Новини

Магістранти-журналісти УжНУ поширювали медіаграмотність серед студентів і школярів

З 24 по 31 жовтня, у рамках Всесвітнього тижня медіа та інформаційної грамотності, магістранти кафедри журналістики провели низку занять і тренінгів у школах та університеті. 


Робили це традиційно в межах курсу «Методика викладання медіаграмотності», яку забезпечують декан філологічного факультету, професор Юрій Бідзіля, доцент кафедри Наталія Толочко. Дисципліна кілька років поспіль вивчається студентами-магістрантами, які, окрім здобуття навичок журналіста-аналітика, експерта в галузі масмедіа, вчаться професійно здійснювати освітньо-наукову діяльність. Після завершення навчання випускники готові до роботи у медіаіндустрії, науковій галузі, у ЗВО, що здійснюють підготовку фахівців у сфері медіаграмотності, журналістики. 

До слова, кілька років поспіль кафедра журналістики забезпечує і вибіркову дисципліну «Цифрова та медіаграмотність» для студентів немедійних спеціальностей. Викладає її завідувач кафедри, доцент Євген Соломін. Молодь обирає курс з університетського каталогу. Цьогоріч студенти 2 і 3 років навчання українського відділення також провели заняття у школах Ужгорода в рамках згаданого предмета. 

Магістранти кафедри журналістики виконали різні завдання в межах «Методики викладання МГ»: підготували плани-конспекти освітніх занять, мультимедійний супровід до них, робочу навчальну програму для тематичного вибіркового курсу. Кожен студент провів лекцію для молодших колег, а в групах – тренінги для школярів двох освітніх закладів: УЗОШ 20 – ліцею «Лідер» та НВК «Гармонія».  

Лекції з медіаграмотності

 

Магістранти пропонували учням авторські розробки ігор із медіаграмотності «Фальшивка», «Маніпуляція», «Правда / неправда», створили аудіо та відеоматеріали для занять. До прикладу, Нікіта Лісовець і Михайло Коштура навчали школярів шукати фейки під час гри «Фальшивка», перед тим пояснивши їм ознаки маніпулятивної, неправдивої інформації. «За реакцією аудиторії ми зрозуміли, що гра сподобалася. Школярі і вчителі просили нас провести заняття повторно!», – зазначив Нікіта. Свою лекцію він провів для студентів спеціальності «Середня освіта». Під час заняття навчав молодших колег працювати з платформами штучного інтелекту для створення інтерактиву.

Мирослав Лисович читав лекцію студентам факультету міжнародних економічних відносин – про важливість фактчекінгу.  Під час заняття пояснив етапи перевірки інформації на актуальних прикладах із медіа, рекомендував спеціальні ресурси для верифікації.  

Лекції з медіаграмотності

 

Дмитро Воробйов про заходи в рамках «Методики викладання медіаграмотності» розповідає так: «Було непросто, але досвід видався цікавим. Мені подобалася реакція аудиторії, коли я розповідав щось маловідоме, на що раніше не звертали увагу. Моя лекція стосувалася проблеми маніпуляцій, конспірології, фейків у медіа. Під час тренінгу з медіаграмотності я бачив, як пошук достовірної інформації захоплює дітей. Вони сказали, що хочуть бачити нас ще раз, це дуже заряджає!».

Катерина Ляшенко провела лекцію для студентів 1-го курсу кафедри журналістики «Медіа та політика». Дівчина зосередилася на особливостях формування  громадської думки під упливом політики, медіа, виборчого процесу. «Коли я проводила лекцію, студенти були дуже активні, відповідали на мої запитання. Було приємно розуміти, що їх, як і мене, хвилює проблема втручання політики у медіагалузь. Я задоволена цим заняттям».

Лекції з медіаграмотності

 

Катерина, Дмитро і Мирослав також провели урок для учнів 8-9 класів НВК «Гармонія». «Це був цікавий досвід, ми обговорювали з учнями важливі теми, як-от фейкові новини, дипфейки, зокрема на ТБ, а також інформаційні атаки, на кшталт фішингових листів», — розповів Мирослав. Щоб закріпити знання, студенти запропонували інтерактивні завдання, серед яких була гра «Kahoot», де школярам потрібно було визначити справжні новини та фейки. «Було не лише корисно, а й весело! На одному із завдань виникла навіть невелика дискусія. Це хороший досвід для мене, бо допоміг зрозуміти, наскільки важливою є медіаграмотність для школярів».

Лекції з медіаграмотності

 

Тож Всесвітній тиждень медіа та інформаційної грамотності виявився плідним для магістрантів УжНУ.  Користь від заходів отримали студенти і школярі – мали змогу розширити свої знання про медіа у легкій та доступній інтерактивній формі. 

Ксенія Бонюк, студентка кафедри журналістики

Коментувати
Вміст цього поля є приватним і не буде доступний широкому загалу.