Апеляційна інстанція Роспатенту дозволила підмосковній компанії «Русінвест» зареєструвати бренд «Білочка: я прийшла!», Незважаючи на асоціації з «пекельної білочкою» - героїнею антиалкогольної інтернет-кампанії Мінздоровсоцрозвитку. Про це повідомляють «Известия».
У листопаді 2010 року на YouTube був розміщений вірусний ролик «Пекельна білочка» - зараз у нього понад 5 млн переглядів. У ролику скуйовджена білка, що викликає асоціації з білою гарячкою, розповідає: «Забігаю якось вранці до одного мужика, а він репетує: закрийте двері, павучки розбігаються ...». В кінці фільму звір звертається до глядачів: «Бухаєте? Тоді я йду до вас ». Пізніше представники Мінздоровсоцрозвитку повідомили, що це антиалкогольна соціальна реклама, створена на замовлення їхнього відомства.
Ця кампанія принесла чимало неприємностей фірмі «Русінвест», ще в серпні 2010 року, за три місяці до появи ролика, що подала в Роспатент заявку на реєстрацію товарного знаку «Білочка: я прийшла!» Для алкогольних напоїв. Виробництво горілки під цією маркою, за замовленням компанії, почав завод в підмосковному Долгопрудному. Як повідомили «Известиям» представники компанії, її випускають досі.
Роспатент відмовився зареєструвати горілчаний бренд, пославшись на популярність ролика Мінздоровсоцрозвитку. У висновку експертизи говорилося, що у споживачів може скластися неправильне уявлення про виробника товару. Особливо було відзначено, що горілчаники намагаються використати образ, створений міністерством «у рамках боротьби за здоровий спосіб життя».
Для компанії процес реєстрації бренду затягнувся на два роки.
«Заявка на реєстрацію словесного позначення «Білочка: я прийшла!» Була подана в Роспатент до виходу соціального ролика. Ні патентні повірені, ні заявник, компанія «Русінвест», не могли знати про плани Мінздоровсоцрозвитку, - коментує патентний повірений Вадим Усков, який представляє інтереси «Русінвеста».
Компанія також наполягла на тому, що фразу «Білочка: я прийшла!» Некоректно порівнювати з аудіовізуальним твором. До того ж у ролику Мінздоровсоцрозвитку ця фраза не звучить.
«Порівнювані об'єкти мають спільну ідею, яка не є об'єктом авторського права», - пояснюється у висновку колегії палати з патентних суперечок. В іншому випадку, підкреслюють експерти, можна вважати порушеними і права художників-мультиплікаторів «Казки про царя Салтана», які використовували образ білки раніше ролика.
На думку Ускова, рішення Роспатенту ніяк не вплине на продаж.
Мінздоровсоцрозвитку РФ припинило існування в травні нинішнього року. Представники МОЗ Росії, створеного на базі цього відомства, ситуацію з патентною суперечкою не коментує.