Новини

В Ужгороді може знову подорожчати громадський транспорт

Перевізники скаржаться на малі зарплати і вимагають підвищити вартість проїзду в громадському транспорті в Ужгороді.

Вартість проїзду маршруткою в Ужгороді, за розрахунками перевізників, має становити 2,50 гривні, а за пасажиро-кілометр міжміських і приміських перевезень – 30 копійок з ПДВ. Потреба в підвищенні тарифів не просто назріла, а перезріла, переконували голова обласної Асоціації перевізників «Закарпатавтотранс» Олександр Воронін, директор ПАТ «Ужгородське АТП-12107» Володимир Козун та голова Асоціації перевізників  Ужгорода Олексій Куля під час конференції.

Проблема, скаржаться транспортники, в самому підході до питання: складові тарифу, як от вартість пального, запчастин тощо, не регульовані, зате вартість проїзду фіксована, і змінити її можна тільки після погодження з органами влади, яке триває щонайменше 4 місяці.

Олександр Воронін наголошує: «У документі, що регламентує ціноутворення, чітко зазначено: якщо вартість пального зросла на 10%, тариф можна піднімати. Де-факто ж хоч із часу останньої зміни вартості квитків пальне подорожчало на 190 відсотків, люди досі їздять, як і раніше. А ще ж треба врахувати величезну кількість пільговиків – їх регулюють аж 27 Законів України! Держава компенсує 65 копійок за пасажира на міському маршруті, на приміському – 6,2 грн. на місяць. Виходить відсотків 10-15 від затрат».

Володимир Козун у свою чергу наголосив: перевізники подали пропозиції до ОДА та міськради щодо збільшення вартості проїзду в приміських та міських автобусах, але по області, наприклад, погодження проходить вже півроку й досі не завершене. 

Олексій Куля для наочної аргументації навів такі дані: у грудні минулого року, коли востаннє мінялися тарифи в Ужгороді, кубометр скрапленого газу коштував 4,32 гривні, тепер – 6,60. Це для кожної маршрутки до 120 гривень втрат на день. На дизель, відповідно, ціни помінялися з 7,20 до 10,130 і втрати становлять до 180 грн. на день для автобуса. І подібні порівняння можна навести й по запчастинах, мастильних матеріалах тощо. Рейси стають дедалі більш нерентабельними, у підсумку за 2 останні роки в обласному центрі не було куплено жодного нового автобуса! Водії, які пропрацювали по 10 років на маршрутах, почали звільнятися через мізерну зарплату. 

Перевізники кажуть: вони розуміють, що зарплати в українців не надто високі, але й транспортна галузь свої резерви вичерпала, - повідомили в прес-центрі «Закарпатської Правди».

Коментувати
Вміст цього поля є приватним і не буде доступний широкому загалу.