Новини

Пілот Boeing 737, що розбився в Казані, сам відправив літак у піке

Такі висновки зробив Міждержавний авіакомітет (МАК) на підставі розшифровки свідчень бортового самописця, повідомляє КоммерсантЪ.

"Висновки Міждержавного авіакомітету про причини недільної катастрофи Boeing 737 авіакомпанії "Татарстан" виявилися шокуючими. Пілот, як випливає з розшифровки свідчень бортового самописця, відключивши автопілот, сам відправив літак у піке", - вказується в повідомленні.

Учасники розслідування пояснили, що приземлення в аеропорту столиці Татарстану, обладнаному сучасною системою курсо-глісадної посадки, не становило великої складності для екіпажу. Проте "стандартний захід відповідно до встановленої схеми", як повідомляє МАК, не вдався.

Отримавши дозвіл, один із пілотів, враховуючи, що політ проходив у автоматичному режимі, запустив програму відходу на друге коло. Проте, зазначається у звіті МАК, "задіяний в процесі заходу на посадку один з двох автопілотів було відключено, і подальший політ здійснювався в ручному режимі". Це означає екстрене втручання в управління літаком напарника пілота. Його дії спочатку відповідали запланованому маневру. Проте при підйомі ніс задрався вгору до граничного для Boeing 737-500 кута тангажу в 25°. Під таким нахилом зріс лобовий опір машини, порушився режим роботи її двигунів, що використовують зустрічний потік повітря, і швидкість літака почала небезпечно падати.

Втрата швидкості з 150 до 125 вузлів (приблизно з 280 до 230 км/год) загрожувала швидким звалюванням Boeing у штопор, тому що льотчик, який узяв на себе управління, вирішив набрати її звичним способом - опусканням носа машини донизу. Спочатку йому це вдалося. Але далі замість наказаного інструкціями у таких випадках горизонтального польоту або незначного зниження, пілот ввів літак в "інтенсивне пікірування з кутом тангажу, що досяг до кінця запису параметричного самописця мінус 75°", пояснюють фахівці. Кінець запису співпав за часом і з кінцем польоту.

Експерти також повідомили, що інтенсивне пікірування Boeing тривало 20 секунд — весь цей час лайнер на максимальному режимі роботи двигунів мчався до землі з 700-метрової висоти і буквально встромлявся в поверхню на швидкості більш як 450 км/год.

Удару такої сили не витримали навіть бортові самописці, запаковані в спеціальні броньовані контейнери, що не згорають. Один з них — мовний виявити доки так і не вдалося. У руїнах знайшли лише уламки контейнера, в якому зберігався магнітофон.

Повною мірою пояснити дії пілота авіаексперти не змогли. На їх думку, поки з упевненістю можна говорити лише про слабку професійну підготовку. Командир Boeing Рустем Саліхов і його напарник Віктор Гуцул більшу частину життя пропрацювали штурманом і бортінженером відповідно, а льотчиками стали усього кілька років тому. Наразі фахівці вивчають медичні карти загиблих льотчиків і результати психологічних тестів, які вони регулярно проходили.

18 листопада розслідування катастрофи Boeing 737авіакомпанії «Татарстан», що спричинило загибель 50 осіб, перемістилося з Казані до Москви. Кримінальну справу передали у провадження центрального апарату СКР, а бортові самописці — на розшифровку до лабораторії Міждержавного авіакомітету. При цьому учасники розслідування, традиційно розглядаючи декілька версій катастрофи, віддають перевагу людському чиннику.

Укрінформ

Коментувати
Вміст цього поля є приватним і не буде доступний широкому загалу.