Новини

Інформація на окремих сайтах – це марення сивої кобили, – журналісти

Он-лайн спілкування про нові медіа, які усе більше завойовують медіа-середовище, відбулася між журналістами Тернополя, Львова та Ужгорода. «На живо» обговорювали питання етичні, моральні, професійні та економічні.  Медійники висловили свої думки і щодо достовірності інформації, яка публікується на інтернет-сайтах, та відповідності її етичним нормам. 

Так, дискусія виникла про щодо важливості поєднань швидкості та точності поданої на сайт інформації. Особливу увагу було звернуто про дотримання журналістських стандартів  в інтернет-виданнях. На жаль, журналісти трьох міст констатували  - дуже малий відсоток цих видань дотримується основних «правил гри». За шестибальною шкалою «красна» їм оцінка – 1-2.

Особливу увагу було приділено і дотриманню авторських прав. Журналісти наголошували на тому, що у кожному місті існує чимало  анонімних сайтів, кореспондентів яких ніхто ніколи не бачив, які «цуплять» інформації з інших видань, подають дуже часто неперевірені «смажені» факти і таким чином стають популярними, беручи «на гачок» багато користувачів.

Власне ця теза спонукала до розмови на дуже цікаву тему – як навчати суспільство користуватися інформацією.

Наталія Зотова, власкор телеканалу «1+1» зауважила, що роками використовує декілька перевірених сайтів. Але щодо достовірності інформації, то у Наталії є своєрідне негласне правило. «Я завжди перевіряю інформацію. А от читачі частіше сприймають інформацію як чисту монету. Є у нас сайти, де опублікована інформація – це марення сивої кобили, інакше не назвеш, - каже журналістка. - Я взагалі дивуюся, як може бути таке написано.  Абсолютно без дотримання етичних норм. Переконана, що журналісти, які працюють з інформацією не читають такі публікації, але читають люди, які звикли довіряти».

За словами Наталії, «поки ми не навчимо читача смакувати новину, а не просто проковтувати, нічого не зміниться. Поки не буде культури читача, який буде вибирати, що читати, на якісь кардинальні зміни чекати марно».

«У нас багато сайтів одноденок (крім 5-6 лідерів), - каже Вікторія Жуйко-Сабо, власкор газети «День». – Цупиться інформація, береться фактаж, піднімається рейтинг завдяки скандалам, негативним новинам тощо. Але  - це помилка, через що більшість таких сайтів приречені».

Все ж журналісти зійшлися на тому, що потрібно формувати спільноту фахівців, які уже у нових медіа будуть визнавати європейські та світові стандарти журналістики і створюватимуть справді професійні, незаангажовані соціально відповідальні перед користувачами портали.

Активно обговорювалися питання і економічне – як з`ясувалося, в усіх містах проблеми щодо цього ідентичні.  Журналісти домовилися, що такі «живі» спілкування потрібно проводити частіше, обмінюватися ідеями і виробляти спільні думки щодо наближення українських новинних сайтів до кращих взірців стандартів журналістики.

Коментувати
Вміст цього поля є приватним і не буде доступний широкому загалу.