Учора, 30 жовтня, в Закарпатській обласній філармонії відбулись відразу дві унікальні події – виступ відомого італійського скрипаля Давіде Алонья та світова прем’єра симфонії «Світ» молодого китайського композитора доктора Ман-Чінг Ю.
Вибагливі ужгородські слухачі та поціновувачі музичного мистецтва із великим захопленням сприйняли світову класику у виконанні симфонічного оркестру, що наважився виконати добре відомий твір – симфонічну сюїту «Пер Гюнт» норвезького композитора Едварда Гріга. У виконанні закарпатських музикантів прозвучали 4 частини сюїти, написаної композитором у 1876 році за мотивами п’єси Генріка Ібсена.
Не менше зацікавлення викликав у публіки виступ італійського скрипаля Давіде Алоньї. Візит до Ужгорода всесвітньовідомого музиканта став можливим за підтримки концертно-продюсерського центру «Individualis», президентом якого є відомий український скрипаль -- Остап Шутко. У виконанні Алоньї та симфонічного оркестру прозвучав скрипічний концерт e-moll Фелікса Мендельсона.
Проте справжньою кульмінацією свята симфонічної музики в Ужгороді стала світова прем’єра симфонії №2 для хору, солістів та симфонічного оркестру 32-річного китайського композитора Ман-Чінг Ю. Ужгород став четвертим містом в Україні, де відбувались прем’єри творів композитора з Банкоку. За останні кілька років його експериментальна музика звучала у Луганську, Чернівцях та Одесі.
Симфонія складається з двох частин: «До саду світ» (на слова Вольта Вітмана) та «Світ Бога» (на слова Едми Вінсент Мілей). Дивовижне поєднання діатонічної та хроматичної музики – це філософські роздуми композитора про створення світу, стосунки людини та Бога та своєрідна сатира на сучасну руйнаційну діяльність людини. Колорит твору посилювали спецефекти – кольорові світлові вібрації, що характерне для виконання музики Ман-Чінг Юна.
Робота над симфонічним твором, у виконанні артистів Закарпатського народного хору, симфонічного оркестру та солістів – Олександра Товта, Яни Садварі, Василини Голянич та Ольги Свиди й тривала близько півтора місяці. За словами художнього керівника та головного диригента Державного заслуженого закарпатського народного хору Наталії Петій-Потапчук – це цінний досвід співпраці двох великих колективів обласної філармонії у роботі над сучасним твором, який написаний лише у 2011 році.
Оксана Гаврош, для Zaholovok.com.ua