Новини

В Ужгороді нове «радіо» — двоє креативних хлопців створюють подкасти хорошого настрою

Власний проект UzhTalk show запустили двоє ужгородців – Валтер Волфсбергер та Олег Репецький. Інженер-програміст Валтер наразі працює в університеті, а міжнародник Олег має досвід роботи на УКВ-радіо. Третій із своїх подкастів, або цифровий медіа-файл, який розповсюджується в Інтернеті й може нагадувати радіо-шоу, звукову виставу, містити інтерв'ю, лекції чи будь-що інше, вони записали в одній із навчальних аудиторій УжНУ. Хлопці розповідають, що їхня студія може вміститися у звичайний рюкзак, а найважливіша умова під час запису – це тихе приміщення й відповідний настрій. Тож про те, як, чому й для кого ужгородці створюють унікальні подкасти – у розмові з учасником проекту Валтером Волфсбергером.

- Звідки сама ідея проекту, на яку аудиторію він розрахований?

- Ідею можемо вважати спільною. У всьому світі подкасти вже давно розповсюджуються мобільними пристроями. Формат випусків такий, що користувач скачує собі файлик, після чого може прослухати його будь-коли: у маршрутці, на ранковій пробіжці, готуючи собі їжу. Проект почався як експеримент, у дусі «а чи вийде в нас». Зрозумівши, що виходить дуже непогано, і назріває хороша аудиторія, вирішили продовжувати.

Найбільший відсоток нашої аудиторії становлять студенти та молодь. Серед них є чимало активних людей, яким буде цікавою тематика наших випусків, а також ті, що можуть потрапити до нашого подкасту у ролі гостя. Ми готові порушувати теми, цікаві для наших слухачів, і реагувати на їхні побажання.

- Як обираєте теми для випусків?

- Теми формуються відповідно до гостя, завжди є резон запрошувати людей, які мають за плечима цікавий досвід і можуть ним поділитися. Крім того, завжди орієнтуємося на те, що буде цікаво нашому слухачу - інтернет-тренди (бо нас слухають через мережу), гарячі новини та всілякі цікаві штуки. У формуванні тем беруть участь всі учасники кожного випуску. Зазвичай це обговорюємо в он-лайн-форматі.

- Скільки часу займає підготовка одного подкасту?

- Підготовку умовно розбиваємо на такі частини: підбір гостя, вибір зручного дня, місця запису, власне запис, підготовка до публікації. Враховуючи, що працюємо з сучасним обладнанням, можемо записати випуск у будь-якому, достатньо тихому місці. На формування 40 хвилин матеріалу зазвичай записуємо півтори-дві годинки живої мови. Найбільше часу йде на монтаж, підготовку та публікацію. На це витрачаємо й декілька днів.

- Яка частка імпровізації у випуску, чи тут навпаки - все за сценарієм?

- (Посміхається) Не хочеться розкривати фірмового секрету, та працюємо ми переважно повністю наживо. Єдине, що у нас є завчасно - короткий план випуску, головні питання, та ті тези, які кожен підготував самостійно. Подкасти зазвичай виготовляються у більш «живому» форматі, ніж стандартні радіопрограми. Тут можна дозволити собі не погодитися з колегою, пожартувати, і спілкуватися у більш неформальній атмосфері. Тому записи мають своєрідний, «домашній» відтінок, і сприймаються аудиторією швидше як розвага, ніж відносно сухі інформаційні випуски, які наразі є на радіо.

- Де знаходиться ваша «творча лабораторія»?

- Зазвичай для запису нам потрібне наше звукове обладнання та ноутбук. Отже, основну частину «студії» можна вмістити у звичайний рюкзак. По-суті, ми можемо записувати випуск будь-де, єдина умова, щоб навколо було не багато фонового шуму. Наразі - частіше запрошуємо гостя до Олега в гості, й у домашній атмосфері, попиваючи смачного чаю, і відбуваються записи. Останній випуск робили у стінах зеленого корпусу колишнього ЗакДУ. Там є приміщення, у яких тихо, і я, одразу по закінченню робочого дня приступив до запису.

- Наскільки подкасти перспективні у межах Закарпаття?

 - Цей формат - дуже зручний для прослуховування. Особливість Закарпаття в тому, що молодь дуже добре знає одне одного. Уже неодноразово звичайна згадка імені нашого гостя викликала інтерес у потенційних слухачів. Але ми не обмежуємося аудиторією тільки нашого краю, вже маємо регулярних слухачів зі Львова, Києва, та навіть Сполучених Штатів. Звісно, в майбутньому ми не хочемо зупинятися тільки на Закарпатті, але у будь-якому випадку, випуски завжди будуть мати в собі затишні нотки нашого краю.

- Чи думаєте над просуванням продукту, і, взагалі, чи потрібна для подібних речей реклама? 

- Чесно кажучи, поки працюємо на себе - покращуємо якість, зростаємо як творчо, так і технічно. Наразі вийшли на непоганий рівень, тому і почали просувати себе в соціальних мережах. Взагалі, радію нашій аудиторії на Facebook. За посиланням facebook.com/Uzhtalk можете перевірити самі, що ми подобаємося виключно кльовим людям.

- Які теми можна буде почути в UzhTalk найближчим часом?

 - Не розкриваючи інтриги підкажу, що в планах випуски з популярними блогерами, чемпіонами України з цікавих видів спорту. Також будуть підказки, як зменшити ціну подорожей по світу, які конференції, тренінги відвідати, як з користю повести залишок літа. З наступного випуску плануємо запустити невеличку вікторину із загадковим призом, щоб підтримати наших активних слухачів. А взагалі, хочеться зробити подкаст більш інтерактивним і максимально залучити слухача як наявного, так і потенційного.

 

Наталія Каралкіна

 

Усі три випуски подкастів нового творчого проекту ужгородців можна послухати за наступним посиланням http://uzhtalk.tumblr.com/

 

 

Коментувати
Вміст цього поля є приватним і не буде доступний широкому загалу.