Новини

На Закарпатті розроблять план мобільності прикордонних регіонів

В Ужгородському прес-клубі відбулося засідання, головною темою якого стала розробка спільного Плану мобільності прикордонних регіонів України, Румунії, Словаччини та Угорщини. Мета - створення стійкої платформи для ефективної транскордонної мобільності людей та товарів шляхом вдосконалення транспортної та прикордонної інфраструктури, посилення співпраці між органами самоврядування та професійними організаціями. 

  План мобільності передбачає, зокрема,  розвиток залізничного сполучення, в тому числі узгодження сполучень ІнтерСіті, розвиток малої авіації, автомобільного та вело-сполучення та вивчення можливостей створення інтермодальних транспортних хабів тощо. Детальніше про проєкт розповіла Наталія Носа,  керівник Міжнародної асоціації інституцій регіонального розвитку "МАІРР". «Це перша спроба зробити синхронізацію та об’єднати наші стратегічні плани, які існують та розробляються на рівні розвитку транспортної інфраструктури Закарпаття (Україна), регіону Саболч-Сатмар-Берег (Угорщина), Кошицького самоврядного краю (Словаччина), повіту Марамуреш (Румунія), повіту Сату-Маре (Румунія). Органи самоврядування цих територій, а також Міжнародна Асоціація Інституцій Регіонального Розвитку «МАІРР»  та Служба автомобільних доріг у Закарпатській області увійшли до складу міжнародного консорціуму, який працює над розробкою спільного плану дій»,- каже Наталія Носа.

Фото

  За словами експертки, у кожному регіоні існують свої плани, які включають у себе мобільність людей і товарів, авіаперевезення, малу авіціацїю, залізничний транспорт, тощо. Спільний план передбачатиме також оновлення тих мереж, які колись історично існували, створення ІнтерСіті та адаптацію всіх законодавчих актів, розбудову пунктів 

пропуску та інше. «Є багато питань, які потребують узгоджених рішень і саме їх не вистачає, - коментує Наталія Носа. – На стартовій зустрічі партнерів проєкту «Сучасна прикордонна інфраструктура – успішний Карпатський регіон «МОВІ» ми зафіксували ті теми, з якими всі готові працювати. Навіть прозвучала тема створення річкового порту на ділянці Верхня Тиса. Наші угорські партнери досліджували можливість існування на цій ділянці водного сполучення. Це ті теми, які ми готові підняти на експертному рівні і створити технічко економічні обґрунтування, які ми будемо опрацьовувати разом із нашими партнерами. Тому ми хочемо створити План мобільності, який буде включати план розвитку напрямків і можливе фінансування до 2030 року і далі». 

  Проєкт передбачає також інфраструктурну частину, яка реалізується Службою автомобільних доріг в Закарпатській області. Це реконструкція велодоріжки на території Виноградівщини, яка веде на українсько-угорський пункт пропуску: з Вилока у напрямку Велика Паладь (4350 м). 

Фото


 

Коментувати
Вміст цього поля є приватним і не буде доступний широкому загалу.