Новини

Ліквідація МСЕК: як тепер оформити інвалідність

Закарпатська обласна клінічна лікарня ім. Новака

Замість МСЕК з січня 2025 року статус інвалідності будуть визначати команди оцінювання повсякденного функціонування − експертні команди з лікарів, вибір яких буде відбуватися автоматично через електронну систему. Для пацієнтів ця процедура скоротиться: понад 50% пацієнтів зможуть проходити оцінювання заочно, а також пакет документів можна буде надати в електронному форматі.


Як повідомили у п’ятницю, 17 січня, під час брифінгу в Закарпатській обласні лікарні щодо реформи МСЕК та початку роботи нових команд, з 1 січня встановлення інвалідності осіб будуть здійснювати заклади охорони здоров’я, на Закарпатті цим займатимуться 11 медустанов. Експертну оцінку проводитимуть безпосередньо лікарі, які ведуть медичну практику.

Брифінг у Закарпатські обласній лікарні

 

Відбір лікарів, які входитимуть до команди оцінювання, буде відбуватися автоматично за допомогою електронної системи.

«Ми не знаємо, як і хто буде проводити оцінювання, також члени команди не знають особу пацієнтів. Це не є сталий склад, це лікарі, які приходять на роботу  до свого медзакладу, і в момент коли з’являється справа до для проведення оцінювання, автоматично відбувається відбір за допомогою електронної бази: лікарям надходить повідомлення і вони приходять здійснювати оцінювання пацієнтів», − зазначає Любов Мандзич, директорка департаменту охорони здоров’я Закарпатської ОВА.

Любов Мандзич

 

Процедура визначення статусу інвалідності також зміниться й для пацієнтів: відтепер потрібно буде спочатку звернутися до лікуючого лікаря, який сформує необхідний пакет документів.

Документи, які потрібні для оформлення інвалідності:

  • паспорт громадянина України, РНОКПП (за наявності), військово-обліковий документ (за наявності);
  • медичні документи, що підтверджують діагноз та в яких відображено стан здоров'я, зокрема документи про раніше встановлену інвалідність;
  • документи, що засвідчують причини інвалідності (за наявності).

Опісля сформований пакет документів лікар скеровує на розгляд команди оцінювання. Дата оцінювання визначається автоматично й повідомляється пацієнту чи його лікарю. Окрім цього, за словами Любов Мандзич, близько 50% пацієнтів не повинні будуть очно з’являтися на проведення оцінювання експертною комісією. Зокрема, пацієнти з онкологічними захворюваннями, туберкульозом, анатомічними дефектами (вродженими та отриманими внаслідок травми).

Рішення експертної комісії пацієнт має дізнатися впродовж доби, після розгляду пакета документів, якщо нема потреби додаткових обстежень, особисто (електронною поштою), через лікаря, Пенсійний фонд чи Служби соцзахисту.

На Закарпатті наразі сформували команди з оцінювання повсякденного функціонування на базі 11 медичних закладів:

  • Закарпатський обласний клінічний центр кардіології та кардіохірургії
  • Протипухлинний центр
  • Центр психічних захворювань
  • Центр легеневих хвороб
  • Закарпатська обласна клінічна лікарня ім. Новака
  • Ужгородська багатопрофільна міська клінічна лікарня
  • а також Рахівська, Тячівська, Виноградівська, Мукачівська райлікарні

Отримати консультацію можна:

  • гаряча лінія МОЗ: 0 800 505 201
  • спеціалізована лінія з питань впровадження реформи МСЕК: 0 800 60 20 19
  • Закарпатська ОВА з 10:00 до 18:00: 0 800 503 521

Оперативні та перевірені новини – на нашому Telegram-каналі

Коментувати
Вміст цього поля є приватним і не буде доступний широкому загалу.