Кава, приготована з любов’ю, в кілька разів смачніша».

Людина, яка працює офіціантом, повинна бути відкритою, чесною, комунікабельною і ввічливою. Саме ці якості Валерія вважає основними в сфері обслуговування, позаяк при такій роботі контакт із людьми максимальний. Крім цього, вправним офіціантом може бути тільки людина активна і в жодному випадку не повільна. Замовлення треба виконувати швидко, так само швидко потрібно приносити їх клієнтові. З цим завданням може впоратися людина, яка може «побігати».

«Той, хто працює в сфері обслуговування, повинен любити чистоту і прагнути до неї. В цій професії чистота посуду, закладу і навіть одягу чи нігтів офіціанта є важливим чинником, що впливає на репутацію». Тому людина, яка не звикла підтримувати чистоту, не вміє ретельно мити посуд чи виглядає неохайно навряд чи стане успішною при роботі з клієнтами.

Тим, хто хоче стати колегою Валерії, дівчина радить таке: «Будьте сміливими і не забувайте посміхатися, адже це кидається у вічі одразу. Найпростіший спосіб знайти роботу – пройтися містом, заходячи у кафе і ресторани й питаючи про наявність вакансії. Проте пам’ятайте: про роботу краще говорити безпосередньо із менеджером чи навіть власником закладу, бо інші працівники, відчувши конкуренцію, можуть вам одразу відмовити».

А от тим, хто вже працює офіціантом чи барменом, Лєра рекомендує наступне: «Не бійтеся говорити із людьми: питайте, як у них справи, розповідайте про свій асортимент, запитуйте про їхні вподобання. Вам це зробити буде неважко, а в людини залишаться приємні враження про ваш заклад і особисто про вас. Клієнт захоче повернутися, спробувати ще щось із меню, привести своїх друзів – в результаті він стане постійним».

Професія офіціанта чи бармена-офіціанта має ряд привілеїв, які можуть бути непомітними одразу. Зокрема, постійно працюючи з людьми, ви заводите багато цікавих знайомств, які згодом можуть виявитися навіть корисними. Крім того, працюючи на такій роботі, ви навряд чи зможете відчути себе самотнім, адже співрозмовника знайти надзвичайно легко. Завдяки постійному спілкуванню вам буде легше знаходити спільну мову із людьми не тільки на вашому робочому місці. А завдяки тому, що під час роботи ви завжди знаходитеся в русі, вам навряд чи доведеться зіштовхнутися із проблемами хребта. Не можна забути і про той факт, що працюючи офіціантом чи барменом, ви збагачуєтесь досвідом – кавові напої виходитимуть смачними і привабливими на вигляд, а економічні навички удосконаляться.

З часом ресторанний бізнес стає дедалі популярнішим, кількість кав’ярень і кафе зростає, а разом із цим зростає і кількість необхідного персоналу. Тому якщо ви не знаєте, чим зайняти себе влітку або вам потрібен заробіток, сміливо можете шукати роботу офіціантом чи барменом – так ви здобудете вражень і досвід, який допоможе вам у подальшій кар’єрі.          

 

За роботою офіціанта спостерігали Катя Брижань та Маріан Логойда

Вікторія (не перевірено)

У відповідь до від Гість (не перевірено)

А яка різниця? Якщо людина цікава і варта уваги, чому б і ні? У мене 50 % міста знайомі, пишу про багатьох друзів, які є чудовими співрозмовниками а їх долі, фах, досягнення чи уміння цікавими не одному читачеві.

вт, 02/07/2013 - 20:17 Постійне посилання
Іра (не перевірено)

У відповідь до від Гість (не перевірено)

А хіба те, дружить автор статті із героєм чи ні, якось впливає на якість написаного? Цікава дівчинка, цікавий матеріал, цікаві світлини - яка різниця, в яких стосунках авторка і герой?

вт, 02/07/2013 - 21:45 Постійне посилання
Коментувати
Вміст цього поля є приватним і не буде доступний широкому загалу.