Новини

Жителі Ракошина вимагають побудови об'їзної дороги

Про Мукачівське село Ракошино неодноразово згадували як місцеві, так і всеукраїнські ЗМІ.

Проте у більшості випадків про цей населений пункт говорили через велику кількість ДТП, які тут регулярно трапляються протягом десятиліть. А цього тижня Ракошино взагалі згадували чи не щодня. Причиною такої зацікавленості є траса Київ-Чоп, яку кілька днів тому перекрили місцеві жителі.

30 років тому було прийнято рішення зробити об’їзну дорогу. Селяни зраділи: нарешті зможуть спокійно переходити дорогу, відпускати дітей гратися на вулицю та, найголовніше, не бути свідками або ж учасниками жахливих аварій. Але радість швидко пройшла, коли жителі Ракошина зрозуміли, що об’їзна дорога – це лише обіцянки. З року в рік влада говорила, що незабаром розпочнеться будівництво шляху, але тільки на словах воно й почалося.

Нещодавно в Україні була знакова подія – Євро-2012. Саме тоді наші автошляхи почали ремонтувати, щоб показати всій Європі, що українські дороги нічим не гірші за угорські, польські чи німецькі. До початку чемпіонату обіцяли зробити і об’їзну дорогу в Ракошині. Навіть навезли для цього гори щебені з одного боку села, а з іншого – глини. Здавалося, що тепер почнуться будівельні роботи й незабаром вантажівки їхатимуть не через населений пункт, а новою об’їзною дорогою.

Зараз 2014 рік. Євро-2012 закінчилося ще 2 роки тому. Тоді ж закінчилося так і не почавшись будівництво об’їзної дороги.

Сільський голова Василь Коштура вже неодноразово звертався до районної та обласної влади з проханням розпочати будівництво об'їзної дороги, адже в селі міжнародна траса забрала вже не одне життя. Проте у відповідь він чув лише «Нема коштів». 

За ці роки називали різні суми необхідні для будівництва: колишній голова Закарпатської обласної держадміністрації Олександр Ледида говорив, що потрібно 20 мільйонів гривень, директор ДП «Закарпатський облавтодор» Іван Горба казав, що треба аж 230 мільйонів, а начальник Служби автомобільних доріг у Закарпатській області Василь Маркович взагалі називав суму у 300 мільйонів гривень. І вже не один керівник області обіцяв взятися за будівництво об’їзду, але поки що необхідні фінанси на дорогу ніхто не виділяє, або ж виділяє, та вони, чомусь, не доходять. А тим часом щороку в селі гинуть десятки людей.

Та це лише одна сторона медалі. Є й інша. Для того, аби зробити об’їзну дорогу необхідно викупити у селян десятки городів. Деякі ділянки вже викупили за ринковою ціною, що на той час становила близько 54 грн. за метр квадратний. Зараз же від ракошинців землю хочуть купити за смішну ціну – 5 грн. за метр квадратний. Саме так оцінили землю експерти. Хоча ринкова ціна більша у кілька разів. Люди жаліються, що за один урожай зароблять більше грошей, ніж продавши свої городи. А в автодорі ще й погрожують селянам, мовляв, якщо не продасте ділянки за такою ціною, то подамо на вас до суду. Колись цю проблему обіцяв вирішити Віктор Балога, але результатів поки що нема ніяких.

Крім городів доведеться пожертвувати і власними помешканнями, адже для будівництва дороги треба знести 7 будинків. Селяни і на це згодні заради безпечного шляху, але нові помешкання їм ніхто не будує і, здається, навіть не збирається будувати. Хоча у 2011році будівництво осель начебто і почалось: у селі звели один будинок, але будівельні роботи припинилися і дім поступово руйнується. Ще для одного помешкання залили фундамент, але й той уже обсипається. На цьому будівництво нових домівок селянам припинилося. Чому? Причина, як завжди, одна – нема грошей.

А тим часом будинки, які розташовані обабіч траси Київ-Чоп також руйнуються через велику кількість автомобілів, особливо вантажівок, які проїжджають дорогою. У помешканнях на вулиці Леніна тріскають стіни та фундаменти, трусяться вікна та меблі. Люди скаржаться, адже постійний рух вантажних автомобілів загрожує їхнім домівкам.

Також селяни не можуть спокійно спати через шум автівок, який не припиняється ні вдень, ні вночі. Тим більше, що чимало водіїв, як кажуть ракошинці, просто «літають» дорогою, їдуть як за селом, так і в ньому на великій швидкості. Навіть на пішохідному переході не зупиняються. За останні півроку в селі збили 3 ракошинців, які переходили дорогу по зебрі. Один з яких помер.

Вже три десятиліття Ракошино в очікуванні нової об’їзної дороги. За цей час у селі трапилася не одна сотня ДПТ. Але, як бачимо, це нікого не хвилює.

Минулого року у Ракошині поставили світлофори, але суттєво ситуацію вони не змінили. Люди як помирали під колесами автомобілів, так і помирають. Казали, що у грудні 2014-го об’їзну дорогу нарешті здадуть в експлуатацію, але надворі вже липень, а будівельні роботи ніхто не бачить.

Скільки ж ще років місцеві жителі потерпатимуть від страшних аварій, прокидатимуться вночі через шум машин, які їздять тут безперервно, доки боятимуться відпускати дітей до школи, бо треба переходити дорогу? І, найголовніше, скільки ще смертей потрібно аби об’їзд у селі таки зробили?

Вікторія Кузьма, студентка відділення журналістики УжНУ, среціально для Zaholovok.com.ua

Коментувати
Вміст цього поля є приватним і не буде доступний широкому загалу.