Новини

В Ужгороді створять відкритий інклюзивний простір і розвиватимуть альтернативні педагогічні методики

Громадська організація "Неємія" розпочала проект зі створення відкритого інклюзивного простору, де застосовуватимуться альтернативні педагогічні методики. Мета проекту - надати доступ батькам, освітянам та іншим зацікавленим особам до практичного вивчення альтернативної педагогіки та поширити передові освітні практики в Закарпатській області. Про це йшлося на пресконференції в Ужгородському прес-клубі.

 Тетяна Мачабелі, керівник проекту Інклюзивний простір з альтернативних педагогічних методик розповіла, що ГО «Неємія» вже тривалий час проваджує альтернативні педагогічні методики, зокрема Монтессорі на заняттях центру розвитку «Зростайко». «Ми надавали короткострокові послуги по даній методиці, але побачили що такі підходи є необхідними для нашого міста, - каже Тетяна Мачабелі. – Тому вирішили розпочати великий проект для дітей, батьків та вихователів, які працюють з дітьми з вадами. Наразі проходять навчання у Північно-Американському центрі Монессорі два педагоги, які працюватимуть з дітьми від 3 до 6 років і від 6 до 9. У наших планах,  щоб ця методика стала доступна, вона дає хороші результати. Маємо також багато зв’язків із спеціалістами з-за кордону. В Україні з дітьми з ДЦП переважно працюють над фізичною реабілітацією, забуваючи про комплексний підхід. Ми хочемо змінити цю ситуацію».   

  У рамках проекту громадська організація будує два начальні класи, які будуть відкриті для всіх дітей, що потребують спеціальної допомоги педагогів. У планах – початкова школа, наразі її формат на стадії обговорення. «У рамках закону «Про освіту» ми зможемо надати місту та області відповідні кваліфіковані послуги і сприяти тому, щоб інклюзія стала реальністю», - додає Тетяна Мачабелі. Тим часом здобувають додаткову спеціальну освіту учасники програми, які будуть основними тренерами, та здійснюється розробка навчальних матеріалів. Проект фінансується партнерською організацією Неємія Тім з Німеччини та Фондом Бінго.

 Галина Шебик, педагог, яка пройшла курс і отримала диплом Північно-Американського центру Монтессорі, працюватиме з дітьми від 2,8 до 6 років. «На заняттях до дитини застосовується цілісний підхід, враховуються всі емоційні, соціальні потреби дитини. Основним є свобода дитини, їй дається можливість розвиватися, - пояснює Галина Шебик. -- Вчитель є гідом, але він на задньому плані. Дитина отримує свободу і можливість розкрити потенціал».

  Злата Шпінь, кілька років тому привела у центр «Зростайко» дитину на заняття, згодом попросилася на посаду помічника вихователя. Відтак пройшла навчання і працює педагогом. «Я пройнялася ідеєю альтернативних педагогічних методик, які ставляють перед собою мету не просто передати знання, а виховати особистість гармонійно розвинену, яка може робити цей світ кращим. Такі підходи розраховані на всіх дітей. А дітки з ДЦП, які часто позбавлені спілкування із своїми ровесниками, можуть почувати себе соціалізованими дітьми,  - каже Злата Шпінь.—У нашому суспільстві важливо виховати дітей так, щоб відносили до кожного як до себе рівного.

  Педагог Катерина Пономаренко теж спочатку приводила дитину на заняття, а потім захопилася методикою Монтессорі сама. «Кожна дитина розвивається у своєму ритмі, є унікальною особистістю, - каже Катерина Пономаренко. -  Треба дати дитині цю можливість розвитку.  Якщо подивитися на Нову українську школу, то багато речей запозичені з методики Монтессорі, наприклад, поділ на зони, розвиток дитини у русі та багато іншого».

  «Якісні педагогічні методики мають стати доступними широким верствам населення, адже вони підходять для всіх дітей.  А діти з інвалідністю мають отримати все найкраще, з того, що існує в освітньому просторі», - додає Квітослава Бачинська, педагог, яка працюватиме у проекті.

  «Інклюзія – це не тільки для дітей, які мають вади, але і проти дискримінації в країні»- зауважує Тетяна Мачабелі, - У нас є багато різних методик, які працюють до 12 років. Для старших класів корисні такі форми як колаборативна робота батьків і вчителів, цей напрямок розробили бразильські університети».

   Вже до наступного навчального року будівництво та облаштування навчальних класів буде завершене. Крім того тут навчатимуть батьків та волонтерів. 

 

Коментувати
Вміст цього поля є приватним і не буде доступний широкому загалу.