Новини

Закарпатські дороги: ремонти, цифри і несправедливість

Як відомо, Закарпатська область далі залишається «ображеною» Києвом, особливо у питанні фінансування ремонтів доріг: Закарпаття не включили до «дорожнього експерименту», на чому область втратила понад 600 мільйонів гривень  Загалом на балансі Служби автодоріг у Закарпатській області знаходиться 3 347,8 км доріг загального користування, з яких 904,7 км – державного значення та 2 443,2 км доріг місцевого значення. При тому, що 62% доріг – у гірській місцевості. Коштів на ремонт і утримання, як запевняють дорожники, не вистачає.

Як зазначає керівник Служби автомобільних доріг у Закарпатській області Михайло Попович, для дотримання нормативних міжремонтних норм необхідно щорічно виконувати щонайменше 150 км капітальних ремонтів та до 500 км середніх ремонтів. А для цього  потрібно близько 2 мільярди гривень.

Всього на дорогах загального користування за січень-вересень (за рахунок усіх джерел фінансування) виконано дорожніх робіт на суму понад 151 мільйон гривень (69,2%). При цьому суцільними ділянками відремонтовано 25 кілометрів закарпатських доріг.

«Зокрема, увага була приділена рекреаційним зонам. На ремонт дороги у Синевирській Поляні було витрачено 7,2 млн грн. Одразу по завершенню робіт кількість туристів стрімко зросла», – каже Михайло Попович.

За його словами, із 3348 кілометрів закарпатських доріг більше 90% –  негативному стані: «30-40 років не проводилися капітальні ремонти. Це призвело до такого стану, який ми зараз маємо», – зазначає Попович і пізніше додає: «Коштів катастрофічно не вистачає. Ми неодноразово зверталися  до «Укравтодору». Чомусь наша область не була включена в «дорожній експеримент», коли 50% суми перевиконання щомісячних планових митних надходжень спрямовуються в обласний бюджет для ремонту доріг.  Хоча третина усіх вантажів, які надходять в Україну з ЄС – заїжджають із Закарпаття. Сусідні області були включені до експерименту, а Закарпатті – ні. Ми неодноразово піднімали це питання. Але воно так і залишалося без відповіді».

«Чернівецька область на 2885 км доріг отримала 417 мільйонів гривень, Львівська при 8 880 км доріг – 2,1 мільярд, Івано-Франківська – 593 мільйони, а Закарпаття – 186», – порівнює цифри керівник Служби автодоріг у Закарпатській області.  

Михайло Попович каже, що через це за два роки дії «дорожнього експерименту» Закарпаття  втратило більше 600 мільйонів гривень. «Не думайте, що хтось мовчить і не вивчає цю ситуацію. Це саме болюче питання. Я не можу напряму Яценюку задати його. Якщо вже наш губернатор днями стукає в кабінети і нема відповіді, то що тут казати?», – обурюється Михайло Попович.  

Цього року Закарпаття таки включили до переліку областей експерименту, однак, законопроект ще не пройшов друге читання. Крім того, якщо його приймуть, то діятиме він тільки з наступного року.  «Добре, що вже почули. Ми обличчя країни, пріоритетом мала бути Закарпатська область», – коментує  Попович.

«Якщо проаналізувати роки, то, наприклад, у 2014 році, коли я тільки приступив до роботи, фінансування було настілки мізерне, що нам досить важко вдалося зберегти кістяк наших колективів. 59 мільйонів у 2014 році – це просто катастрофічна цифра. Якщо говорити про теперішній рік – це, безумовно,  відчутне збільшення.  Цього року на розбудову доріг було виділено з обласного бюджету 1,5 мільйона гривень, із фонду регіонального розвитку 56 мільйонів. Річні асигнування (за рахунок усіх джерел фінансування. - Авт.) – близько  219 мільйонів», каже Михайло Попович.   

Крім проблем з недостачею кошті, керівник Служби автомобільних доріг у Закарпатській області називає відтік кадрів: у 2008 році штат САД нараховував більше 1700 співробітників, у 2016 – 849. За словами Михайла Поповича, більшість із колишній працівників САД знайшла кращі умови праці закордоном: «Там вони отримують тисячу-півтори тисячі євро зарплати. Україна такі умови запропонувати не може», – каже М. Попович.  

Невдовзі про проблеми галузі  на Закарпатті зможе почути і новопризначений керівник «Укравтодору», екс-міністр транспорту Польщі, політик зі скандальним минулим Славомір Новак. Через тиждень-два планується його візит до Ужгорода. Наразі ж усіх обласних дорожників виклиають у Київ – на представлення нового керівника.

Аня Семенюк, спеціально для Zaholovok.com.ua 

Коментувати
Вміст цього поля є приватним і не буде доступний широкому загалу.