Новини

Залізницi України не отримали 75% компенсацій за пільговиків

Обл(рай)держадміністрації та Міністерство освіти і науки в першому півріччі 2015 року заборгували залізницям України загалом 260,6 млн грн за пільгові перевезення громадян – це 75% від суми наданих послуг.

За цей період залізниці України в приміському та дальньому сполученнях перевезли пасажирів пільгових категорій на суму понад 348,6 млн грн.

Зокрема, пільговиків, за яких мають розрахуватися місцеві держадміністрації, перевезено на суму 220,9 млн грн, студентів та учнів професійно-технічних навчальних закладів, за яких заборгувало МОН, – 100,9 млн грн, дітей віком від 6 до 14 років – на суму 26,9 млн грн.

Однак з року в рік спостерігається хронічна заборгованість за перевезення пільговиків залізничним транспортом. Ця ситуація найгірше позначається на приміському сполученні, більшість пасажирів якого належить до пільгових категорій. За перевезення пільговиків у першому півріччі поточного року облдержадміністрації не відшкодували залізницям України 62% витрачених коштів – це 114 млн грн.

В умовах дефіциту фінансових та технічних ресурсів це ускладнює забезпечення перевезень та підвищення їх якості. За ті кошти, які загалом заборгували облдержадміністрації, залізниці змогли б придбати один дизель-поїзд вітчизняного виробництва або відремонтувати капітальним ремонтом 25 секцій чи 5 електропоїздів.

«Лідерами» з неповернення коштів за пільгові перевезення у приміському сполученні є небідні регіони: м. Київ та Київська ОДА (31,8 млн грн), Львівська обл. (9,7 млн грн), Харківська обл. (20,4 млн грн), які загалом заборгували майже 62 млн грн.
У 2012 році за перевезення пільговиків у всіх видах сполучень залізницям заборгували 358,4 млн грн, у 2013-му – 424,1 млн грн, а в 2014 –му – 416,7 млн грн.

Довідка

На залізничному транспорті в повному обсязі надається право пільгового проїзду 15 групам громадян, що становить близько 70% від усіх перевезених пасажирів у приміському сполученні.

Кошти за здійснення пільгових перевезень повинні відшкодовуються залізницям за рахунок державного або місцевих бюджетів, залежно від того, яким органом прийнято рішення про надання пільг.

Постійна заборгованість залізницям України за перевезення пільговиків, стабільно низький рівень покриття витрат доходами в приміському секторі не дає змоги вчасно та в необхідній кількості оновлювати застарілу техніку. Зношеність приміського рухомого складу залізниць України складає: електропоїздів – 80,3 % і дизель-поїздів – 93,1 %.

Коментувати
Вміст цього поля є приватним і не буде доступний широкому загалу.