На Закарпатті зафіксовано плакати з іменами двох кандидатів у Президенти без вихідних даних, - ОПОРА

На початку тижня в Ужгороді та Хусті спостерігачі ОПОРИ зафіксували плакати з іменем кандидата у Президенти Руслана Кошулинського без вихідних даних. Також помічено листівки-афіші зустрічей із народним депутатом від ВО «Батьківщина” Іваном Крульком у Хусті, Тячеві та Сваляві. На згаданій листівці у місті Хуст, де вказано ім’я Юлії Тимошенко та зазначено, що вона є кандидатом в Президенти України, також не зафіксовано вихідних даних. Про ці випадки з ознаками порушення Закону представники закарпатської ОПОРИ підготували заяви до  правоохоронних органів.

У кількох місцях Ужгорода та Хуста, а саме - на вулиці Швабській в Ужгороді та на вулиці Свободи біля ЗОШ №2 у Хусті, -  спостерігачі ОПОРИ зафіксували  плакати з іменем кандидата на пост Президента Руслана Кошулинського, на яких зображене фото політика, його ім’я, логотипи політичної сили ВО «Свобода», «Правого сектору», «Конгресу українських націоналістів», «С 14», та «Організації українських націоналістів «ОУН». Під прізвищем кандидата розміщено напис «єдиний вибір українців», однак вихідних даних на цьому плакаті немає. Відзначимо, що ці плакати розвішені не у спеціально-відведених місцях для друкованих агітаційних матеріалів, а на стовпах чи парканах.

Представник місцевого осередку ВО «Свобода» Томаш Лелекач у коментарі комунікаційниці ОПОРИ зазначив, що не знає, чому ці плакати наразі без вихідних даних.

«Не знаю, я подивлюся і розберуся, чому на них немає вихідних даних, можливо це друкували на власному обладнанні», - додав він.

1, 2 березня у кількох райцентрах Закарпатської області, а саме у Тячеві, Хусті, Сваляві та Міжгір’ї відбулися публічні зустрічі із народним депутатом від ВО «Батьківщина», заступником Юлії Тимошенко, Іваном Крульком. Під час цих зустрічей відбувалися й виступи співачки Анастасії Приходько. На афішах заходів, які поширювалися у соціальних мережах зазначено, що концерти відбувають у рамках всеукраїнського туру на підтримку кандидатки у Президенти Юлії Тимошенко. Такі ж самі афіші у друкованому вигляді були розклеєні і у містах, у яких відбувався концерт. Зокрема, як зафіксував спостерігач ОПОРИ у місті Хуст на вул. Карпатської Січі, 40, на афіші зображені фото народного депутата від ВО «Батьківщина» Івана Крулька та заслуженої артистки України Анастасії Приходько, а також напис – «Вірю в Україну! Всеукраїнський тур на підтримку кандидата в Президенти Юлії Тимошенко». На цій листівці не було вихідних даних.  Подібні афіші-анонси про факт зустрічі із виборцями у Хусті також зафіксовано на вулиці Івана Франка, а також на центральних вулицях Сваляви та Тячева.

«Оскільки на листівці зазначена інформація про факт, що кандидатом у Президенти України є Юлія Тимошенко і що в її підтримку відбувається всеукраїнський тур, то ця листівка-анонс має ознаки агітації. А відтак на таку друковану продукцію повинні розповсюджуватися вимоги статей 59 та 64 Закону «Про вибори Президента України», згідно з якими друкована продукція повинна містити вихідні дані, а якщо їх немає, то продукцію заборонено розповсюджувати», - каже координатор спостереження за виборами Громадянської мережі ОПОРА у Закарпатській області Ярослав Гулан.

Комунікаційниця ОПОРИ звернулася до прес-служби Закарпатського обласного осередку партії ВО «Батьківщина», де їй повідомили, що всі анонси заходів та афіші до них готували у районних осередках партії.

«Концерти були у Хусті, Тячеві, Сваляві і Міжгір’ї. Наскільки мені відомо, кожна районна організація самостійно займалася організацією. Я бачив ці афіші лише у Фейсбуку, а у руках їх не тримав, тому не можу сказати, чи є там дані чи ні. Якщо мені передадуть їх в офіс, то зможу вам надати відповідь більш ґрунтовну», - зазначив Іван Колодій, прес-секретар обласного осередку ВО «Батьківщина».


З приводу виявлених  фактів друкованої продукції з іменами двох кандидатів у Президенти без вихідних даних та їх розміщення у непередбачених для цього місцях представники закарпатської ОПОРИ підготували відповідні  заяви до поліції.

Радниця з юридичних питань Громадянської мережі ОПОРА Тетяна Юзвяк зазначає, що вихідні дані на друкованій продукції агітаційного характеру мають бути вказані як у випадках, коли це друкувала партія на власному обладнанні, так і стороння організація. Так, згідно з ч.1 ст. 59 Закону України «Про вибори Президента України» кандидат на пост Президента України може на власний розсуд виготовляти матеріали передвиборної агітації за рахунок і в межах коштів свого виборчого фонду. Партія, яка висунула кандидата, може виготовляти друкований матеріал передвиборної агітації кандидата з використанням обладнання, що їй належит

Додати новий коментар

Вміст цього поля є приватним і не буде показаний.
CAPTCHA
Питання для відсіювання автоматичного коментування.
Введіть відповідь на питання