Майже для половини українців (47%) улюбленим новорічним святом є Новий рік, для 41% - Різдво, ще 5% відзначили День Святого Миколая, 3% - Старий Новий рік. 2% не подобається жодне новорічне свято, не визначилися – 3%. Такими є результати дослідження, проведеного Соціологічною групою «Рейтинг» у грудні 2015 року.
Новий рік значно більше люблять на Сході, Півдні і Донбасі, Різдво – переважно на Заході, в Центральному регіоні однаково люблять як Новий рік, так і Різдво.
Що молодші та освіченіші респонденти, то більша їхня прихильність до Нового року. Також це свято більш улюблене для мешканців міст та російськомовних респондентів. Натомість Різдво відзначатимуть більше мешканці сіл, а також україномовні респонденти.
65% опитаних українців мають традицію дарувати подарунки на День Святого Миколая, водночас третина такої традиції не мають, 1% - не знають такого свята, 3% - не визначилися із відповіддю.
Що далі на Південний Схід, то менше дотримуються традиції дарувати подарунки на це свято. Найбільше його прихильників на Заході (94%), найменше – на Донбасі (26%). Також більшою мірою схильні підтримувати дану традицію жінки, молодь та україномовні респонденти.
46% опитаних збираються ставити вдома на Новий рік живу ялинку, 28% - штучну, 12% - обмежаться новорічною композицією. 14% не збираються ставити ані ялинку, ані новорічну композицію. Це, переважно, люди старшого віку, а також респонденти з нижчими доходами. За останні 4 роки кількість тих, хто обирає живу або штучну ялинку, збільшилася на 2% і 5% відповідно. Натомість прихильників новорічних композицій і тих, хто відмовляється від новорічного декору, стало дещо менше.
Традиція ставити живу ялинку більш поширена на Заході, серед мешканців сіл, молоді, а також респондентів з вищими доходами. Штучні ялинки більш популярні на Донбасі та серед міських жителів.
Довідка.
Аудиторія: населення України від 18 років і старші
Вибірка репрезентативна за віком, статтю, регіонами і типом поселення.
Вибіркова сукупність: 2000 респондентів
Особисте формалізоване інтерв’ю (face-to-face)
Помилка репрезентативності дослідження: не більше 2,2%
Терміни проведення дослідження: 27 листопада - 5 грудня 2015 р.