З дизайнерами ми ще «Ранкову каву» не пили і про життя не говорили. Але трапилась непогана нагода: Андре Тан, який ще у 9 років знав, що займатиметься модою, і навіть потрапив у Книгу рекордів Гіннеса у 2000 році як наймолодший дизайнер України, приїхав в Ужгород. Переконати місцевих модниць, що без Тана – нікуди. Виявилося, проте, що каву Андре не п’є і от чому:
Не п’ю каву 8 років взагалі. Моя проблема у тому, що я від неї засинаю. Хтось вживає каву, для того, щоб прокинутися, а у мене ситуація зовсім інша. Спочатку думав, що це кава якась не така. Але коли перепробував цей напій в усіх куточках світу від Гонконгу, Токіо і закінчуючи Віднем, зрозумів, що це я - інакший, а кава правильна.
Що Вас у такому разі збадьорює?
24 години на добу я п’ю зелений чай, який мені спеціально привозять з Китаю. Зелений чай з молоком. Протягом 5-ти років це мій ранковий, вечірній і денний релакс.
Ви гурман? Ваша крамниця в Ужгороді оформлена «під дорогий ресторан». Як поєднуєте моду та кухню?
Мода зараз стала дуже також глобальною і просто бути дизайнером цього мало, треба бути реальним творцем. Всі шеф-повари -- великі творці. І я вирішив провести аналогію: мішеліновські ресторани і «кухня моди» від Андре Тана. По-перше, це ново, по-друге - свіжо, по-третє, - це круто. Дизайнер уподібнюється до шеф-кухаря, коли прикладає стрічку і прикидає, чи пасує вона сюди, потім ґудзики і т.д. Так само і шеф-повар: він додає і пробує, знов додає і пробує.
Які у Вас у такому разі улюблені страви?
Багато працюю з Італією, тому в основному мої смаки - це італійська кухня: завжди моцарелла, паста, всі сорти макаронів. Оскільки буваю в Італії кожні три тижні (вибираю тканини) знаю чітко улюблені ресторани. Особливо той, що біля озера Кома, розташований у колишній церкві. Він там понад століття і обслуговує відвідувачів дідусь, якому вже 83 роки. Такий собі сюрреалізм, але в цьому щось є.
Чи пам’ятаєте Ваш перший успіх і яким він був?
Так, це був 2004 рік, моя перемога на Тижні моди, коли отримав сертифікат на навчання в коледжі мистецтва та дизайну Сент Мартінс (Великобританія). Моя колекція була повністю білою і називалася «Погляд зсередини». Вздовж всього подіуму сиділи діти у позі лотоса, а моделі ходили задом наперед: виходили спинами, а йшли назад обличчям. З того дня і заговорили про Андре Тана, не тільки у Харкові, а в усій країні.
Ваш улюблений колір?
Дуже люблю зелений колір і він дуже модний в цьому році. Початок цього тренду у сезоні весна –літо, залишиться він актуальним і у сезон осінь-зима. Мій улюблений колір буде популярним.
З ким з історичних особистостей хотіли б зустрітися?
З телеведучою Опрою Уінфрі. Мені здається, що це та жінка, з якою ми дуже подібні. Бо у мене така ж проблема, як і у неї. Вона -- близька до людей, неймовірно відкривається в інтерв’ю. Вважаю, що це непогано, але мої піар-директори вважають інакше. Я б з нею обговорив, наскільки як вона почувається у такій ситуації, як і у мене.
А Ви себе як почуваєте?
Добре, але іноді від цього звичайно страждаю.
Другий, з ким би я зустрівся, це Ів Сен - Лоран. Я знаю повністю його історію «від і до». До речі, якраз йде геніальний фільм про кутюр’є, ми його презентували в Києві. Є багато секретів, які б я із задоволенням почув безпосередньо від нього. Як Ів Сен - Лоран знав з чоловіка смокінг і одягнув на жінку, як зняв із жінки бюстгальтер і ввів у моду прозорі блузи. Як поєднував непоєднувані кольори – бірюзовий з кораловим, колір ранкового неба з теракотом. Тому мені цікаво, звідки це все пішло.
У Вас є свої секрети чи Ви ще їх не виробили?
У кожного дизайнера є визначені фішки, у нас основний лозунг – це крій, який лестить жіночому тілу. Наша цільова аудиторія лінії a.tan -- це дівчата від 20 і жінки до 45 років , які хочуть виглядати на 30. Наш одяг сильно молодить. Ми використовуємо такі прийомі у крої, які груди роблять пишнішими, а талію вужчою. Взагалі я вважаю, що не буває поганою фігури, бувають погано підібрані дизайнери. І неправильно скроєний одяг. Бо за допомогою одягу можна все замаскувати.
Наприклад.
Якщо у вас великий живіт, то треба одягати трапецієвидні туніки, але з великим V-вирізом, головне, щоб відступ від шиї був на 4-5 см, плечей були більш відкритими. Таким чином ви привертаєте всю увагу сюди, але треба ще у цьому випадку відкривати ноги. Подивіться, як це робить Наташа Могилевська, саме вона має такий тип фігури, який називається О-подібний.
Якщо у вас великі стегна, то вам протипоказані спідниці-олівці, потрібні тільки трапецієвидні, які зараз у моді. Бажана довжина -- міді, також модна сьогодні. Є багато таких фішок.
Чому я звертаю увагу на велику філейну частину стегон? Бо цим славляться українські жінки. При таких пропорціях необхідно приваблювати увагу до верхньої частини. Це можуть бути або накладні плечики, чи виріз «лодочка».
Крій по косій, з одного помагає, з іншого підкреслює недоліки фігури. Потрібно знати, де ліф кроїти по косій, щоб збільшити груди, або обирати навпаки більш суху структурну тканину. Для цього треба пропрацювати як мінімум 10 років у фешніндустрії, що розуміти жінку, знати, що їй потрібно і як зробити ще кращою.
Українські жінки здатні самі себе зробити гарними, без стилістів, без дизайнерів? Чи встигають за модою?
Звичайно. До речі, мода на західній Україні дуже сильно відрізняється від східної. Якщо в Одесі, Харкові все більш яскраве, строкате, все в паєтках. Мода на західній Україні більш європейська, більш стримана, інтелектуальна Тому нас так любить західна Україна, маємо магазини переважно у цій частині країни, загалом по Україні їх 13. У Харкові, звідки я родом, магазину немає. У Донецьку магазин тільки першої лінії.
Чи не стає нудно займатися цією модною справою, чи вистачає ідей?
Мода зараз так швидко міняється, що це нагадує скажену гонку. Якщо раніше творив раз у півроку, то зараз кожного місяця у нас нова колекція, нова капсула- підрозділ однієї з колекції. Наприклад, тема «фруктовий сад», це яскраві прінти, квіти. Чи тема «глем-вілідж» (Village Glam), це все різні колекції,які заходять раз у місяць. Насправді мені не те, що сумно не буває, я не встигаю робити 200 моделей для кожної лінії
Маєте улюблений фасон у жіночій моді?
Так, я обожнюю сукні, які роблять талію вузькою,а груди пишними. Це стиль нью-лук, який придумав у 1947 році Крістіан Діор. Зараз це , по-перше, модно, жіночно, романтично, дуже актуально.
Чи змінили б свою професію. Якщо так, то на яку?
Якщо б з мене не вийшов дизайнер, хоча я не уявляю собі цього варіанту, бо вже з 10 років пішов на курси крою та шиття, а дизайнером вирішив бути ще з 9 років. Я б був би прекрасним маркетологом чи юристом. Хоча це дві зовсім різні професії, але мені подобається щось придумувати. Маркетолог, теж вигадує, але історію для продуктів.
Наскільки важливий одяг чи сукня для жінки?
Це першочергове , споконвіку зустрічали по одежі. Особливо у нашій країні, це дуже важливо. Від того, в якій ви сукні, залежить те, яку роботу ви отримаєте. Як казав бізнесмен Дональд Трамп: «Не купуйте одяг, для роботи яку ви маєте, а купуйте для роботи, про яку ви мрієте».
Ви самі формуєте власний гардероб?
Рік минув, як закінчилася моя угода з телеканалом Інтер. Не працюю зараз на телебаченні, за винятком деяких шоу. Тоді у мене був стиліст, бо коли 21 програма у місяць і в кожній ти маєш виглядати по-новому, цікаво, модно, нема часу займатися своїм гардеробом зранку до ночі. Тепер я сам займаюся своїм гардеробом, але це для мене не пріоритетно. Бо моя основна місія - робити жінок гарними, а не себе. Ів Сен-Лоран все життя проходив у білому халаті, а Джорджіо Армані в синій футболці та джинсах.
Чи є улюблена річ, яка вже роками у вашій шафі
Плащ «Ів Сен-Лоран», який я купив за всі гроші світу в Америці :) Бережу і одягаю по святах. Здається мені, що передам у спадок своїм дітям. Звичайно, у мене дуже багато брендового одягу, але просто з іменем Сен-Лорана пов’язані особливі почуття. Коли я був стилістом «Нового каналу», на першу зарплату купив кеди «Ів Сен-Лоран», про які я так довго мріяв. І моєї зарплати не вистачило на них, до речі. Десь дозбирав. Але життя міняється життя, як і пріоритети. Якщо раніше мета була - кеди «Ів Сен-Лоран», то зараз -робити життя гарнішим.
Чи не складно в Україні займатися масовим виробництвом одягу, для чого відкриваєте бутіки?
Дякуючи тому, що валюта подорожчала, а речі легкої промисловості, що ввозяться в Україну залежать саме від долара/євро, ми виграємо. Ми відшиваємо все на 19-ти українських фабриках, відповідно можемо тримати ту цінову політику, яка є конкурентоздатною. Бо навіть одяг з Китаю у будь-якому випадку продають, зважаючи на вартість долару. А та якість, ті тканини, які пропонуємо ми, жоден бренд не може запропонувати. Я викуповую в Італії повністю всі тисячі метрів тканини і речі з неї виходять дешевшими, аніж аналогічні італійських дизайнерів.
Ваше гасло, фраза життя.
Для мене найголовніше – це рух уперед. Є прекрасна фраза: «Поки акула рухається -- вона живе». Акула навіть коли спить, то пливе. Це важлива складова нашого життя. Взагалі, якщо людина вважає, що всьому навчилася, то вона померла для себе і суспільства, особливо у нашій професії. Кожен сезон приходять, нові тенденції, ідеї, тканини. Найголовніше -- втримати голову, не зійти з розуму від такого напливу пристрастей.
Не гребуєте ринками: були на «Троєщині» і чи щось купували?
Коли був студентом у Харкові, купував на Барабашово якісь речі. Не можу сказати, це були тільки якісь шарф чишкарпетки. Бо все життя шив собі одяг сам, а коли взагалі грошей не було, купував в секунд-хенді і переробляв під себе. І якщо мені розказують люди, що ми хочемо модно виглядати і у нас нема грошей, це пован дурниця. Щоб виглядати модно, не обов’язково треба мати багато грошей, треба мати своє «я» і чітко розуміти, який одяг вас прикрашає.
На що сподіваєтеся? Про що мрієте?
Мій основний лозунг – «В кожен дім по Тану» :) Я повільно, але чітко йду до здійснення своєї мети. Мрію, щоб зробити лінію для дому: скатертинки, штори, подушки, меблі… Мета 2016 року-- запустити лінію «А.Тан - мен», Тому завдань і планів сила силенна, головне, щоб на це вистачало часу.
Ірина Бреза, спеціально для Zaholovok.com.ua
Фото: Софія Тарканій
P.S.
Ми любимо вранці пити каву. Часто п’ємо її у компанії з цікавими людьми. Чуємо при цьому цікаві думки, які інколи розважають, часом – змушують замислитись, а віднедавна все більше викликають бажання записати їх і поділитися з читачами нашого сайту. Тому започаткували рубрику «Ранкова кава». Щотижня читайте нові розмови. Усього з кількох запитань (частина – із знаменитої анкети Марселя Пруста), тільки щоб вдало розпочати інформаційний день за горнятком кави у гарному товаристві. Чекаємо Ваших пропозицій щодо осіб, яких Ви хотіли б "почути" за "ранковою кавою".
Ваш Zaholovok.com.ua