Новини

Попередні результати вступної кампанії в УжНУ в 2014 році

Вступна кампанія ще не завершена, але вже можемо провести аналіз її першої частини – етапу прийому заяв на навчання. 

З огляду на демографічну кризу в Україні, на зменшення кількості вступників, які проживають на тимчасово окупованих територіях (АР Крим), а також в Луганській та Донецікій областях, загальна кількість поданих заяв зменшилася.

За даними Інформаційної системи «Конкурс», станом на 6 серпня 2014 у порівнянні з 2013 роком таке зменшення становить 7,74% ( з 2 195 456 по 2 025 560 заяв). Зокрема, по вступниках на освітньо-кваліфікаційний рівень (ОКР) «Бакалавр» зменшення складає 5,12%, а на ОКР «Спеціаліст» – 19,74%.

Негативні демографічні тенденції спостерігаються і в Закарпатті. Якщо в 2013 році в нашій області ЗНО пройшли 7327 осіб, то в цьому – 6865, що на 6,3% менше.

Втім, ця тенденція не зачепила Ужгородський національний університет: порівняно з 2013 роком кількість поданих заяв збільшилася на 17,46% і склала 19 453. 

Результатом цього є різке збільшення конкурсу на місця ліцензованого обсягу (з 1,28 до 1,82 осіб на місце, тобто на 42%). Зокрема, на ОКР «Бакалавр» конкурс зріс на 36% (з 1,83 до 2,49 осіб на місце).

Важливим показником якості освіти є і відношення кількості поданих заяв до кількості місць державного замовлення. Так, в Ужгородському національному університеті за останній рік цей показник зріс на 22,35% (з 6,04 до 7,39 осіб на місце). Зокрема на ОКР «Бакалавр» конкурс збільшився на 14,5%.

Важливим моментом є те, що конкурс на бюджетні місця та місця ліцензованого обсягу в УжНУ вищий за середньо український. Якщо на одне місце державного замовлення по Україні припадає 5,82 заяви, то в УжНУ – 7,39 заяв, що на 27% більше.

Стосовно конкурсної ситуації на окремі напрями підготовки, відмітимо суттєве збільшення кількості заяв на всі медичні спеціальності: фармація – на 36%, стоматологія – на 34 %, лікувальна справа – на 30%. Серед інших можна відмітити зростання кількості вступників на міжнародний бізнес (83%), чеську мову і літературу (75%), менеджмент (65%), політологію (54%), лісове та садово-паркове господарство (53%), міжнародні економічні відносини (51%), прикладну лінгвістику (48%), країнознавство (36%) тощо.

Підсумовуючи наведені дані можна говорити про підвищення інтересу вступників до Ужгородського національного університету, а отже, і про подолання негативного іміджу, якого йому надавали недоброзичливці.

Коментувати
Вміст цього поля є приватним і не буде доступний широкому загалу.