Новини

Вже у грудні можна буде побачити світло в кінці Бескидського тунелю

Перший етап нового Бескидського тунелю, який споруджують за 30 метрів від діючого, повинен бути завершений вже у грудні цього року. Бракує ще 71 метр для того, щоб дістатися закарпатського боку. Тунель – другий за довжиною в Україні - почали прокладати з Львівщини , підриваючи гірську породу вибухівкою.

Прокладають тунель австрійським методом. Щодня закладають близько 400 кг вибухівки. «Оскільки ми працюємо всього за 30 метрів від старого, слідкуємо, щоб не порушити цілісність сусіднього тунелю, тут необхідна ювелірна робота. Тому у нас працюють одні з найкращих спеціалістів тунелебудування України,  – коментує Анатолій Ланін, представник організації-підрядника ЗАТ "Інтербудтунель" – Після підриву 5-6 годин вивозимо гірську породу, близько 350-360 кубів. Опісля кріпимо армованими арками, бетоном, встановлюється гідроізоляція, здійснюється армування тунелю. Потім ще монолітний бетон товщиною десь 60 см. Така потужна «сорочка», 100 років гарантії. Ми сподіваємося, що більше 1000 простоїть».

Після першого етапу буде здійснено ще вісім. Саме будівництво повинне завершитися у жовтні 2017 року. Нинішній тунель діє вже 129 років. Спеціалісти кажуть, що саме через його аварійний стан Укрзалізниця вирішила будувати новий. Взимкутунель обростає бурульками, бо через гірську породу просочується вода, їх збивають, що спричинює негативні наслідки.

Анатолій Ланін дивується, як більше 100 років тому люди могли будувати такі об’єкти. Адже не використовувалась вибухівка( а гірські породи дуже міцні), не було такої як сучасна техніки.

Новий тунель матиме утричі більші габарити: висота-11 м, ширина- 12 м. Складатиметься з двох шляхів, тоді як старий –  тільки з одним шляхом. Збільшиться пропускна спроможність, у тому числі і вантажних поїздів.

На будівництві, яке повністю автономне, працює 300 робітників з кількох різних організацій. Всі роботи цілодобово контролюються австрійськими спеціалістами.

У тунелі збудують 49 ніш, 12 камер, а також 3 аварійні ходи, які будуть з’єднані зі старим об’єктом. Протяжність тунелю має скласти 1822 метрів (1764 м без порталів).

Вартість проекту – 102 млн.євро. Кошти виділяє ЄБРР та частково Укрзалізниця, яка є замовником робіт.

Редакція дякує за організацію поїздки на Бескидський тунель Ф.Харуті, співголові Асоціаціїєвропейської спілки транспортників України.

 

Коментувати
Вміст цього поля є приватним і не буде доступний широкому загалу.