Новини

Таємниці професії, або що таке святковий ведучий?

Ми звикли жити в циклі робота-відпочинок, тобто попрацювали, втомилися, відпочили – і знову до роботи! Однак є люди, у яких все по-іншому: відпочинок – це робота, а робота – це відпочинок. Спитаєте, як це? Все просто, коли мова іде про професію ведучого весіль, корпоративів, днів народження, чи, як кажуть в народі, тамади.

Із тим, як працює той, чию професію називають староста чи тамада, знайомий кожен, хто хоч раз бував на весіллі. Мовляв, це мужчина в костюмі, із «підвішеним язиком», кількома не зовсім пристойними конкурсами, що веселять людей напідпитку, і постійними криками «Гірко!». Однак образ такого тамади вже не задовольняє тих, хто хоче зробити собі свято, - на зміну не завжди тверезим старостам прийшли інтелігентні ведучі. «Королі вечірок» Ігор Кривошеєв та Валерій Митейко поділилися із нами декількома секретами своєї професії.

Хлопці одразу ж виділили, в чому полягає суть роботи ведучого: «Ми допомагаємо людям відпочивати, бо якщо вони це і вміють, то зазвичай не дуже хочуть. А якщо людей змусити відпочивати, то, виявляється, це в них дуже добре виходить. Наша робота, як і будь-який інший бізнес на 90% відповідає схемі: організував – зробив – забрав гроші».

Робота хлопців передбачає ненормований графік, тому важко говорити про повноцінний робочий день. Однак Ігор та Валерій розповіли про підготовку до проведення святкового заходу: «Все починається з того, що потрібно підготувати свій зовнішній вигляд: зачіску, обличчя, робочий костюм – все повинно бути ідеально. Ну а вже потім починається підготовка свого внутрішнього стану – так званий астрал. Як не дивно, але більшість ведучих  до початку проведення заходу дуже флегматичні, але як тільки свято починається – ведучий стає генератором енергії, який тягне за собою весь захід».

Професія ведучого має ряд переваг, про що може здогадатися і той, хто далекий від неї. Представники ж цієї професії плюси роботи коментують так: «Ми працюємо в основному на вихідних, а в будні темп роботи дещо уповільнюється. Тому і виходить, що коли інші працюють, ми можемо трохи відпочити. Ще один плюс – знайомства, адже під час проведення різних заходів кількість знайомих починає зростати, що часто може допомогти. Хоча з цього випливає і мінус: інколи знайомих стає аж забагато, тобто нас всі знають, а ми пам’ятаємо, на жаль, не всіх. Буває, що нових людей настільки багато, що ти забуваєш ім’я нареченої». Ігор підсумовує: «За десять років роботи я провів більше двохсот весіль, тому не пам’ятаю навіть деяких молодят. В пам’яті відкладаються тільки дуже харизматичні люди і оригінальні весілля». Валерій із усмішкою додає: «А ще доводиться пам’ятати весілля тих, хто працює в міліції чи на митниці».

Найголовнішим мінусом своєї професії хлопці вважають необхідність працювати на свята: «Коли всі люди вдома із сім’ями, ми працюємо. Новий рік для нас – звичайний робочий день». Говорячи про мінуси професії ведучого, Валерій ділиться: «Інколи ти починаєш розуміти, що тебе дратують люди. Їх настільки багато, і не всі вони ввічливі чи приємні. А під час нашої роботи ми часто зіштовхуємося і з нетверезими людьми». Ігор додає: «Спілкуючись із нетверезими гостями, треба пам’ятати про те, що вони як діти, а, відповідно, і ставитися до них треба так, як до дітей. Чим більше працюєш, тим частіше контактуєш із людьми напідпитку і тим швидше вчишся, як правильно себе поводити».

Розмовляючи із хлопцями, я постійно ставила їм питання, які передбачають чіткої відповіді: скільки часу ви працюєте на весіллі, який формат весілля і кількість гостей є найбільш комфортними для роботи і т.д. На всі ці питання хлопці відповідали: «У цій професії немає якихось чітких канонів: можна закінчити роботу о 2 годині ночі, а можна ще й о 6 ранку букет ловити; інколи з сотнею гостей працювати легше, ніж із тридцятьма». Тому не можна стверджувати про те чи про інше. Одне, що треба пам’ятати – ведучий повинен бути готовий до усього і нормально працювати за будь-яких умов.

Професія ведучого стає дедалі популярнішою і не секрет, що багато хлопців, та і дівчат хотіли б робити людям свято. Спільними зусиллями Ігор та Валерій сформулювали поради тим, хто хоче стати їхнім колегою:

Більше читайте, розвивайте словниковий запас, бо основна зброя ведучого це слова. Ми ж не можемо уявити сантехніка без його інструментів – так само немає ведучого окремо від правильної та багатої мови.

Вчіть іноземні мови. Здавалося б, для ведучого це не надто актуально, принаймні в його професійній діяльності. Але ні – останнім часом кількість міжнародних шлюбів зростає, а тому ведучий, який може розмовляти із іноземними гостями стає більш затребуваним.

Не бійтеся публіки. Дуже пощастить, якщо з народження у вас немає страху робити що-небудь перед аудиторію. Однак більшість людей все ж трошки соромляться чи бояться працювати з публікою. Для того, щоб подолати цей страх, є тільки один рецепт – досвід. Кожен виступ перед публікою зменшує ваш страх перед нею. Беріть участь у різних видах самодіяльності, долучайтесь до КВН (саме він допоміг хлопцям  у їхній професії).

Найкращим ведучим буде той, хто за типом темпераменту екстраверт, вміє керувати і скеровувати, а також той, хто може сказати «Ні». Валерій пояснює: «На весіллях ведучому дуже часто пропонують випити, а тому треба вміти відмовити і залишатися тверезим до кінця свого робочого часу. Ведучий все тримає під контролем – може і час потягнути, й імпровізувати. А для цього треба мати тверезу голову».

Завдяки хлопцям тепер ви знаєте про деякі нюанси професії ведучого святкових заходів. Якщо такий спосіб заробляти гроші вам до вподоби, беріть до уваги поради, подані вище, і працюйте над собою. А раптом на якомусь весіллі чи корпоративі ми з вами зустрінемося :).

Нюанси професії ведучого дізнавалися Катя Брижань та Маріан Логойда

Коментувати
Вміст цього поля є приватним і не буде доступний широкому загалу.