Новини

На Закарпатті політична реклама в газетах коштуватиме від 4 грн за квадратний сантиметр, на ТБ - від 15 гривень за секунду ефірного часу

Згідно з Виборчим кодексом до 8 вересня засоби масової інформації мали опублікувати у друкованих виданнях ціни на політичну рекламу, які діятимуть упродовж виборчої кампанії напередодні місцевих виборів, які відбудуться 25 жовтня 2020 року. За даними спостерігачів ОПОРИ, необхідну інформацію про ціни на рекламу вчасно оприлюднили газети «Панорама», «Ужгород», «Новини Закарпаття», «Карпатський об’єктив», «РІО». У газеті «Ясно» розцінки на політрекламу не опублікували. 

Всього ОПОРА проаналізували випуски шести закарпатських газет: «РІО», «Ужгород», «Панорама», «Ясно», «Карпатський об’єктив» та «Новини Закарпаття». На сторінках цих ЗМІ інформації про вартість політичної реклами на телеканалах «М-студіо» та «Перший Кабельний» у номерах від 3 та 5 вересня - не зафіксовано. Також розцінки на політичну рекламу не опублікували й у газеті «Ясно» у номері від 4 вересня.

Газета «Новини Закарпаття» оприлюднила розцінки на політичну рекламу у випуску газети № 36 від 5 вересня. Згідно з оголошенням, ціна на передвиборну агітацію у газеті становитиме: на інформаційних сторінках – 9,60 грн за кв. см; 1 сторінка – 16,20 грн за кв. см: 16 сторінка – 13,80 грн за кв. см. Зазначається, що ціни вказані з урахуванням 20% ПДВ. У цьому ж випуску газети оприлюднили розцінки на політичну рекламу на телеканалі «21: Ужгород». Як йдеться в оголошенні, вартість розміщення матеріалів передвиборної агітації під час місцевих виборів становитиме 16 гривень 20 копійок за одну секунду ефірного часу (в тому числі ПДВ 20%).

Також у газеті «Новини Закарпаття» оприлюднили вартість політичної агітації на телеканалі «UA: Закарпаття» (Закарпатська філія НСТУ). Одна секунда ефірного часу на регіональному телебаченні коштуватиме 15 грн з ПДВ, на регіональному суспільному радіо – 10 грн з ПДВ.

У номері газети «Панорама» від 2 вересня оприлюднили розцінки: вартість реклами у цьому ЗМІ становитиме від 12 грн за см к. до 16 гривень. Також у цьому випуску газети розмістили розцінки й на матеріали передвиборної агітації в інтернет-виданні «PMG.ua». Як йдеться в повідомленні, вартість з стандартну одиницю публікації на головній сторінці (статтю до 2 тисяч знаків + 2 фото чи ілюстрації, або 1 відеоролик/відеосюжет + текстовий анонс/опис, або 1 допис у блозі + 2 ілюстрації/фотографії) в рубриці «Політика\Місцеві вибори» та з обов’язковим маркуванням становитиме 2500 грн.

На період виборчого процесу вартість розміщення політичної реклами на сторінках газети «Ужгород» становитиме 4,00 грн (з ПДВ) за 1 кв. см. Таку інформацію оприлюднили у номері газети від 5 вересня.

У газеті «Карпатський об’єктив» розміщення політичної реклами коштуватиме на інформаційних сторінках – 7 грн за см кв, на 16 сторінці – 12,50 за 1 см кв.. Розцінки у цьому ЗМІ оприлюднили у номері від 3 вересня.

У газеті «РІО» від 5 вересня вересня також оприлюднили розцінки на політичну рекламу. Розмістити передвиборну агітацію на першій сторінці коштуватиме 20 грн за см кв., на 2, 3, 16 сторінках – 18 грн/см кв., 6, 7 сторінки – 14 грн/см кв., 8,9, 10 сторінки – 12 грн/см кв.. Суми вказані без ПДВ.

Відповідно до абзацу 1 частини 3 статті 54 Виборчого кодексу України розцінки вартості одиниці друкованої площі та одиниці ефірного часу для проведення передвиборної агітації за рахунок коштів виборчих фондів встановлюються відповідним засобом масової інформації не пізніш як у перший день виборчого процесу відповідних виборів. При цьому засоби масової інформації можуть розрахувати такі розцінки вартості одиниці друкованої площі чи одиниці ефірного часу окремо для робочих днів і окремо для вихідних та святкових днів, а також окремо для різних за кількістю потенційної аудиторії періодів ефірного часу чи друкованої площі.

У частині 1 статті 55 Кодексу сказано, що телерадіоорганізації, які мають намір розміщувати матеріали передвиборної агітації, зобов'язані не пізніш як на третій день після початку виборчого процесу відповідних виборів опублікувати в друкованих засобах масової інформації розцінки вартості однієї хвилини (секунди) ефірного часу. Телерадіоорганізації, які ведуть мовлення на загальнонаціональних каналах, здійснюють таку публікацію в газетах «Голос України» та «Урядовий кур'єр», регіональні та місцеві телерадіоорганізації - у відповідних регіональних та місцевих друкованих засобах масової інформації. У разі неопублікування розціноквартості ефірного часу в зазначені строки розміщення агітаційних матеріалів в ефірі відповідної телерадіоорганізації забороняється. 

Згідно з частиною 4 статті 56 Кодексу друковані засоби масової інформації, які мають намір розміщувати матеріали передвиборної агітації, зобов'язані не пізніш як на третій день після початку виборчого процесу відповідних виборів опублікувати розцінки одиниці вартості друкованої площі. Загальнодержавні друковані засоби масової інформації здійснюють таку публікацію в газетах «Голос України» та «Урядовий кур'єр», а регіональні та місцеві − у відповідних друкованих засобах масової інформації. У разі неопублікування розцінок вартості друкованої площі в зазначені строки розміщення агітаційних матеріалів у відповідних друкованих засобах масової інформації забороняється.

За коментарями звертайтеся:

Ярослав Гулан, координатор спостереження Громадянської мережі ОПОРА за виборами в Закарпатській області

тел.: 0976446639; 09903198862

email: zakarpattya@opora.org.ua

Ольга Беца, комунікаційниця Громадянської мережі ОПОРА в Закарпатській області
тел.: 0502309596



Коментувати
Вміст цього поля є приватним і не буде доступний широкому загалу.