Про це розповіла Ірина Бреза, голова Ужгородського прес-клубу, експерт Національної моніторингової мережі.
На Закарпатті мова йшла насамперед про друковані ЗМІ: "РІО", "Новини Закарпаття", "Закарпатська Правда" і три сайти Zaholovok.com.ua, Закарпаття онлайн і Mukachevo.net (регіональна вибірка). Саме у друкованій пресі (в інтернеті менше) політики "світилися" досить активно.
Натомість у новинах виборів показували менше, але було і немало джинси. Більше реклами було на ТРК "Тиса". На М-Студіо її майже не було, але був акцент на мажоритарників, зокрема Віктора Балогу цитували у кожному випуску новин.
Закарпатські газети активо включилися у передвиборчу агітацію, зокрема було багато джинси, замовних антиматеріалів проти Порошенка, Самопомочі, Гриценка. Натомість багато реклами було у “Батьківщини”, "Сильної України" та Ляшка.
Інтернет більше слідкував за Порошенком як президентом і давав нейтральні повідомлення, а газети сприймали його у контексті партії.
Щодо кількості згадок у ЗМІ, то картина є наступною:
Моніторилася і тональність цих згадок. Так, "Опозиційний блок" отримав більше критики, а про Яценюка писали, в основному, добре. Турчинова згадували рідко, але погано.
У цілому ж багато антиреклами з'явилося у останній тиждень перед виборами, зокрема щодо продемкратичних сил. Тим не менше, Ірина Бреза не вважає цю ситуацію надто скандальною і каже, що кожні вибори є досить брудними.
"Я не можу назвати ці вибори найбруднішими. Я вже бачила стільки виборчих кампаній, що уникаю цього слова", - зазначила експерт.
Загальнонаціональний та регіональний моніторинг ЗМІ на предмет якісного інформування виборців та рівного доступу до ЗМІ суб’єктів виборчого процесу здійснили Асоціація "Спільний простір" / Комітет "Рівність можливостей" за підтримки Національного фонду підтримки демократії (NED), Ради Європи та Посольства США в Україні.
Моніторинг здійснювався з 15 вересня до 26 жовтня.