
Трафік – один із ключових показників того, наскільки ваш сайт є актуальним. Саме від нього залежать продажі та ефективність розвитку бізнесу. Пропонуємо докладніше дізнатися про те, що таке трафік, а також важливість його контролю.
Що таке трафік сайту
Під словосполученням «трафік сайту» зазвичай мають на увазі:
- Технічне навантаження на хостинг, що створюється користувачами.
- Залучення відвідувачів підвищення відвідуваності.
Незважаючи на те, що для позначення даних понять використовується те саме словосполучення, йдеться про різні явища. У першому випадку акцентується увага на технічних показниках. У другому йдеться про просування сайту серед користувачів. Щоб вам було зрозуміліше, відразу зазначимо, що в сьогоднішньому матеріалі ми розповідатимемо про технічний трафік (поток вхідних та вихідних даних, що обробляються сервером) без обговорення теми просування.
Перевищення допустимого порога трафіку: що станеться з сайтом?
Часто провайдери зазначають у тарифах необмежений обсяг трафіку. У цьому є частка правди, але все так просто. Як показує практика, багатьом сайтам, розміщеним на хостингу, справді вистачає наданої потужності. На одному хостингу розміщується така кількість клієнтів, які можуть повноцінно обслуговуватися машиною.
Насправді ж можна говорити про фіксовані ресурси для кожного облікового запису, тому у разі розвитку ресурсу та значного зростання кількості відвідувачів сайт починає «вилазити» за межі тарифу. Це призводить до зависань, повільних відповідей на запити, відключень, що, безумовно, негативно впливає на SEO-просування, лояльність користувача й так далі.
Чому так важливо контролювати свій трафік
Будь-якому веб-майстру необхідно подбати про контроль трафіку, особливо якщо проект постійно зростає і на нього періодично може заходити набагато більше користувачів, ніж зазвичай. Існують різні причини, чому контроль трафіку є справді важливим аспектом:
- Ви можете своєчасно зрозуміти, що необхідно розширити тариф хостингу. У разі споживання сайтом приблизно 80% ресурсів, будь-яке несподіване зростання відвідуваності може призвести до його виходу з ладу. Саме тому краще збільшити потужність до початку таких проблем.
- Прогноз збільшення відвідуваності під час запуску спецпропозицій. При недостатньому резерві на хостингу сайт просто не впорається з напливом клієнтів, а рекламна кампанія завершиться провалом. Завчасно приділіть перевірці поточного ресурсоспоживання та потужностей особливу увагу.
- Швидке виявлення DDoS-атаки. Якщо трафік різко зростає, але для цього немає жодних передумов – можливо, що сайт атакують «ддосери». Якщо ви контролюєте трафік, зможете відразу зрозуміти, що ресурс зазнав атаки.
Що робити за нестачі ресурсів хостингу?
У разі вичерпання сайтом ресурсу хостингу потрібно буде перейти на розширений тариф. Кожен провайдер пропонує кілька тарифів із різними потужностями.
Якщо не вистачає навіть найдорожчого тарифу, можна орендувати віртуальний сервер VPS/VDS. В даному випадку надаються гігабайти оперативної пам'яті, а також істотно зростають частоти процесора.
Також можна орендувати виділений сервер із ще більшою кількістю ресурсів. Не варто забувати, що ресурсоспоживання залежить не тільки від кількості користувачів, але й архітектури сайту, тому якщо ваш ресурс відвідує не багато користувачів, але він споживає достатню кількість ресурсів, варто подумати про:
- Оптимізація коду для споживання скриптами меншої кількості ресурсів.
- Увімкнення серверного кешування.
- Використання стисненого медіаконтенту.
- Використання сторонніх ресурсів (а не самого сайту) для завантаження медіаконтенту.
- Використання CDN для перенесення статичного контенту на різні сервери.
Визначення трафіку сайту на хостингу
Важливо розуміти, що формули розрахунку трафіку з використанням будь-яких рівнянь не існує. Кожен сайт індивідуальний, тому дізнатися про трафік на ньому можна, ознайомившись з метриками в акаунті хостингу. У хостинг-провайдера Cityhost.ua для цього передбачено розділ «Ресурси» (після вибору вкладки «Хостинг 2.0» ліворуч необхідно клікнути на назву сайту). З'явиться кілька вкладок – дана інформація дозволить побачити, які ресурси використовуються хостингом.
Для визначення відвідуваності сайту варто звернути увагу на вкладку «Запити (HTTP)». Йдеться про кількість направлених до сервера запитів. Вони генеруються як «живими людьми», так і з урахуванням роботів, парсерів, аналізаторів. Щоб сформувати цілісну картину, трафік потрібно порівняти з іншими показниками (CPU, RAM, MySQL тощо).
Як приклад візьмемо такі показники: 300-400 запитів на добу та споживання менше 1% із 5% CPU в рамках тарифу. Опублікувавши важливу новину, запити зросли до 2000, а навантаження склало 3%. Відповідно, при щоденному навантаженні до 3000 запитів власник сайту має розширити тариф.
Таким чином, трафік сайту є фактором, що безпосередньо впливає на ресурсоспоживання сайту. Якщо відстежувати цей показник і порівнювати його з навантаженням на хостинг, можна буде вчасно вжити заходів щодо розширення тарифу.