Новини

Ралі — адреналін, почуття небезпеки, та водночас неймовірної свободи, — Віктор Гомокі

Через свідоме ризикування своїм життям та здоров’ямїх називають божевільними. Вони їздять такими місцями, які можуть приснитися звичайним водіям хіба що в найжахливішому сні. Непролазні ліси, болота та жахливі гірські дороги їх зовсім не лякають. Швидше навпаки, приваблюють.

Одним із тих, для кого подолання  гірських хребтів  та боліт  є чи не улюбленим заняттямжиття, є ужгородець Віктор Гомокі.  В інтерв’ю для Zaholovok.com.ua  він розповів про свою останню перемогу в змаганнях «Gorgan Trophy», яка принесла йому звання кандидата в майстри спорту України та розвіяв міф, що жінки в подібних змагання участі не беруть.

— Вікторе, я знаю, що не так давно Ви з Вашим напарником вибороли перемогу в «Gorgan Trophy». Розкажіть детальніше про змагання, зокрема, де воно відбувалося і скільки  часу тривало? 

—   Змагання проводились 19-22 вересня в Івано-Франківській області,  і були найважчим етапом Чемпіонату України з офроуду. Ми брали участь у категорії «Туризм»,  в якій ще крім нашого було понад 40 екіпажів. Загалом ми проїхали приблизно 500 кілометрів по бездоріжжю. Перед стартом кожній команді видали карту з маршрутом зі спеціальними контрольними пунктами, біля кожного з яких потрібно було сфотографуватися. Це  як «Дакар», тільки не по пісках, а по гірській місцевості. Як правило, екіпаж складається з двох членів: пілота, і штурмана. Пілот власне займається самої їздою, а штурман підказує, куди саме йому їхати. Також машина спеціально обладнана GPS-навігатором, який дозволяє орієнтуватися в незнайомій місцевості. 

—   А ким саме Ви були: штурманом чи пілотом?

—     Я був пілотом, а мій товариш Дмитро Гісем - штурманом.

—   Вікторе, якщо не помиляюся, внаслідок перемоги в  «Gorgan Trophy», Ви здобули звання в кандидати майстрів спорту України, чи не так?

— Ми першими виграли ці змагання, як представники Закарпаття, а також першими отримали кандидатів в майстри спорту України з автоспорту за всю понад 20-ти річну історію закарпатського офроуду.

—    Чи були ще інші учасники із Закарпаття?

—     Із Закарпаття був ще один учасник – мукачівець Олександр Лучков, який змагався  в      категорії ATV (квадроцикли), але, на жаль, цього разу не зайняв призового місця. 

—    Мабуть, перед подібними змаганнями, автомобіль потребує певного вдосконалення?

—Звичайно. Насамперед змінюються колеса на спеціальні для боліт та їзди по гірській місцевості. А також встановлюється лебідка, яка вас витягне з болота, якщо у ньому застрягнете. Також машина перед самим початком змагань обов’язково проходить спеціальну комісію, у результаті якої вирішується питання, чи підходить вона для змагань, чи ні. Цікаво, що й самих учасників перевіряють на стан здоров’я, адже хороше самопочуття в такому разі — це головне.

—   А як Ваші рідні ставляться до того, що Ви займаєтеся таким травмонебезпечним видом спорту?

—    Моя мама щоразу надзвичайно хвилюється за мене. А батько навпаки, підтримує. Він же ж чоловік, і тому чудово мене розуміє.

—     Офроуд суто чоловічий вид спорту чи на подібних змаганнях у якості учасниць можна зустріти й жінок? 

—    Ні, звичайно, трапляються й жінки. Хоча в Україні це не так поширено, як за кордоном. Тому хочу віддати належне таким жінкам, адже серед них часто трапляються навіть  дуже непогані штурмани.

—   А як давно Ви займаєтеся цим видом спорту?

—    Вже майже чотири роки, ще з 2009-го.

—    Чи визначилися вже з наступними змаганнями?

—    Про змагання говорити  поки що рано. Напевно, у першу чергу візьмемо участь в експедиції «Карпатський кордон», яка вже проводиться  далеко не перший рік. Буде тривати вона 5 днів, почнеться на Ужоцькому перевалі, а закінчиться Торунським в Міжгірському районі. До слова, маршрут  експедиції  кожного року змінюється.

—     Напередодні змагань в будь-якому із видів спорту спортсмени наполегливо та довго тренуються, що забирає в них чимало сил та часу. Як із підготовкою напередодні змагань у Вашому випадку?

—    Напевно більше підготовлюються машини, аніж самі спортсмени. Наприклад, в зимовий період йде виправлення якихось технічних несправностей.

—   Наскільки це травматичний вид спорту? І чи траплялися у Вашої команди якісь небезпечні ситуації?

—    Хвалити Бога, у нашої команди не було ні травм, ані небезпечних та надміру екстремальних ситуацій. Хоча, ми не одного разу були свідками досить серйозних травм в інших учасників. Ми увесь час їздимо по лісах, болотах, слизьких грунтовых дорогах, то й не дивно, що такі речі трапляються. Нерідко перекидаються машини.  У таких випадках головне не втрачати  над собою контроль.

—    І часто таке трапляється?

—    Так, досить часто. Іноді, коли задумаєшся над тим, що робиш — починаєш сумніватися, чи потрібен тобі такий ризик. Та, якщо чесно, мені це подобається. Всім нам подобається, інакше б ми цим не займалися. Ралі — адреналін, почуття небезпеки, та водночас неймовірної  свободи. Це, як альпінізм на височенній скалі чи дайвінг у воді, яка кишить акулами. Багато хто каже, що ми ненормальні, і дарма ризикуємо своїм життям. Та ще раз повторю, нам це подобається, і це головне.

 

Оксана Нірода, спеціально для Zaholovok.com.ua

Коментувати
Вміст цього поля є приватним і не буде доступний широкому загалу.
Новини інших ЗМІ