З Дніпра до Ужгорода

Як підприємці зі списку Forbes почали життя «з нуля» на Закарпатті

  Війна застала подружжя Тетяну та Сергія Шелестів у Дніпрі та змусила шукати нове місце для безпеки родини та бізнесу. Шість років тому вони започаткували сімейну справу у рідному місті, яка переросла у компанію SHEMAX, відому своїми професійними витяжками та іншим обладнанням преміум-класу для салонів краси.  Підприємництво в Україні завжди було викликом, але повномасштабна війна додала новий рівень випробувань для малого та середнього бізнесу. Шелести виявилися серед тих, хто не лише зумів адаптуватися до нових умов, а й продовжує активно розвиватися.

Поєднали б’юті сферу та науку

  Тетяна Шелест багато років працювала у б’юті сфері, видавала глянець для професіоналів і знала про їхні болі з перших вуст, як то кажуть. У жінки виникло бажання допомогти майстрам манікюру покращити життя завдяки якісному обладнанню. Для цього разом з чоловіком звернулися до одного з провідних університетів України і замовили дослідження впливу манікюрного пилу на здоров’я майстрів та їхніх клієнтів. До слова, SHEMAX стала першою і наразі єдиною компанією у світі, яка це зробила офіційно (результати дослідження тут: https://shemax.ua/research_shemax). Науковці довели, що найменші частинки пилу потрапляють в організм людини і викликають алергії, захворювання дихальних шляхів, шкіри, очей.

  «Ми з чоловіком завжди мріяли створити щось більше, ніж просто підприємство. Ми хотіли створити бренд, який би став символом якості, інновацій та надійності. Аби весь світ знав через SHEMAX про Україну!», - каже Тетяна Шелест.

Сергій Шелест – інженер-конструктор за фахом – втілив у життя ініціативу дружини і створив пилозбірник, який поглинає понад 90% манікюрного пилу.

Потужна модель замість мішка з якісним фільтром, ще й зі стильним дизайном одразу здобула прихильність серед майстрів манікюру не тільки в Україні, а й за її межами. То ж постало питання масштабування виробництва, сертифікації продукції за європейськими стандартами, також постійно  вдосконалювали технології, аби відповідати вимогам міжнародних ринків. Та справжні виклики були попереду: спочатку ковід, потім війна. Впоралися з усім. Найважче було забезпечити безперебійне виробництво продукції та  долати логістичні перепони з доставкою компоектуючих, матеріалів та відправкою готових виробів.

Наразі компанія виробляє настільні та вбудовані витяжки, фільтри, підлокітники, рециркулятори повітря, що знезаражують та очищають його, ультрафіолетові лампи для сушіння гель-лаків, аксесуари для майстрів манікюру, на виході вже пилозбірник для педикюру. Уся продукція – це власні розробки Сергія Шелеста, запатентовані та сертифіковані за європейськими стандартами. 

 «Ми розуміємо, що успіх залежить не лише від обладнання чи ринку, але й від любові до того, що робиш! Саме це дозволило нам не лише вистояти під час кризи, але й стати ще сильнішими»,- пояснює Сергій Шелест.

виробництво

На початку повномасштабного вторгнення Тетяна забрала маленького сина і виїхала за кордон до старшої доньки у м. Дублін (Ірландія), де та навчалася. Чоловік залишився у місті, аби керувати компанією.

Проте довго жінка за кордоном не витримала. «Розлука виявилася нестерпною! Зрозуміли, що не можемо жити на відстані, адже ми сильні, коли разом! Тому вирішили повернутися та шукати інше рішення», - розповідає  Тетяна Шелест.

Пропозиції для переїзду сипалися від партнерів з-за кордону: Польща, Чехія, Угорщина, інші. Проте родина Шелестів прийняла рішення залишитися в Україні. Постало питання пошуку більш безпечного регіону. Розглядали кілька областей західної України, проте обрали Закарпаття. Адже регіон на кордоні з Євросоюзом і для логістики бізнесу - це найкращий варіант.

 «Ми розуміли, що для збереження команди і виробництва необхідно знайти нове місце, де б ми могли працювати стабільно,- каже Сергій Шелест. -. Вибір впав на Ужгород – місто з розвиненою логістикою і можливістю швидкого доступу до європейських ринків.»

Буквально жила на будівництві

Зміни – це завжди ризик. Переїзд у нове місто вимагав від Сергія і Тетяни швидкого прийняття рішень та адаптації до нових умов. Знайшли житло, син пішов у садочок, черга за бізнесом. Знайшли ділянку у 3,5 га, і за чотири місяці у чистому полі на околиці Ужгорода побудували «з нуля» завод.

 «Я у буквальному сенсі жила на будівництві, контролювала кожен крок майстрів, аби все було, як треба, і не втрачати дорогоцінний для бізнесу час,- пригадує Тетяна Шелест. -. Сказати, що було важко – це не сказати нічого. Проте, ми впоралися!»

Перевезти габаритне обладнання – це був ще один виклик. Частину станків доставили вантажівками, решту докупили на місці. Кістяк команди переїхав також до Ужгорода, подружжя Шелестів допомогло усім влаштуватися і соціалізуватися. Кілька фахівців працюють віддалено, решту колективу доповнили місцеві працівники. Завдяки злагодженій роботі команди та підтримці місцевої влади, не лише зберегли робочі місця, а й створили нові.

 «Це був наш найбільший виклик – перенести все наше виробництво за сотні кілометрів від дому. Проте, як виявилося, Закарпаття стало не лише новим домом, але й каталізатором подальшого розвитку. Відновили виробництво, налагодили бізнес-процеси і продовжуємо займатися справою нашого життя!»,- ділиться Сергій Шелест:

Підприємці Сергій та Тетяна

«Наш бізнес стає глобальним, серце залишається в Україні»

Ужгород відкрив для подружжя нові горизонти. Завдяки близькості до кордонів з ЄС, компанія значно розширила свою присутність на європейському ринку. Наразі експортують продукцію у понад 40 країн Європи, п’ять штатів Америки. Розвивають партнерську та дистриб’юторську мережу по всьому світу. З кінця 2023 року відновили продажі і в Україні, які були закриті через ковід, а потім повномасштабне вторгнення.  У середині серпня 2024 року провели масштабний ребрендинг компанії, відкрили головний офіс у Києві та сфокусувалися на маркетинговій стратегії.

 «Попри складну ситуацію через війну, ми розвиваємося, продовжуємо впроваджувати інноваційні рішення, які допомагають майстрам манікюру у всьому світі працювати безпечно та комфортно. Ми завжди прислухаємося до наших клієнтів, і кожна нова модель – це відповідь на їхні потреби. Наш бізнес стає глобальним, проте наше серце залишається в Україні», - каже Тетяна Шелест.

Тетяна та Сергій Шелести увійшли до списку перспективних компаній України Forbes Next 250  завдяки унікальним пилозбірникам для манікюрних салонів. Ідея створення більш якісного продукту, ніж китайські аналоги, попри виклики війни та релокацію  перетворилася у виторг майже 3 мільйони євро у 2022 році. Це було утричі більше, ніж за попередній рік. 
 

Завдяки успіху бізнесу, Сергій і Тетяна Шелести не залишаються осторонь допомоги тим, хто найбільше її потребує. З початку війни компанія задонатила 1 250 000 гривень на ЗСУ, передали на фронт три авто, зимову гуму, регулярно відправляють військовим одяг, харчі, ліки.  Благодійна діяльність стала важливою частиною їхнього життя, адже вірять, що кожна допомога, велика чи мала, наближає країну до миру.

Сергій Шелест: «Донатили, донатимо і будемо донатити! До перемоги! Інакше – ніяк. Адже віримо в Україну! Це наша принципова позиція! І вона незмінна!»

завод

Амбасадори Закарпаття: нова роль у новому домі

Подружжя Шелестів не те, що адаптувалися і соціалізувалися на новому місці, а й закохалися у Закарпаття, що стало другою домівкою для родини та бізнесу. Ще й відкрито діляться своїм досвідом. У обласній владі помітили їхню активність і у липні 2024 року Тетяну Шелест офіційно призначили амбасадоркою Закарпаття. Свою місію почала із соціального проєкту «Допомога у релокації», зокрема, для підприємців з окупованих та прифронтових територій. Ідея посприяти: від пошуку житла, садочку чи школи для дітей до перевезення бізнесу, обладнання та налагодження зв’язків. Для цього достатньо подати заявку сюди:  relocation.zakarpattia@shemax.ua  або заповнити Google-форму тут

Попри всі труднощі, подружжя Шелестів думає про перспективи. У планах побудувати сім цехів, створити пів сотні нових робочих місць, донатити, словом, піднімати економіку України.

«Ми ніколи не розглядали можливість залишити Україну. Ми бачимо наше майбутнє саме тут», - каже Тетяна Шелест. «Ми віримо в Україну і робимо все можливе, щоб показати світові, що наша країна – це надійний партнер і перспективний ринок!". – додає Сергій.

 

Тетяна та Сергій Шелести зізнаються, що Закарпаття стало для них не лише новим домом, а й місцем сили. Тут почуваються у гармонії з собою та з природою. Кажуть, особливо ваблять гори, тому часто вибираються до Лумшорів, аби перключитися від буденних справ та насолодитися спокоєм.«Ми жодного разу не пошкодували про своє рішення переїхати сюди, – ділиться Тетяна. – Закарпаття не лише подарувало нам нові можливості для бізнесу, але й стало місцем, де ми можемо відновлювати сили і знаходити натхнення для нових ідей».

Ірина Ковальчук для zaholovok.com.ua

 

Колектив виробництва
Scroll To Top