Новини

У ЗМІ з Ужгорода виявився найнижчий рівень замовних матеріалів, - ІМІ

Найнижчі показники замовних матеріалів в період із квітня по грудень зафіксовано у ЗМІ Ужгорода та Львова — по 2% від загальної кількості матеріалів в друкованих ЗМІ та 1% в інтернет-ЗМІ. У газетах Закарпаття, дійшли висновку експерти, кількість політичної джинси значно перевищує комерційну – 75% і 25% відповідно.

Загалом у період із квітня по грудень 2016 року в друкованих та електронних медіа Закарпаття періодично з’являлися публікації з ознаками замовного характеру щодо діяльності партії «УКРОП», Радикальної партії Олега Ляшка, Аграрної партії України, а також народного депутата України Василя Петьовки.

Найвищий рівень джинси в регіональних медіа помічено у миколаївських друкованих ЗМІ — 15% від загальної кількості матеріалів та в дніпропетровських онлайн-ЗМІ — 7%.

Такі результати моніторингу регіональних ЗМІ у десяти регіонах України на предмет наявності матеріалів з ознаками замовлення, який провели експерти Інституту масової інформації у квітні-грудні 2016 р.

Головними замовниками політичної джинси є місцеві політики та всеукраїнські партії “Опозиційний блок”, “Радикальна партія”, “Аграрна партія”, “Наш край”, “УКРОП”, “Відродження”.

Джинса “Опозиційного блоку” переважає в південних (Одеса, Миколаїв, Херсон) та східних (Харків, Дніпро, Запоріжжя) регіонах. Тоді як в західних регіонах переважають матеріали з ознаками замовлення на користь “Аграрної партії” та “УКРОП”. “Радикальна партія Олега Ляшка” зустрічається хоч і в меншій кількості, ніж Опозиційний блок, проте практично у всіх досліджуваних регіонах. Є і політичні сили притаманні лише для певних регіонів — це “Розумна сила” в Запоріжжі та “Новий час” у Львові.

Співвідношення політичної та комерційної джинси як в друкованих так і в інтернет- ЗМІ  — 50 на 50% (у середньому по всіх регіонах за дев’ять місяців). Політична джинса переважає над коменційною в газетах Запоріжжя — 59% політична джинса, Ужгорода — 75%, Харкова — 56%, Херсона — 63% та Дніпра — 55%. В онлайн-ЗМІ переважає політична джинса в Миколаєові — 58%, Луцьку — 65%, Полтаві та Херсоні — 80%.
З комерційних замовників джинси практично у всіх досліджуваних регіонах переважають комерційні клініки, магазини та банки. В Запоріжжі велика кількість джинси Запоріжсталі та екстрасенсів.

В рамках дослідження аналізувалось по два популярних друкованих та два популярних онлайн ЗМІ в десяти областях України — Запорізька, Дніпропетровська, Одеська, Харківська, Херсонська, Миколаївська, Полтавська, Закарпатська, Волинська та Львівська області. Моніторинг проводився кожен другий тиждень протягом дев’яти місяців з квітня по грудень 2016 року. Аналізувались всі матеріали, що вийшли в стрічці новин інтернет-видань, та всі матеріали тижневих випусків газет протягом тижня.

Джинса — це журналістський матеріал, або матеріал прес-служб, що спрямований на поліпшення або ж створення позитивного іміджу політичних партій, окремих політиків або людей, торгових марок або окремих товарів, державних структур, а також благодійних фондів та релігійних організацій, та не позначений як реклама зрозумілим для переважної більшості людей чином.

Моніторинг здійснювали експерти ІМІ в рамках проекту «Мережа медіа-спостерігачів», який виконує ІМІ за підтримки Freedom House та МЗС Норвегії.

Коментувати
Вміст цього поля є приватним і не буде доступний широкому загалу.