Новини

Закарпатці зможуть економити тисячі доларів на купівлі вживаних авто. ФОТО

В Ужгородському прес-клубі відбулася прес-конференція Роберта Горвата, народного депутата України.

 Йшлося передусім про законопроекти, автором яких є Роберт Горват, і які є актуальними для закарпатців. Зокрема, законопроекти: 3251  07.10.2015 про внесення змін до підрозділу 5 розділу ХХ "Перехідні положення" Податкового кодексу України щодо стимулювання розвитку ринку вживаних транспортних засобів та 3046 07.09.2015 Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо стимулювання розвитку ринку вживаних товарів, за які проголосувала Верховна Рада 31 травня 2016 р.

237 голосами народні депутати підтримали законопроект закарпатця Роберта Горвата, який він розробив з 93 співавторами, і який має на меті розширити можливість українців купувати вживані авто. А саме: зменшити суттєво акциз на вживані авто, який в Україні у рази вищий, ніж на нові.

«Я знав, з ким буду боротися і що таке автолобі України, якому вже 25 років ніхто не може заперечити. Я переговорив особисто з депутатами з фракцій, з кожної групи про корисність законопроекту для держави та українців, - каже Роберт Горват. – Ця епопея тягнулася 8-9 місяців, доки дійшла до кінцевого голосування у Раді. Ніколи не мав відношення до автобізнесу, бо дехто питає, для чого це мені. Я лобіював цей законопроект по одній причині: люблю здоровий глузд, поважаю його і хочу з ним дружити. Багато років певне автолобі саботує життя українця. Кожен українець має повне право їздити на авто і не нав’язаних Дейву чи Славуті. У всьому світі 15-25% купують нові авто, а 75-85% вживані авто. Тим часом в Україну - 47 мільйонну країну – протягом 2015 року було завезено близько 25 тис.-30 тис. вживаних авто. До прикладу, у Польщі за 5 років завезено 5 млн.вживаних авто, на тисячу мешканців там припадає 486 автомобілів. В Україні - 201 автомобіль на 1 тисячу осіб. Ринку б/у автомобілів у нас вбитий. Також, якщо порівняти вік вживаних авто в Європі та Україні, показник не на нашу користь. 

За словами Роберта Горвата, дані показують, що найстарішим авто в Європі - 18 років. «У нас ще багато жигулів, москвичів, дейву, таврій, славут, деякі з них мають по 40-50 років і є машинами-вбивцями. Якщо проаналізувати статистику аварій, побачимо, що при лобовому зіткненні таких автівок з іномарками гинуть пасажири машин радянського, українського автопрому. Європейські машини обладнані таким чином, щоб зберегти життя людини, або мінімізувати травму. Те, що нам пропонує псевдовітчизняний виробник –«АвтоЗАЗ», розказуючи, що це робочі місця, економіка, це є лоббі. Це люди, які тримаються за свої власні інтереси і продають українцям вироби, безпека яких бажає кращого. Це лобі тримало багато років ринок України незайманим від європейських автомобілів. Вони ж тепер розхитують громадську думку, щоб знівелювати потрібність закону».

Як пояснив Роберт Горват, законопроект 3251 - це законопроект, який забирає з основи ціноутворення для вживаних авто «драконівський акциз». «Ми пропонуємо підрівняти акциз на нові та б/у авто. В усіх країнах Європи ці показники однакові. І якщо Президент підпише «3251», то сума акцизу зменшиться у рази (дивитися порівняльні таблички у доданих файлах). На сьогодні сумарно акциз +ПДВ піднімають вартість машини у два-три рази», - каже нардеп.

За словами Роберта Горвата, Президент мав би підписати закон, оскільки й електронні петиції із скасування акцизу зібрали одна більше 38 тис. голосів, інша- понад 27 тис. Нардеп також пояснив, як новий закон може вирішити проблеми «пересічників»: «Частина автомобілістів, які мають авто на транзитних номерах і які не є старшими 2010 року, зможуть за приблизно 40% вартості поставити авто на українські номери. Інші машини, старші 2010 року, (а це велика проблема для наших кордонів), частину з них водії зможуть зможуть відвезти на площадки і поміняти авто на малолітражки чи дешевші, молодші 2010 року і поставити на укр.номери. Але питання з транзичиками не вирішиться. За різними цифрами їх близько 140 тис. (сумарно Закарпаття, Львів, Волинь). Тому ми із львівськими та волинськими депутатами будемо проговорювати і презентувати законопроект, який будемо подавати у разі підписання нинішнього «3251». Передбачається певна «амністія» машин, які мають певну кількість «пересічок». Всі машини будуть мати можливість розмитнюватися за законом 3251. Як наслідок, наступний законопроект , має шанси бути проголосованим у сесійній залі. У законопроектів будуть ще деякі запобіжники, щоб люди не купували авто на транзитних номерах».

Роберт Горват прогнозує, що при прийнятті таких законів український ринок наповниться нормальними європейськими машинами за півроку. А при середній ціні 5-6 тис. доларів українці зможуть завезти за рік 400 тис. авто. Підрахували приблизні надходження у бюджет - близько 200 млрд. податків у бюджет. Крім того повинні впасти у ціні нові авто -20-25%. «Важливі ці речі не тільки з матеріальної точки зору, але й з погляду на екологію в нашій країні. Наприклад, викиди у авто з екостандартом євро-5 у 25-30 разів чистіші, ніж у радянських»., - додав Роберт Горват.

Роберт Горват також пояснив переваги проголосованого і вже підписаного Президентом іншого законопроекту, який він ініціював, -№ 3046. Ним передбачено продаж б/у авто на спеціальних майданчиках. Автодилери, які зараз купують вживані авто змушені сплачувати ПДВ з авто, з якого вже сплачувалося ПДВ при купівлі. «3046 це закон, який каже: якщо людина прийшла продати авто платнику ПДВ, то ПДВ сплачується тільки з націнки. Це впорядкує торгівлю вживаними авто і виведе їх з базарів, з тіні. По- друге, банк, який хоче заробити кошти буде із задоволенням кредитувати купівлю авто, якщо буде договорів з авто дилером», - пояснює нардеп.

«Я не проти українського авто виробництва. Але цей виробник має бути конкурентно спроможним і продавати свої авто по всій Європі і всьому світу», - резюмував Роберт Горват.

Ставки акцизного податку на авто в Україні станом на 01.01.2016

Двигун

Об'єм двигуна

Ставка акцизного податку, Євро

 

нові

Зараз

3251

до 5 років

понад 5 років

до 5 років

понад 5 років

Бензиновий

до 1000 куб см

0,102

1,094

1,438

0,102

0,102

1000-1500 куб см

0,063

1,367

1,761

0,063

0,063

1500-2200 куб см

0,267

1,643

2,441

0,267

0,267

2200-3000 куб см

0,276

2,213

4,985

0,276

0,276

Понад 3000 куб см

2,209

3,329

4,985

2,209

2,209

Дизельний

до 1500 куб см

0,103

1,367

1,761

0,103

0,103

1500-2500 куб см

0,327

1,923

2,441

0,327

0,327

понад 2500 куб см

2,209

2,779

4,715

2,209

2,209

Податки прикупівлі авто складаються з:

М - мито(становить 10% від митної вартості, для авто з країн ЄС 9,1%)
А - акцизний податок, розраховується залежно від об'єму та типу двигуна Є/куб см
ПДВ - податок на додану вартість становить 20%
ЗПФ - збір до пенсійного фонду становить залежно від вартості авто без пдв:
3% -Вартість авто менша за 165 Прожиткових мінімумів (227370грн)
4% - Вартість авто від 165 до 290 Прожиткових мінімумів (399620 грн)
5% - Вартість авто більше 290 Прожиткових мінімумів (399620 грн)

Податки на авто нараховуються наступним чином:

М=Вартість авто*10%
А= Обєм двигуна*Ставка акцизу за куб см
ПДВ= (Вартість авто+М+А)*20%
ЗПФ= (Вартість авто+М+А)*3-5%
Податки= М+А+ПДВ+ЗПФ

Коментувати
Вміст цього поля є приватним і не буде доступний широкому загалу.