Новини

Ужгородець зупинив підвищення тарифу на ужгородські маршрутки через суд

Про це повідомляє правозахисник Віталій Грегор. 

"Сьогодні я отримав ухвалу Ужгородського міськрайонного суду від 31.03.2015 року, якою заборонено виконавчому комітету Ужгородської міської ради вчиняти будь-які дії щодо збільшення тарифів на міські пасажирські перевезення. Це один із тих небагатьох випадків коли суд став реально на захист територіальної громади, в той час коли інший орган, що зобов’язаний їх представляти та захищати, посягнув на їх законні права і інтереси.

26 березня 2015 року я звернувся до суду із позовом про визнання протиправним та скасування діючого рішення виконкому Ужгородської міськради від 09.07.2014 р. №244 «Про тарифи на міські пасажирські перевезення», яким вважаю було незаконно встановлено тариф на перевезення у розмірі 3,00 грн.

В той же час я подав клопотання про вжиття заходів забезпечення позову щоб попередити будь-яке збільшення тарифу на пасажирські перевезення, до поки не буде встановлено судом законність діючого тарифу, який є одним із ключових показників при розрахунку будь-якого нового тарифу, який наразі пропонує міська влада. Оскільки я вважаю, що жодних реальних передумов для підняття тарифу на сьогоднішній день не існує, та навіть більше – є сумніви в обґрунтованості діючого тарифу. Зокрема, в розрахунках перевізників відсутні реальні об'єктивні цифри, а умови перевезень більш ніж просто неякісні, це і грубе порушення графіків руху, і понаднормове перевезення, і застарілі автобуси, що створює щоденну загрозу для життя сотні ужгородців.

Слід зазначити, що 31 березня в Ужгороді відбулися громадські слухання з приводу перегляду тарифів на перевезення пасажирів на міських автобусах загального користування в м.Ужгороді, за наслідками якої була винесена одноголосна резолюція, яка підтримала вимогу громадськості до виконкому міської ради про дотримання прозорості у питанні перевезень та оптимізації мережі міських рейсів, підвищення якості та безпеки перевезень, дотримання перевізниками графіків руху тощо.

На даних слуханнях мною також були подані зауваження щодо проекту рішення виконкому, яким він має намір встановити новий тариф для населення у розмірі 4,00 грн.

Мною було зауважено, що об’єктивних причин перегляду тарифів на сьогоднішній день не має, оскільки в поданих Перевізниками розрахунках відсутні основоположні показники обстеження пасажиропотоків чи фактичних показників роботи. Більше того, зважаючи на якість послуг із пасажирських перевезень, а точніше фактично їх відсутність за останні роки, є питання до законності і діючого тарифу, оскільки в свій час при його підвищенні, Перевізниками обіцялося, як і сьогодні, але не виконується все теж підвищення якості. А за останні тижні в діях Перевізників взагалі спостерігався явний саботаж роботи міського транспорту, оскільки ті свідомо та умисно не випустили на маршрут значну частину автобусів, як наслідок мешканці міста були змушені очікувати на зупинках по декілька десяток хвилин. В той же час міська влада практично взагалі самоусунулась від контролю за організацією пасажирських перевезень в місті, про що свідчить, наприклад, відсутність інформації про притягнення до відповідальності хоч одного з Перевізників. З даного приводу мною було також подано 20.03.2015 р. заяву до Антимонопольного комітету, розгляд по якій триває по сьогоднішній день.

Зокрема, одним із найбільших підприємств-перевізників – ПАТ «Ужгородське АТП-12107», яке отримало в порядку відшкодування за перевезення пільговиків торік декілька мільйонів бюджетних коштів, в своїх розрахунках запропонував найбільший серед Перевізників тариф – більше 5 грн.

Цікавим є той факт, що співвласником даного підприємства є секретар міськради Богдан Андріїв, а в окремі періоди в.о. міського голови, який відповідно до законну повинен забезпечувати контроль за дотриманням законодавства на території міста. Тому тут практично спостерігається явні ознаки корупційного конфлікту інтересів з метою власного збагачення, що є предметом реагування вже відповідних органів.

Це підтвердили також під час громадських слухань члени громадської ради Ужгородської міськради, які зазначили, що в розрахунках тарифу, поданих перевізниками, відсутні окремі показники обсягів пасажиропотоків по місту Ужгород, а фактичні не можливо встановити через відсутність забезпечення тими же перевізниками, в порушення законодавства, обілечування пасажирів.

Цікавий той факт, що практичну відсутність основних показників у розрахунках тарифу засвідчили на слуханнях і самі спеціалісти транспортного відділу міськради, які повідомили, що оскільки в місті 29 маршрутів, на яких перевезення пасажирів забезпечується 184 автобусами, то для закінчення обстеження пасажиропотоків потрібно десь близько 1-1,5 місяця. Тому не маючи на разі реальних об’єктивних цифр говорити про якісь прозорі і обґрунтовані розрахунки підвищення тарифу взагалі ніхто не має права.

Принагідно хочу нагадати громаді Ужгорода, що фактично з цих самих підстав Ужгородським міськрайонним судом було скасовано як незаконне попереднє рішення Виконкому від 23.01.2013 р. №25, яким було збільшено тариф на перевезення в місті до 2,30 грн. 

З цих же самих підстав оскаржується наразі і діючий тариф в 3,00 грн.

Також слід зазначити, що практично у всіх обласних центрах вартість перевезення не перевищує 3,00 грн. при значно більших за протяжністю маршрутах, тому говорити про якусь не рентабельність на сьогодні є як мінімум не гідним. Крім того, згідно із законодавчими змінами з 01.07.2015 р., має відбутися скасування пільгових умов перевезень, відтак умови пропонованого наразі тарифу Перевізниками будуть вже більш ніж не актуальними.
Я пропоную Перевізникам та владі перестати говорити про перевезення наших громадян тільки як бізнес, оскільки це в першу чергу, сфера послуг, де якість і права споживачів мають стояти на першому місці.

Відтак, хочу зауважити, що повернутися до обговорення можливості підвищення вартості проїзду в Ужгороді, можливо, але виключно лише конструктивно діалогу з громадськістю і за виконання двох умов:

1) почати прозоро, спільно з громадськістю, дії із встановлення реальних даних обсягів пасажиропотоків, наприклад шляхом створення відповідної робочої групи;

2) реально підняти якість перевезення, шляхом недопущення грубих порушень графіків руху, понаднормових перевезень, санітарного утримання транспорту, здирництва і хамства з пенсіонерами тощо.

Виконання цих двох умов дасть не лише законні, а й моральні підстави владі та перевізникам стати на шлях діалогу про необхідність обговорення збільшення існуючого тарифу", - написав чоловік. 

Коментувати
Вміст цього поля є приватним і не буде доступний широкому загалу.