"Я даю людям то, чего они хотят….Я долго искал людей, жаждущих действия, но все жаждут лишь слов. Я готов указать вам действие; но никто не станет его выполнять. И потому я дарю вам - слова". (Идрис Шах)
Кожного дня кожен із нас стикається з безліччю проблем психологічного характеру. «Найважливішим елементом людської взаємодії є спілкування»- фраза, відома всім. Проста, лаконічна, логічна, і здається абсолютно зрозумілою. Але цей момент людської взаємодії є ефективним коли ми володіємо вмінням Слухати і Чути. Спілкування включає в себе обмін думками, подіями, переживаннями та емоціями.
Виходячи із концепції позитивної психотерапії здоровий не той, у кого немає проблем, а той, котрий знає як їх вирішувати. Н.Пезешкіан, засновник вищевказаного методу, порівняв людину з шахтою дорогоцінного каміння. Це означає, що всі ми народжуємося із безліччю здібностями, що можуть бути розвинуті лише в процесі соціалізації та виховання. Саме така позиція по відношенню до людини як елементу всесвіту є визначальним у методі позитивної психотерапії. Здоров’я є в пошуках балансу між любов’ю до себе та любов’ю до інших. Саме тому, в спілкуванні з оточуючими нас людьми частіше справа не в тому, що ми говоримо, а в тому, як ми це виражаємо.
«…Человек принадлежит к определенному виду и имеет видовые характеристики. Одна из них, я считаю, заключается в том, что он неизлечимо социален; он имеет глубокую потребность во взаимоотношениях» (К.Роджерс)
Так склалося, що в сучасному суспільстві створилась потреба в тренінгових технологіях. Особливо це відчутно в освітній сфері. Варто зазначити, що тренінги якраз і є новітньою формою навчання, що поєднують в собі теорію, практику і особистий досвід учасника та завдяки цьому і стали доступними інструментами пізнання себе та оточуючих.
На велику радість, сьогодні в інтернеті можна знайти багато про те, що таке тренінг і навіщо їх відвідувати. І, звичайно, відгуки та обґрунтування є різними, часто полярними. І головним питанням на день сьогоднішній є не стільки те, чи треба їх відвідувати, а те, як розвиватись і за допомогою тренінгів теж. Як правило, ефективність тренінгу є явищем індивідуальним та залежить, насамперед, від власного бажання працювати і Спілкуватись. Є чітке усвідомлення того, що кожен сам вирішує, як задовольняти свою потребу до самоактуалізації та де черпати енергію до розвитку.
Пройшов святковий час, коли ми добре піклувались про наше тіло, потішаючи його різними смакотами. Ба, навіть думаю, що часто разом з цим наповнювали і душу добрими бесідами з друзями та рідними. Наші стосунки з іншими людьми і є тією цінністю, в основі якої лежить спілкування як взаємодія. Після певного періоду навчання, коли я разом з колегою та подругою «заново» вчилися слухати і чути себе та інших, виникла ідея створення тренінгу якісного спілкування. Це було першим кроком до того, що вже третій рік поспіль називається Зимовою школою Тренінгової Майстерності. На сьогодні школа є подією, що розрахована на два повних дні, які проводяться за межами міста, що дає змогу відійти від буденності та сприяє формуванню нової, «тренінгової» ідентичності. Пізніше, якраз на ця нова ідентичність починає рухати та наповнювати всі інші наші життєві ролі новим, якісним сенсом. Зимова школа Тренінгової Майстерності є добре організованим місцем, де додатково можна зустріти близько двох десятків людей- скарбниць з дорогоцінними камінцями у вигляді особистого досвіду, знань, думок та емоцій.
Школа 2013, як і попередні, матиме свій фокус- це сфера діяльності, а саме професійне здоров’я та професійна агресивність – два полюси одного життя. Всі запрошені тренери є професіоналами своєї справи та готові ділитися своїми знаннями та емоціями. Зазирнути у свій внутрішній світ, дізнатись про сильні та слабкі сторони в спілкуванні можна процесі самого спілкування. На Зимовій школі це можна зробити цілеспрямовано та безпечно, отримавши цінний зворотній зв’язок від інших.
Чим цікаве життя? В ньому є можливості!
Доктор Хаус
А на завершення - притча
Одного разу, до Когось прийшла людина і сказала:
— Я не можу відчувати дощ.
Хтось відповів йому:
— Забудь третє слово та приходь на наступний тиждень.
Через тиждень людина знову прийшла до Когось і сказала:
— Я не відчуваю дощ.
Хтось повернувся в його сторону і сказав:
— Залиш у мене третє слово і приходь через місяць.
Пройшов місяць, і людина знов відвідала Когось.
— Я не дощ, — сказала вона.
Хтось уважно подивився на людину та сказав:
— Що ж, тепер ти можеш залишити в стороні друге слово та йти під дощ. Якщо захочеш, приходь до мене через рік…
Через рік до Когось прийшов дощ…