Вже до кінця року із столичного метро зникнуть пластикові жетони. Влада Києва вирішила замінити їх електронним квитком у вигляді пластикової картки, яку можна поповнювати відразу на декілька поїздок, - щось подібне, що існує зараз попутно з жетонами, – повідомляє Укрінформ.
А наступного року картами замінять і паперові квиточки в наземному транспорті. Так влада має намір боротися із "зайцями", пише порталvesti.ua.
"Їх (електронні квитки - ред.) можна поповнювати на будь-яку кількість поїздок, а при вході на станцію - прикладати до зчитувального пристрою. Для туристів або тих, хто рідко користується метро, будуть паперові квитки", - розповіли виданню в КМДА.
До кінця року в підземці планується переобладнати 650 турнікетів під нові картки, а також встановити 232 термінали з продажу одноразових квитків (вони будуть паперовими) і 300 терміналів - для поповнення карт.
Жетони ж підуть в історію. "Це пам'ятка нашого міста. Пам'ятаєте, як усі іноземні фани забирали їх до себе додому в якості сувенірів? Історія київського жетона почалася ще в 1994 році, коли його було запроваджено. Два роки жетони були металевими, а потім стали пластиковими. У колекціонерів таких налічується більш як 30 видів", - розповіли в Музеї метро.
Самі колекціонери говорять, що не кинуться скуповувати зараз усі жетони. "Після скасування вони максимум подорожчають до п'яти гривень, хіба що за років 10 можуть бути раритетом", - сказав колекціонер Юрій.
Видання відзначає, що на початку 2014 року карти з'являться також в усьому наземному транспорті: трамваях, тролейбусах, автобусах і міськелектричці.
"Турнікетів не буде, але буде 4,5 тис. валідаторів. Це такі пристрої, при піднесенні до яких карти знімаються з неї гроші, а пристрої видають гучний сигнал - людина сплатила проїзд. На зупинках, у кіосках та інших місцях Києва буде встановлено 700 POS-терміналів, які потрібні для поповнення пластикових карт. У Києві також з'являться 300 терміналів з продажу карток", - розповіли в КМДА.
У мерії вважають, що за допомогою електронних квитків вони позбавляться від "зайців". "Ці квиточки і жетони не лише морально застаріли, але і відкривають можливості для безбілетників. Зараз проїзд оплачують приблизно 80% пасажирів. Та і можливі розкрадання. Наприклад, минулого року на одній із станцій метро викрали виручки на 1 млн грн. декілька касирів", - сказав заступник голови КМДА Руслан Крамаренко.
Впроваджувати в Києві проект "Електронний квиток" вартістю 120 млн грн будуть цілком за рахунок інвестора - компанії "Альфа-пей термінал". Натомість вони отримають 8,47% від виручки.
"Подібну схему нам запропонували в Європейському банку розвитку і реконструкції. Минулого року співробітники КМДА з'їздили у Бєлград, де нещодавно впровадили подібний проект. Зазвичай інвесторові віддають 8-10%. Ми узяли нижню планку, тому окупатися інвесторові він буде довго. Враховуючи, що тарифи на проїзд в транспорті у Бєлграді вище, ніж у Києві, в 2-2,5 раза, період окупності проекту у Бєлграді становить 6-7 років, у Києві - 8-10 років", - зазначив Крамаренко.