У медіа жваво обговорюються позитивні перспективи скасування імпортних спецмит на авто.
Деякі автори прогнозують зниження цін на автомобілі та навіть підрахували розмір такої знижки. Однак, сумна правда в тому, що цього не станеться.
Більше того, імпортні б/в авто можуть стати для українців ще більш дорожчими. І причина ось у чому.
З 1 січня 2016 року в Україну заборонено ввозити автомобілі, які не відповідають екологічним вимогам стандарту Євро-5 (норми за викидами). Зазначена норма міститься в підписаній угоді з ЄС.
Відповідний стандарт діє в країнах ЄС та США з вересня 2009, відповідно, новим правилам відповідають автомобілі молодше 5 років. Очевидно, що автомобілі віком менше 5 років навіть при тому, що вони б/в не будуть дешевими.
А той факт, що ввозити автомобілі старше 5 років взагалі заборонено, тільки обмежить пропозицію б/в автомобілів.
Звичайно залишається можливість на старших автомобілях переобладнувати двигун, щоб відповідати екологічним стандартам. Однак така процедура не з дешевих, і у підсумку відіб’ється на ціні таких авто.
Взагалі про дешеві б/в автівки з ЄС, навіть при скасуванні спецмита та додаткового імпортного збору, можна не мріяти.
Справа в тому, що ставка спецмита – це лише 2,15% (бензиновий двигун 1-1,5 л) або 4,32%. (двигун 1,5-2,2 л) від вартості автомобіля, а ставка додаткового імпортного збору – 5%.
Скасування цих платежів, залежно від типу транспорту, якщо ігнорувати ефект від введення в дію стандарту "Євро 5", могло б теоретично знизити вартість авто на 6 – 11,2%.
В той же час основні витрати на розмитнення формує акцизний збір і ПДВ, який "накручується" на мита, збори та акциз. Ставка акцизу залежить від року випуску, типу палива та кубатури двигуна.
Наприклад, щоб ввезти в Україну бюджетне авто вартістю 15 тисяч доларів, молодше 5 років, з бензиновим двигуном 1400 куб см треба заплатити 2,3 тисячі доларів акцизу та 3,8 тисячі доларів ПДВ. На новий автомобіль, вартість якого в 1,3 разу більша з таким же двигуном акциз буде 100 доларів, а ПДВ 4,4 тисячі доларів.
Джерело: Ціна держави |
Очевидно, що акциз на авто ніхто відміняти не буде, бо не для того його вводили, щоб ви могли за дешево імпортні машини купувати.
Для довідки: 30 вересня Україна скасувала спецмито на імпортні авто. Раніше Світова організація торгівлі закликала Україну скасувати додаткове мито, оскільки воно порушує міжнародні торгівельні норми.
Консультації уряду з СОТ також завершились домовленістю про скасування додаткового імпортного збору з 1 січня 2016 року.