Новини

Влада раптово зайнялася порушеннями законів у передвиборчій рекламі

Національна рада з питань телебачення і радіомовлення почала позапланову перевірку ряду теле-і радіокомпаній з приводу порушень закону під час минулої виборчої кампанії. Всього Нацрада виявила 89 фактів порушень закону, допущених 44 теле-і радіокомпаніями з 13 областей, пише газета Коммерсант-Україна в статті Нацрада постала перед виборами.

Менеджмент медіа переконаний, що порушення були лише технічними помилками, а експерти вважають, що стежити за ними треба було під час виборчої кампанії, а не після її фіналу.

Рішення зайнятися позаплановою перевіркою теле- і радіо-медіа було прийнято за результатами моніторингу, які проводили регіональні представниками Нацради з питань телебачення і радіомовлення, в ході якого було знайдено 189 фактів порушень законів Про рекламу і Про вибори народних депутатів у 13 регіонах.

Як повідомила перший заступник голови Нацради Оксана Головатенко, майже всі факти ідентичні. Вони пов'язані з порушенням порядку публікації цих опитувань громадської думки, відсутності позначок передвиборної агітації та політичної реклами, а також включення агітації в інформаційні програми та новини.

Серед порушників - 44 загальнонаціональні та регіональних теле-і радіокомпанії, зокрема телеканали Інтер, Україна, Ера, СТБ, Новий канал, НТН, ICTV, П'ятий канал і Національна телерадіокомпанія. Потрапив у список і ряд радіостанцій, що віщають на всю територію України, наприклад Русское радио Україна, Шансон, Люкс, Мелодія, Авторадіо.

Керівництво компаній, що потрапили в список, спокійно відреагували на перспективу перевірок. "Спочатку подивимося, які претензії будуть нам висунуті, а вже потім станемо що-небудь коментувати. Будемо чекати, що нам скажуть в результаті перевірки, але якщо говорити про заяву Нацради, то таких порушень особисто я не пам'ятаю", - підкреслив шеф-редактор 5 каналу Володимир Мжельський.

Експерти з подивом поставилися до планів Нацради. "Без подібних порушень не обходиться жодна кампанія, проте дивно, що Нацрада зайнявся цим вже після виборів, а не під час їх проведення. Тоді це було б більш ефективно і не дозволило б деяким кандидатам маніпулювати громадською думкою, - підкреслює виконавчий директор Інституту масової інформації Вікторія Сюмар. - Разом з тим у зв'язку з виборами президента в 2015 році можна допустити, що перевірки - це перший крок до переділу медіаринку, адже після другого попередження Нацрада може позбавити мовника ліцензії і віддати її іншому власнику".

Раніше повідомлялося, що монополізація ринку ТБ-реклами призвела до перших негативних наслідків для рекламодавців.

Кореспондент

Коментувати
Вміст цього поля є приватним і не буде доступний широкому загалу.