Новини

Закарпатським електричкам бракує запчастин та фінансування

З метою підготовки моторвагонного рухомого складу до літніх пасажирських перевезень з 1 квітня по 15 травня на Львівській залізниці проведуть комісійний огляд рухомого складу.

Залізничники намагатимуться в умовах браку запчастин та недофінансування покращити технічний стан поїздів, заплановано провести ряд робіт з оздоровлення та оновлення окремих вузлів та агрегатів вагонів електро- та дизель-поїздів.

Сьогодні в експлуатації служби приміських пасажирських перевезень Львівської залізниці є 80 поїздів в тому числі 41 електропоїзд, 37 дизель-поїздів та 2 рейкових автобуси, якими обслуговується в добу 280 пасажирських приміських поїздів. Решта рухомого складу відставлені від експлуатації та вимагають проведення капітальних ремонтів, а також значного відновлення вузлів та агрегатів. Зараз приміські перевезення здійснюються в умовах гострої нестачі фінансових ресурсів та спеціалізованого рухомого складу Середній знос дизель-поїздів становить 95%, електропоїздів – 85%. Орієнтовна вартість одного нового дизель чи електропоїзда становить більше 100 млн. грн.

У таких складних умовах залізниця змушена постійно витрачати додаткові кошти на усунення пошкоджень рухомого складу сторонніми особами. Побиття вікон, викрадання внутрішньосалонного обладнання, розфарбування вагонів — кожен випадок таких пошкоджень призводить до додаткових витрат і без того обмежених ресурсів.

Протягом 2014 року приміським поїздам Львівської залізниці завдано матеріальних збитків на суму 865,4 тис. грн. Лише випадків вандалізму та розобладнання моторвагонного рухомого складу протягом року зафіксовано 59 випадків! Зокрема, від розмальовування вагонів збитки склали 16 тис. грн., від пошкодження внутрішнього салонного обладнання та вікон — 13,4 тис. грн. Ще 836 тис. грн. збитків залізниця зазнала від пошкодження та крадіжок електричного обладнання з вагонів електро- та дизель-поїздів.

Уже за перший квартал 2015 року зафіксовано 17 випадків неправомірних дій сторонніх осіб у господарстві приміських пасажирських перевезень Львівської залізниці. Збитки від них становлять 243,23 тис. грн. З них на розфарбування та пошкодження обладнання вагонів витрачено 8,5 тис. грн.
Кричуще недофінансування галузі створює суттєві перешкоди для придбання запасних частин та негативно впливає на технічний стан моторвагонного рухомого складу, який потребує негайного оновлення.

Великі надії залізниця покладає на ефективну співпрацю є органами місцевого самоврядування, адже відповідно до статті 10 Закону України «Про залізничний транспорт» передбачено залучення коштів місцевих бюджетів на придбання електропоїздів та дизель-поїздів для приміського сполучення. Однак реально кошти з місцевих бюджетів на придбання електропоїздів та дизель-поїздів не виділяються взагалі.

На залізничних підприємствах наголошують, що сьогодні основною проблемою залишається відсутність централізованого матеріально-технічного забезпечення моторвагонних депо, а такий стан справ ставить під загрозу як можливість належної підготовки рухомого складу до літніх пасажирських перевезень, так і якісне виконання поточних ремонтів та технічного обслуговування.

Довідково.

У приміському сполученні Львівська залізниця за 2014 рік перевезла 55,3 млн. пасажирів. Доходів отримано на суму 83,2 млн.грн., а експлуатаційні витрати становили 892,7 млн.грн. Сума збитків від перевезення пасажирів за 2014 рік складає 809,5 млн.грн., тобто лише 9,3 % витрат покрито фактичними доходами.

Здійснюючи пільгові перевезення, залізниця щорічно несе значні фінансові збитки. Відповідно до статті 9 Закону України «Про залізничний транспорт» збитки повинні компенсуватись за рахунок державного або місцевого бюджетів в залежності від того, яким органом прийнято рішення про призначення пільг.

Протягом 2014 року Львівською залізницею в приміському сполученні було перевезено громадян пільгових категорій на суму 63,4 млн.грн., місцевими органами виконавчої влади компенсовано лише 35,3 млн.грн., що склало 55,6 % від фактично затраченої суми коштів на перевезення пасажирів пільгових категорій.

Протягом 3 місяців 2015 року Львівською залізницею в приміському сполученні було перевезено громадян пільгових категорій на суму 15 млн.грн., місцевими органами виконавчої влади компенсовано лише 3,4 млн.грн., що складає 24% від фактично затраченої суми коштів на перевезення пасажирів пільгових категорій.

На Львівській залізниці працюють 5 моторвагонних депо: ВП «Моторвагонне депо Львів» обслуговує приписний парк у 27 одиниць електропоїздів, ВП «Моторвагонне депо Тернопіль» — 12 дизель-поїздів та 2 рейкових автобуси, ВП «Моторвагонне депо Коломия» — 9 дизель-поїздів, ВП «Моторвагонне депо Королево» — 6 дизель-поїздів, ВП «Моторвагонне депо Здолбунів» — 14 електропоїздів та 10 дизель-поїздів.

Коментувати
Вміст цього поля є приватним і не буде доступний широкому загалу.