Новини

"Закарпатгаз" провів публічний відбір проб газу

ПАТ «Закарпатгаз» ініціювало проведення публічного аналізу якості природного газу, що надходить до споживачів Закарпатської області, а також продемонструвало герметичність маршруту проходження блакитного палива від магістрального газопроводу високого тиску до кінцевого споживача.


До споживачів Закарпатської області природний газ транспортується магістральними газопроводами високого тиску ПАТ «Укртрансгаз». Згодом він потрапляє до системи розподільних мереж «Закарпатгазу», де на спеціальних газорегуляторних пунктах (ГРП) його тиск понижується до середнього та низького. На цьому етапі здійснювати будь-які технічні маніпуляції з паливом неможливо, адже система розподільних газопроводів є герметичною, і втручання в її роботу може призвести до аварії або вибуху.

«У мережах газ постійно знаходиться під тиском. Сьогодні ми побачили весь маршрут – від магістральних газопроводів, газорозподільних станцій до газорозподільних пунктів і, нарешті, до кінцевого споживача, - коментує головний інженер Ужгородського відділення ПАТ «Закарпатгаз» Богдан Библик. Присутні переконалися: впливати на якість газу на етапах транспортування і розподілу неможливо. Будь-яке втручання в роботу мереж може мати трагічні наслідки».

Для перевірки якості блакитного палива газова компанія забезпечила проведення позачергового відбору проби у побутового споживача – мешканки Ужгорода. ПАТ «Закарпатгаз» залучило до експертизи незалежних фахівців з лабораторії державного підприємства "Івано-Франківський науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації". Результати аналізу незалежні експерти обіцяють надати вже за декілька днів.

«Якість природного газу, який поставляється споживачам Закарпатської області, постійно контролюється. Ми щотижнево публікуємо інформацію про його компонентний склад та калорійність на корпоративному сайті компанії та щомісячно - у газеті "Новини Закарпаття". Протоколи аналізу проб газу, відібраного сьогодні, під час прес-туру, ми обов'язково оприлюднимо і опублікуємо на нашій сторінці у мережі інтернет», - розповідає фахівець із зв’язків з громадськістю та пресою ПАТ «Закарпатгаз» Юрій Ломакін.

Нарікання споживачів щодо якості газу найчастіше пов’язані зі зміною його кольору під час горіння. Фахівці газових компаній наголошують, що червонувато-жовте забарвлення язичків свідчить не про погану якість газу, визначити яку «на око» неможливо, а є ознакою його неповне згоряння. В такому випадку потрібно забезпечити достатню кількість кисню у приміщенні, викликати фахівців для прочистки газових пальників та налаштування газоспоживаючого обладнання.

Розвіяти сумніви споживачів щодо якості газу допоможе запровадження системи оплати за спожитий газ не за обсягом використаного ресурсу – у кубометрах, а з врахуванням його калорійності, коли споживач буде сплачувати за одиницю енергії – кіловат-годину, як це давно робиться в Європі. Відповідні зміни на ринку вже плануються держрегулятором НКРЕКП. Зокрема, в оприлюдненій Постанові № 84 від 26.01.2017 р. «Про затвердження змін до деяких постанов НКРЕКП щодо запровадження на ринку природного газу використання одиниць енергії» передбачено, що разом з кількістю спожитого в кубометрах газу, в рахунках буде вказано обсяг використаного ресурсу в енергетичних одиницях, тобто кіловат-годинах (кВт/год), гігакалоріях (Гкал) та мегаджоулях (МДж/м3).

Коментувати
Вміст цього поля є приватним і не буде доступний широкому загалу.