Новини

5 причин, чому закарпатські підприємці не можуть працювати ефективніше

Підприємцям нині не солодко. Навіть тим, хто виготовляє смаколики. До переліку викликів українського бізнесу додався ще один -  пандемія. Ситуація суттєво вплинула на роботу малого та середнього бізнесу, який мав  свої питання і до неочікуваної кризи. Ми попросили місцевих підприємців назвати кілька найбільш болючих проблем, які заважають повноцінному розвитку власного бізнесу. Щоб визначити 5 ТОП-причин,я кі заважають ефективному веденню бізнесу.

Валентин Штефаньо, кондитер, власник торгової марки «Shtefanyo V&V»»

По-перше, що заважає працювати, це умови. Умови рівні для всіх. Є чіткі правила, канони, за якими ми працюємо, але ці правила повинні бути для кожного підприємця однокові, бо тоді ми  зможемо конкурувати. Хтось платить податки, а хтось не платить. Коли держава почне контролювати виконання цих правил, для того щоб були всі в рівних умовах буде набагато краще. По-друге, кредити. Вони не доступні, на мою думку, те, що є зараз, це профанація. Я від держави ніколи нічого не вимагав, питання не в тому, що мені може зробити держава, а в тому, що я їй можу зробити. Для себе я вже закрив це питання, це для мене як аксіома, що не буває безкоштовного нічого.

Треба працювати, думати, що ти можеш зробити, як ти можеш зробити. І найголовніше в таких умовах --розуміння влади. Підприємці  не просять від держави якісь пільги, вони працюють самі, і їм не треба допомагати, їм потрібно не заважати.

st

Ірина Риляк, керівниця «Клініки сімейної стоматології»:

Перша проблема – це кадрова. Не дивлячись на те, що у нас є кузня кадрів – стоматологічний факультет, він достатньо молодий і у них не вистачає кваліфікації. Всі кваліфіковані лікарі мають свій особистий бізнес, тому кадрове питання є доволі болючим.Друга проблема – конкуренція. Але це ті проблеми з якими ми знаємо боротись.

Що не вистачає для розвитку? Щоб бути сучасним, потрібно постійно розвиватись із технологіями, новими апаратами в стоматології та інше. Ми б хотіли зробити модернізацію, сучасну, щоб не було так помітно кеш-флоу, тому що, тоді потрібно чимось жертвувати. Жертвуєш рекламою - паде ринок. Гроші – це хороша можливість.

Роберт Левицький, ресторатор, власник кав'ярні «Ля Буше»:

Коронавірусна хвороба вплинула досить глобально, якщо ми говоримо про традиційний бізнес, який, скажімо, вівся до 2020 року. У першу чергу це вплинуло ринок і покупців, які стали набагато бідніші й почали обережніше ставитись до громадського харчування. Це перша проблема. Друга проблема – збереження трудових місць людей, які працюють в цих закладах. Якщо ми візьмемо аналоги Польщі, то там побачимо суттєву підтримку бізнесу. Нещодавно спілкувався з своїм товаришем, який отримав компенсацію за час коронавірусу на працівників на рівні 86 тис. євро. Тобто це дає йому можливість не закрити бізнес та утримувати працівників. У нас, звісно, цього немає. Якісь декларативні речі там були на рівні 3 тис. грн, але, на жаль, ніякої компенсації ми не отримали.

Підтримка бізнесу повинна бути так, як в інших державах на державному рівні. У першу чергу це компенсація підприємствам заробітної плати. У більшості підприємств в Ужгороді немає запасів, тому стоїть питання про звільнення працівників. Підприємці вимушені кидати напризволяще працівників бо їм самим потрібно годувати своїх дітей, утримувати бізнес, тому що податки і оренду ніхто не відміняв.

Крім того, у влади немає концептуального бачення міста, тобто немає тих месседжів для підприємців. Куди рухається місто, туди повинен рухатись і бізнес. Станом на сьогодні не зрозумілий шлях міста Ужгород, це про індустріалізацію, туризм. Тобто, немає масштабних проектів, які б могли дати потужний поштовх розвитку міста. Підприємці на своєму рівні можуть зробити багато, але якщо говорити про масштабні речі, в принципі тут вже має бути локомотивом, безпосередньо міська влада.

ll

Василь Головей, продаж будівельним матеріалів, ІТ-проєкти:

Не вистачає доступних ресурсів. Ми досить дорого платимо за гроші. До мікробізнесу немає довіри у банку. Часто немає майна, яке можна залишити у заставу, тому, інколи, доводиться брати гроші під 40% річних. Відповідно, треба старатись платити в таких ситуаціях і банку і вкладати в інші потрібні речі. Якби були відповідні програми, як «5-7-9»  доступні для мікробізнесу, то вони б могли стимулювати людей до відкриття нових підприємств і робити щось хороше для міста.

Ернест Завадський, PR консультування:

Для туристичного та ресторанного бізнесу проблеми- це дороги, дорожнє покриття, вказівники, облаштування прибудинкових територій і тротуарів.

Якщо у контексті коронавірусних обмежень, то у першу чергу вони неоднакові для тих чи інших закладів. А взагалі, для ефективного ведення бізнесу в місті звичайно потрібно не допустити на загальнодержавному рівні фіскалізації, про яку зараз говорять. Це обмежує і допускає гіпотетично ймовірну корупційну складову, якщо говорити глобально.

z

Матеріалпідготовано у рамках Адвокасі-кампанії, що здійснюється за підтримки Центру міжнародного приватного підприємництва (СІРЕ). Окремі думки, висловлені в публікаціях (під час заходу), відображають особисту позицію авторів і можуть не збігатися з поглядами Уряду США та Центру міжнародного приватного підприємництва (СІРЕ)».

я

Коментувати
Вміст цього поля є приватним і не буде доступний широкому загалу.