Новини

На Закарпатті триває навчення прийомних батьків

Важливим елементом якісного функціонування прийомних сімей і дитячих будинків сімейного типу є навчання прийомних батьків й батьків-вихователів для підвищення їх виховного потенціалу.


Тому днями Закарпатський обласний центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді провів два триденні навчальні семінари для прийомних батьків та батьків-вихователів. З 18 по 20 березня у місті Тячів такі навчання проведені для батьків із Тячівщини, Рахівщини та Хустщини, а 16-17 та 23-24 березня навчання в Ужгороді пройшли батьки із Ужгородщини, Перечинщини та Великоберезнянщини.

Директор Закарпатського обласного центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді Наталія Романюк зазначає:

“Коли вперше потенційні прийомні батьки та батьки-вихователі чують про те, що ставши прийомною сім’єю чи дитячим будинком сімейного типу, їм необхідно буде кожні два роки проходити навчання з метою підвищення виховного потенціалу, то зазвичай вони відносяться до цього скептично, з посмішкою. Та коли створюються такі сім’ї, то проходження таких навчань стає вже для них потребою. Прийомне виховання – це не простий процес, особливо для самих батьків, адже влаштування на виховання у сім’ю дитини-сироти чи дитини, позбавленої батьківського піклування, змінює кардинально життя родини: взаємовідносини між чоловіком і дружиною, змінюються стосунки з сусідами та родичами. Зазвичай діти, влаштовані у сім’ю, мають життєвий досвід та життєві звички, сформований характер. Для виховання таких дітей батькам замало життєвого досвіду або власного досвіду виховання дітей. Розуміння цього найчастіше приходить у процесі функціонування такої сім’ї, коли у батьків виникає безліч питань стосовно виховання дітей. Тому завжди поруч з такими сім’ями – працівники центрів соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, які здійснюють соціальний супровід прийомних сімей та дитячих будинків сімейного типу. А обласним центром СССДМ періодично для прийомних батьків та батьків-вихователів організовуються навчання як з метою підвищення їх виховного потенціалу, так із метою профілактики емоційного вигорання”.

Професійні тренери, психологи та залучені спеціалісти за допомогою інформаційних повідомлень, рольових ігор, дискусій, аналізу ситуацій вдосконалюють вміння прийомних батьків щодо налагодження стосунків у сім’ї на засадах партнерської взаємодії, взаєморозуміння, поваги і любові, організації змістовного дозвілля, збереження та розвитку виховного потенціалу. Упродовж навчань учасники вже із певним досвідом функціонування сімей розглядають роль прийомної сім’ї й дитячого будинку сімейного типу в процесі соціалізації дитини-сироти та дитини, позбавленої батьківського піклування по-новому.

Регіональний тренер Микола Трофименко запевняє, що цього разу рольові ігри та робота у малих групах принесла бажаний результат. Батьки були активними та відкритими, готовими до співпраці й усвідомлювали відповідальність щодо виховання дітей у родині.

Вдоволені взаємодією у групі і психологи Олександр та Андріана Кацьори, які зазначають, що разом з батьками їм вдалося розглянути та обговорити проблемні ситуації, які виникають в житті сімей та знайти психолого-педагогічні методи їх вирішення. Батьки глибше зрозуміли можливості вирішення проблемних питань, які виникають у процесі виховання дітей, дитячу психологію та принцип командної роботи.

Загалом протягом трьох місяців 2015 року Закарпатським обласним центром соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді було організовано та проведено чотири навчання для прийомних батьків та батьків-вихователів, на яких підвищили свій виховний потенціал 55 батьків, констатує Наталія Романюк, - пише прес-служба Закарпатської ОДА. 

Коментувати
Вміст цього поля є приватним і не буде доступний широкому загалу.