У кав’ярнях, мережах супермаркетів, мережі лабораторій «Астра Діа», а також у громадському транспорті міста можна побачити тематичні наліпки з порадами, як аналізувати інформацію та не піддаватися на фейки. Ужгородська міська рада ще минулого року приєдналася до інфкампанії «Вірю-не вірю», мета якої допомогти пересічним закарпатцям розібратися з фейками та медіаманіпуляціями.
На кожні наліпці чи флаєрі розміщено QRкод, який веде на тематичний портал «Вірю-не вірю» з освітніми відео, мемами та публікаціями.
Ужгородський прес-клуб, який ініціював кампанію, наголошує:
Не обмежуйтесь читанням заголовків. І зверніть увагу на стиль: заголовки, які починаються на «шок», «сенсація», «у мережі видаляють цю інформацію» та ін. – це дуже суттєва причина засумніватися у тому, що публікація правдива.
Звертайте увагу на джерела інформації. Як на сам сайт, де опублікована стаття чи новина, так і на автора чи профіль, який це поширює.
Ставте під сумнів гучні, шокуючі цитати. Пам’ятайте, що основне завдання ЗМІ – інформувати вас, а не шокувати.
Аналізуйте фотоілюстрації. В інтернеті дуже багато випадків, коли новини ілюструються фотографіями, які не були зроблені на місці події чи взагалі не пов’язані з нею.