Новини

У Чопі стоять 166 вагонів із деревиною на експорт

На сьогодні (3.06) на прикордонних залізничних станціях «Батєво» та «Чоп» накопичилося 166 вагонів із деревиною, готовою до відправки на експорт.

Усі вагони завантажені в інших областях України (насамперед Львівщині) паливною деревиною, тобто дровами. Закарпатська митниця не оформляє ліс на вивезення, оскільки голова ОДА Геннадій Москаль своїм розпорядженням обмежив розміри експортованих дров максимум одним метром.

– Значна частина вагонів із лісом, що застрягли на Закарпатті, належить росіянам, – повідомляє Г.Москаль. – Ми з’ясували дані щодо однієї з компаній. Це «Woodsources.r.o.», зареєстрована в 2013 році в Празі (Чехія), а в 2015 – й на Закарпатті. Засновники та керівники – двоє громадян Росії, які постійно мешкають у Чехії, та двоє громадян Росії, мешканців м. Можайськ Московської області.

Основні види діяльності – виготовлення виробів із дерева, пробки, матеріалів для плетіння, виготовлення паперу та картону. Після того, як Євросоюз запровадив проти Росії санкції, росіяни взялися вивозити за кордон український ліс. Оскільки розмір паливної деревини на експорт не обмежений законодавством, під виглядом дров (або разом із ними) в Чехію вивозиться ділова деревина. Яка потім переправляється партнерам «Woodsources.r.o.» на підприємства Австрії та Румунії. Фактично росіяни вивозять український ліс на експорт, а українці заради наживи активно їм у цьому допомагають. Щоб припинити цю схему, необхідно внести зміни в митне законодавство й обмежити розмір експортованих дров 1-м метром – саме такі параметри діють при продажу дров населенню на внутрішньому ринку. Ці зміни давно назріли, вони допоможуть, по-перше, зменшити вирубку лісу в Карпатах, про нищівний характер якої всі говорять, а, по-друге, припинити фактичне фінансування українцями російського бізнесу.

Коментувати
Вміст цього поля є приватним і не буде доступний широкому загалу.