Цими днями в соціальних мережах та в засобах масової інформації з’явилася новина, що викликала бурхливу реакцію у мешканців Закарпаття. ЗМІ повідомляють: найгучніший фестваль літа, який відбувався у Кострині (Великоберезнянщина), розпочався скандальним гей-парадом. Утім, насправді все було інакше.
По-перше, для тих, хто лише краєм вуха чув про цей конкурс, слід зазначити, що називається він насправді «Лав-парад». Розпочалася ж Студреспубліка не з показу фізичних принад первдягнутих хлопців (дезінформація з сайту http://ua-reporter.com/novosti/153433), а з інтелектуальної оргдіяльнісної гри. Тож учасники (серед них і хлопці) дискутували на тему «Розвиток місцевого самоврядування» та «Стратегія-2025». Крім того, брали участь у брейн-ринзі, позмагалися в дебатах, визначили найрозумнішого в конкурсі «Кращий студент», обрали мера та магістрат, затвердили Коституцію Студреспубліки тощо. А забавити публіку яскравими образами студреспубліканці наважилися лише на третій день. До речі, подібне дійство влаштовують не вперше, і фест залишає чимало позитивних вражень.
Цьогоріч юнаки, котрі представляли різні команди, позичили одяг у дівчат, аби весело провести час. Під запальну музику влаштували своєрідний танок і сміялися, що не гірше за останніх можуть виглядати у жіночих убраннях. Гучними оплесками підтримували гумористів їхні подруги та кохані. До того ж оригінальні образи принесли користь командам — додаткові бали. Нагадаємо, що всі конкурси оцінюються, а переможці мають змогу поїхати на фестиваль наступного року за нижчу ціну. Варто зазначити, що серед епатажних «жіночок» були й КВНівці, котрі знають, як розважити публіку.
Дійсно, для тих, хто вперше побував на Студентській Республіці, може здатися дивним, як це учасники змогли одягти на себе сукню, назватися Ізольдочкою, Анжелою, Дашенькою, Афродітою та іншими псевдойменуваннями й нібито демонструвати почуття особам своєї ж статі.
Журналісти закарпатського ЗМІ (http://transkarpathianews.net/actual/1520-na-zakarpatt-proyshov-gey-parad-foto.html) опублікували повідомлення, в якому місцем проведення «Лав-параду» називають Косино (Берегівщина). Світлини ж зроблені у Кострині. Представники цього медіа стверджують, що деякі хлопці повернулися з Будапешта, де брали участь у більш масовому зібранні геїв із усього світу. Офіційного ж підтвердження інформації не надають. На думку багатьох студреспубліканців, така заява ображає честь і гідність юнаків, які люблять розважати навколишніх. «Насправді свято на Студреспубліці влаштували для того, щоб забезпечити гарний настрій відпочивальникам. Ніяких інших трактувань тут бути не може!», — впевнені організатори заходу.
Для тих, хто переконаний, що подібні субфести недоречні за нинішніх умов, що склалися в Україні, варто звернути увагу не лише на «Лав-парад», а й згадати той же «Бодіарт». Цьогоріч організатори запропонували тему, що стосувалася патріотизму. Команди малювали сорочки, військову форму, карту нашої держави («Україна — єдина!»), прапор, тризуб тощо. Також порадував конкурс талантів, де дівчина танцювала контемп. Протягом кількох хвилин розповіла історію солдата. Слід згадати один із виходів «Міс»: дівчата-медсестри вибігали до поранених вояків і рятували їм життя. Цікавою була й поява учасників на сцені у вишиванках. На Студреспубліці звучав гімн України, неодноразово чулося «Слава Україні — героям слава!».
Отже, якщо «Лав-парад» — це єдине, що зацікавлює окремих громадян, викликає їхнє обурення, то варто робити висновки. Квазігейпарад зібрав багато глядачів. Та разом із тим викликав чимало дискусій. Посміятися над собою можуть далеко не всі, адже це зробити нелегко. А висвітлювати подібні заходи, виявляється, ще важче!
Андріана Кофель,
студентка відділення журналістики УжНУ