Закарпатський туризм пропонує H.A.S. - гостинність, привабливість та безпеку

Закарпатський туризм пропонує H.A.S. - гостинність, привабливість та безпеку

Програму Uzhorod HAS 2020 започаткували ужгородські підприємці спільно із Закарпатською туристичною організацією під час карантину.  Мета -- створити найкомфортніші та найпривабливіші умови для перебування туристів на території міста. А також дати поштовх туристичній сфері і використати час коронавірусної пандемії для інновацій та розвитку. Туризмознавці об’єдналися з підприємцями, які мають забезпечити традиційні сервіси і послуги для гостей міста та привабити їх знижками і всебічними програмами лояльності.Увсьому світі програмами підтримки туристичної галузі переймається держава. А програма Uzhorod HAS-- це, насамперед, приватна ініціатива мешканців міста, яка суттєво доповнює концепцію відповідальної подорожі.

Міста і регіони, які традиційно заробляли на туризмі, в цьому році зазнають величезних збитків. «Туристична галузь отримала виклик, з яким вона ще не зіштовхувалась. Ситуацію, в якій ми опинились у 2020 році, зможуть пережити тільки ті, хто вміє швидко пристосовуватись до нових реалій і знаходити шляхи подолання досі незнайомих викликів, - коментує нову ініціативу Федір Шандор, голова Закарпатської туристичної організації. -- Саме тому Закарпатська туристична організація ініціювала програму «Uzhhorod HAS 2020».

Коли почався карантин, бізнес зайнявся інтелектуальними пошуками

Започаткували ідею ужгородці Олександр Харківський та Олександр Бреза. «Програму створювали бізнесмени, які, коли почався карантин, зайнялися інтелектуальними пошуками. Це інноваційна програма у сфері туризму. Її появі посприяв коронавірус, що вніс свої корективи у туристичну галузь у всьому світі. Враховуючи це, потрібно було знаходити нові моделі для кожного міста, регіону, країни. Ускладнені умови подорожування спонукають ставитися до туристів  з особливою дбайливістю. І розглядати їх як додаткових рекламних агентів міста, - пояснює Олександр Харківський.  -  Турист їде не заради досвіду, а заради пам’яті. І сторона, яка приймає і знає всі особливості та родзинки регіону, може це забезпечити. 

В основі програми Uzhhorod H.A.S. лежить ідея розвитку Ужгорода, як туристичної дестинації (території, яка приваблює туристів). Відповідно, мета програми - це підвищити привабливість Ужгорода, як туристичного приймаючого центру».

Інноваційність програми, за словами Олександра, полягає в тому, що вона має у найбільш комфортній для туристів формі пов'язати між собою традиційні туристичні сервіси, програми лояльності від ужгородських підприємців та необхідні заходи безпеки під час карантину. Це модель взаємодії туристичних операторів, ужгородських підприємців та туристів.

Концепція програми репрезентується трьома словами: Hospitable (гостинність), Attractive (привабливість), Safety (безпека), початкові літери яких, утворюють слово H.A.S.

«Коли я говорю про гостинність, то перш за все маю на увазі повагу до гостя, до його культури і традицій. Відкритість і щедрість приймаючої сторони і, звичайно, турбота про здоров'я і безпеки, - додає Олександр Харківський. – HAS -- це не тільки «генетичний код» програми, це і бажане позиціонування Ужгорода».

 Особливий акцент, за словами ініціаторів, робиться на «відповідальну гостинність». Відома концепція «Відповідальної подорожі», яка була розроблена в рамках програми Всесвітньої туристичної організації (ВТООН) «Сталого розвитку туризму». Відповідальна подорож має на увазі повагу до навколишнього середовища, культури та місцевих общин. Відповідальна подорож націлена на стимулювання соціально-економічних вигод для всіх».

То що ж отримають туристи

«Для гостей нашого міста були розроблені окремі програми –сети лояльності. Кожен Set розрахований на певну групу туристів і містить особливий комплекс заохочень і мотивацій туристів, - пояснює Олександр Бреза. – «Silver Set» розрахований на короткотермінових туристів, що перебувають у місті менше 1 місяця. Його мета -- зменшити ризики і витрати туриста при ознайомленні з містом. А для гостей, які планують затриматися в Ужгороді понад 3 місяці -- пакет Gold Set, мета якого зменшити ризики і витрати на адаптування до нового місця проживання».

Для участі у програмі відбираються найкращі виробники, постачальники товарів і послуг Ужгорода.

 «Silver Set містить 8 спеціальних купонів на відвідування та подарунок від найкращих гастрономічних місць Ужгорода, 2 спеціальних купони на знижку для авторських екскурсій по місту, а також 2 бонусних купони на послуги таксі та обмін валют, сувенірну маску програми «Uzhhorod HAS 2020». Приймаюча сторона таким чином стимулює туристів до знайомства з повним переліком своїх родзинок, а турист при цьому, суттєво зменшує для себе витрати  на ознайомлення з новими товарами та послугами», - розповідає Олександр Бреза.

Олександр Харківський каже, що Ужгороду, так само, як і будь-якої компанії в своєму русі до клієнторієнтованості  доведеться пройти три стадії: розвинути якісний сервіс; вийти на рівень професійних сервісів; і зрештою стати центром обслуговування клієнтів. Саме так зараз позиціонуються кращі туристичні приймаючі центри: Париж, Венеція, Амстердам, Токіо, Сінгапур та ін. Для вирішення завдань програми, потрібна мобілізація всього ефективного бізнесу Ужгорода, який так чи інакше бере участь в обслуговуванні, прийомі і розміщенні туристів.

 

«Ми хочемо запропонувати компаніям, у яких вже є напрацьовані унікальні торгові пропозиції (УТП) або вже налагоджені якісний сервіс, участь в кластері програми Uzhhorod H.A.S. Крім цього, ми за участю інших фахівців з Києва, Львова та інших міст, розробили інструкції, протоколи та скрипти для співробітників закладів, які приймають і обслуговують гостей нашого міста. Таким чином, ми і будемо поширювати правила якісного прийому гостей, популяризувати і навчати їм наших партнерів.

Іннеса Ізай, директор туроператора по Закарпаттю Muse travel, який є учасником програми H.A.S. каже, що коронавірус на туристичні потоки повпливав, але люди все одно хочуть подорожувати і мають свої вимоги. Програма їх врахувала. «Це унікальний продукт: готове рішення для туриста, який приїхав відпочивати. Він отримує сет, в якому є вся інформація: що йому відвідати, що скуштувати, до яких партнерів звернутися за екскурсіями. Це дуже крута штука. Нам приємно, що ми представлені у цій програмі. Це такий ніби європейський подих на Ужгород», - коментує Іннеса.

За її словами, сучасний турист став дуже вибагливим і тому безпека та гостинність є ключовими моментами, які він оцінює у подорожах. «Зараз на першому місці звичайно безпека туриста, - додає директор. – І, щоб була гостинність, бо люди люблять оплачувати не тільки послуги. Тому ці ключові елементи мають бути в кожній туристичній дистинації, об’єкті».

Пакети «Silver Set» вже почали реалізувати через готелі міста, хостели та туристичні агенції. Олександр Бреза каже, що програма не тільки опікується туристами, але й  мобілізує підприємців надавати кращий сервісі, кращій послуги. А це у свою чергу покращує привабливість міста як туристичної дестинації.

 Через кілька тижнів стартує наступна програма лояльності «Gold Set».  Ініціативою зацікавилися вже у Києві та Львові, планується, що до програми вони приєднаються до кінця цього року, а з наступного року – й інші міста України.

Ірина Бреза

«Матеріал опубліковано в рамках програми Media Emergency Fund, яку реалізує Львівський медіафорум, за фінансової підтримки National Endowment for Democracy (NED). Погляди авторів цього матеріалу не обов'язково збігаються з офіційною позицією NED»

 

Loading...

Додати новий коментар

Вміст цього поля є приватним і не буде показаний.
CAPTCHA
Питання для відсіювання автоматичного коментування.
Введіть відповідь на питання