Новини

У Мукачеві на день зменшать залежність людини від автомобіля

У Мукачеві з 16 по 22 вересня провадиться Європейський тиждень мобільності. Завершуватиме його акція «Я сьогодні без машини», якою передбачено закриття на день однієї з міських вулиць, щоби продемонструвати, як можна зменшити залежність людини від автомобіля.

Як відомо, дорожній рух має трьох учасників: пішохода, велосипедиста і водія автівки. Останніми роками через збільшення на вулицях міст автомобілів перших двох значно посунуто на міські узбіччя. Водії машин все частіше вважають вуличні тротуари своєю територією. Тому мукачівська міська влада на прохання жителів нещодавно запровадила у центральній частині Мукачева огороджену пішохідну зону, а тепер радо відгукнулася на ініціативу громадської організації «Велобайк Мукачево» щодо проведення «круглого столу» у міській ратуші, загальноміського велопробігу вулицями міста, виставки-ярмарку велосипедного обладнання, конкурсу дитячого малюнку на асфальті, акції "Я сьогодні без машини".

Місто над Латорицею ще не забуло свої традиції масового використання жителями велосипедів у щоденному пересуванні. Як згадка про це, поблизу входу в ратушу залишилася велостоянка, якою й тепер залюбки користуються городяни. Раніше у Мукачеві такі вуличні пристрої регулярно влаштовувалися біля значних громадських закладів масового користування: поліклініка, лікарня, кінотеатр, ринок, стадіон та інші. Потім вони зникли, залізо просто викрали на металолом. Люди їздили велосипедами на роботу. На «Мукачівприладі» існувала для цього спеціальна велика велостоянка.

Сьогодні великі міста України потерпають від автомобільних заторів. Це призводить до збільшення шкідливих викидів в атмосферу, високої аварійності, погіршення здоров’я населення, надмірного рівня шуму. У сусідніх європейських містах ця проблема вирішується наступним чином. Міська вулиця передбачає розширений тротуар, який має спеціально позначені доріжки як для пішоходів, так і для велосипедистів. Натомість автостоянки влаштовуються не за рахунок тротуарів, а в спеціальних місцях біля вуличних доріг.

Нам треба тільки навчитися під час нового планування і реконструкції міських вулиць застосовувати європейські норми. Вони давно діють як в Угорщині, так і в Словаччині, Польщі та інших країнах Євросоюзу. Чи готові українські норми містобудування і місцеві архітектори до подібних змін?

Як сказала один із організаторів тижня мобільності Леся Лойко, колись машини почали їздити тими доріжками, які раніше належали велосипедистам. Тепер настала черга віддати борги екологічному виду пересування. А міський голова Мукачева Золтан Ленд’єл наголосив, що цей велопробіг не несе спортивного характеру. Він організований з метою пропаганди здоров’я, культури та екології. Тому сильніший повинен допомагати слабшому, і всі разом фінішувати.

Участь у велелюдному заході взяли команди інвалідів-візочників, міськвиконкому, учнів середніх шкіл, Центру туризму, екскурсій та краєзнавства учнівської молоді, студентів профтехучилищ, МДУ, товариства «Велобайк Мукачево», Епіцентру, словацьких представників та організації «Форза».

Олексій Філіппов, спеціально для Zaholovok.com.ua

На фото: початок велопробігу перед ратушею

Коментувати
Вміст цього поля є приватним і не буде доступний широкому загалу.