Новини

Цьогорічна вступна кампанія буде особливою, – ОПОРА

7 липня Закарпатське представництво громадянської мережі ОПОРА на чолі з головним координатором Володимиром Феськовим провело прес-конференцію. Темою розмови стали підсумки ЗНО та вступ-2015.

ОПОРА спостерігала за проведенням ЗНО у 35 пунктах тестування по всій області. Серед них Виноградів, Хуст, Перечин, Великий Бичків та інші. А з 12 предметів тестування були обрані для спостереження 4 сесії – з української мови та літератури, англійської мови, математики та історії України.

 Громадське спостереження за зовнішнім незалежним оцінюванням вже втрачає сенс, бо проводиться восьмий рік та система в цілому відпрацьована і налагоджена. Але так як проводяться реформи в усіх галузях, то не оминути й освіту. Цьогорічне ЗНО зазнало ряд суттєвих змін, тому потребує аналізу ефективності нововведень. І серед них:

  1. Поглиблений та базові рівні. З української мови та літератури і математики є можливість вибрати два рівні. Вищим навчальним закладам це потрібно для аби відібрати сильніших абітурієнтів. За даними Громадянської мережі ОПОРА всього лише 8 закладів освіти скористалися такою можливістю.
  2. Так як українська мова та література є обов’яковим, то був зроблений логічний крок – ті, хто не набрав мінімальну кількість балів у подальших сесіях участі не бере. Це економить бюджетні кошти й інші ресурси та завдяки меншій кількості учасників якісніше провести наступні тестування.
  3. Відміна ДПА. Всі випускники зобов’язані складати ЗНО з української мови та літератури і це, відповідно, замінило ДПА. Та якщо раніше через велику кількість учасників сесію розділяли на два дні то зараз все відбувається в один тур. Цей етап є досить складним, адже потрібно відразу прийняти всіх випускників області та задіяти вдвічі більше персоналу.
  4. Визначення «Порогового балу». «Пороговий бал» - мінімальна кількість (сума) тестових балів зовнішнього незалежного оцінювання з певного предмету, отримання яких надає абітурієнту право участі в конкурсному випробуванні при вступі..У кожному центрі оцінювання створено експертні групи з кожного предмету. Їх завдання – оцінити скільки учасників з мінімальним рівнем знань зможе скласти тест; на скільки питань зможе відповісти слабенький учасник. Друге питання – скільки учасників не складуть тест(кількість від загалу у відсотках). Та в кінці визначити мінімальний бал для проходження тесту.

Володимир Феськов наголошує: «Це показало, оголило рівень знань учнів міських та сільських шкіл, що має суттєву різницю.У підсумку Закарпатська область стоїть останньою у рейтингу попередніх результатів зі всієї України».

Та не дивлячись на шквальну критику та активне обговорення цьогорічних змін, ОПОРА вважає навпаки – це підвищило рівень проведення та оцінювання ЗНО та показало існуючі проблеми, в тому числі і в якості середньої освіти.

На думку громадянської мережі із загальної кількості є три найголовніші нововведення: 1 – утворення загального балу у рейтинговому списку, 2 – запровадження системи пріоритетності (рейтингування), 3 – систематизація рекомендування на місця державного замовлення.

А зараз детальніше. Цьогоріч загальний бал формується не звичайним додавання усіх результатів та максимумом вважається 210 балів, які утворюються з таких частин 3 коефіцієнти предметів (коефіцієнт відповідає відсоткам), 10% атестат та 10% за відвідування підготовчих курсів або призові місця в олімпіадах та МАН. Та кожен ВНЗ сам визначає коефіцієнти та за атестат поставити менший коефіцієнт (відсоток), тобто їм Ваш атестат не цікавий.

При подачі заяви про вступ до університету абітурієнт повинен покласти пріоритет, де 1 – найвищий пріоритет та 15 – найменший. Далі єдина електронна база з питань освіти вираховує загальний бал згідно коефіцієнтів та надає місце в рейтинговому списку. Після закінчення подачі документів та формування рейтингу електронна система подає список абітурієнтів, які рекомендовані на місця державного замовлення . Враховується пріоритетність та наявність оригіналів.

Тому цієї вступної кампанії абітурієнтам потрібно серйозно й свідомо підійти до вступу. Оцінити власні сили та бали, вигідно розподілити їх, де більші коефіцієнти. Але варто не забувати й інші фактори – сімейні обставини, фінансові можливості проживання в іншому місті та інші. А також, чітко вивчити умови вступу до університету, бо з наданням автономності університетам певні пункти можуть відрізнятися, але в межах визначених Міністерством освіти.

Наталія Куськова, студентка відділення журналістики УжНУ

Коментувати
Вміст цього поля є приватним і не буде доступний широкому загалу.